  • 171. Data: 2017-09-11 12:15:24
    Temat: Re: "Pamięć wewnętrzna" telefonu.
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 10 Sep 2017 12:04:53 +0200, w
    <59b50e4f$0$5163$65785112@news.neostrada.pl>, "JoteR" <u...@i...eu>
    napisał(-a):

    > Link2SD w Jelly Bean - co innego, gdyby
    > ten drugi potrafił "przenosić" aplikacje i dane (mapy!) na "partycję"
    > /storage/sdcard0, widzianą jako "wewnętrzna karta SD" czy "nośnik USB",
    > która leży odłogiem w moim tablecie.

    Przecież przenosi.
    Zresztą mapy zawsze się przecież instalują na dodatkowej pamięci.

  • 172. Data: 2017-09-11 13:43:28
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-09-10 o 16:22, Animka pisze:
    > Fabryczne programy raczej na kartę nie dadzą się przenieść.

    Z linka podanego przez Jote wynika że nie tylko można, ale takie
    przenosiny są obowiązkowe... Nie ma opcji innej niż  - " przenosisz
    programy na kartę czy chcesz z tym poczekać".

  • 173. Data: 2017-09-11 16:48:41
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2017-09-11 o 13:43, Trybun pisze:

    > Z linka podanego przez Jote wynika że nie tylko można, ale takie
    > przenosiny są obowiązkowe... Nie ma opcji innej niż - " przenosisz
    > programy na kartę czy chcesz z tym poczekać".

    Nie ma w moim telefonie takich pytań, zresztą dla telefonów to jest za
    długi wiersz.

    --
    animka

  • 174. Data: 2017-09-11 17:47:55
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    <r...@k...pl> napisał:

    > Przecież przenosi.

    Jednak nie przenosi. Przenosi tylko na kartę SD. Chyba, że w wersji Pro.

    > Zresztą mapy zawsze się przecież instalują na dodatkowej pamięci.

    Jest to tak zwany trzeci rodzaj prawdy. Instalują się w ten sposób:

    Razem 77,77 MB
    Aplikacja 36,74 MB
    Nośnik USB aplikacja 0,00 B
    Dane 40,30MB
    Nośnik USB dane 748 kB

    I te ponad 5 GB pamięci wewnętrznej ("nośnik USB") leży se odłogiem.

    JoteR

  • 175. Data: 2017-09-12 11:58:09
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "JoteR" napisał:

> [...]
    > Dane 40,30MB
    > Nośnik USB dane 748 kB
    >
    > I te ponad 5 GB pamięci wewnętrznej ("nośnik USB") leży se odłogiem.

    Chyba że... eureka!
    Metodą prób i błędów opracowałem sobie następującą strategię:
    1. Root
    2. "Odinstalowanie" fabrycznej aplikacji.
    3. Przekierowanie z konsoli ADB miejsca instalacji na "external"
    4. Instalacja aplikacji ze sklepu
    5. ...hosanna! Aplikacja rozgościła się w owym "nośniku USB", choć była
    obawa, że jako "external" zostanie uznana karta SD. A jednak nie!
    Na razie wypróbowane na mapach Google, ale działa w i przypadku innych (choć
    nie wszystkich - Chrome!) aplikacjach.
    Bawię się dalej...

    JoteR

  • 176. Data: 2017-09-12 13:07:04
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 11 Sep 2017 17:47:55 +0200, w
    <59b6b039$0$5152$65785112@news.neostrada.pl>, "JoteR" <u...@i...eu>
    napisał(-a):

    > Jednak nie przenosi. Przenosi tylko na kartę SD. Chyba, że w wersji Pro.

    A masz partycję ext2/4 i w ogóle roota?

> [...]
    > Dane 40,30MB
    > Nośnik USB dane 748 kB
    >
    > I te ponad 5 GB pamięci wewnętrznej ("nośnik USB") leży se odłogiem.

    To przenieś. Aczkolwiek nie dam głowy, że Link2SD przeniesie na nośnik USB, ale
    na partycję ext na pewno.

  • 177. Data: 2017-09-12 13:45:39
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    <r...@k...pl> napisał:

    > A masz partycję ext2/4 i w ogóle roota?

    1. Gdzie? W "wewnętrznej karcie SD"? Nie, tam jest tylko system plików vfat,
    a cały interes podmontowany jest w /storage/sdcard0, /mnt/secure/asec
    (cokolwiek to oznacza) i od strony tabletu widziany jako "nośnik USB", a z
    zewnątrz jako "karta pamięci". Nie mam pojęcia, jak na tym "nośniku"
    wydzielić partycję ext2/3/4.
    2. Tak. Inaczej ani by mi nie działał w ogóle Link2SD, ani nie mógłbym
    "usunąć" aplikacji "systemowych".

> [...]
    > Dane 40,30MB
    > Nośnik USB dane 748 kB
    >
    > I te ponad 5 GB pamięci wewnętrznej ("nośnik USB") leży se odłogiem.

    A niby jak? Gdybym wiedział ja lub ktokolwiek z dyskutantów, to wątek już
    dawno by się skończył. Zresztą, znalazłem poniekąd kulawe obejście - patrz
    nastepny post.

    > Aczkolwiek nie dam głowy, że Link2SD przeniesie na nośnik USB,

    No nie przeniesie przecież. To już zostało dawno ustalone.

    > ale na partycję ext na pewno.

    Na karcie zewnętrznej. Pisałem już, dlaczego mnie to nie urządza.
    Jedynym pożytkiem z Link2SD byłaby możliwość przeniesienia na kartę SD
    danych (np. map), ale tego ów program nie potrafi w wersji darmowej.

    JoteR

  • 178. Data: 2017-09-12 13:53:05
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-09-11 o 16:48, Animka pisze:

    > Nie ma w moim telefonie takich pytań, zresztą dla telefonów to jest za
    > długi wiersz.

    A jaką masz wersję Androida na swoim sprzęcie? Takie opcje podobno są
    dostępne dopiero od wersji 6.0.

    Nie wiem czy są, przetoczyłem tylko to co widać w linku podanym przez Jote.

    https://morfitronik.pl/android-formatowanie-karty-sd
    -jako-pamiec-wewnetrzna/

  • 179. Data: 2017-09-12 16:27:00
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 12 Sep 2017 13:45:39 +0200, w <59b7c910$0$661$65785112@news.neostrada.pl>,
    "JoteR" <u...@i...eu> napisał(-a):

> [...]
    > wydzielić partycję ext2/3/4.
    > 2. Tak. Inaczej ani by mi nie działał w ogóle Link2SD, ani nie mógłbym

    To olej ją :)
    Nie wiem jakiej aplikacji mapowej używasz, ale generalnie apki pytają się gdzie
    wgrać mapy.

    > Na karcie zewnętrznej. Pisałem już, dlaczego mnie to nie urządza.
    > Jedynym pożytkiem z Link2SD byłaby możliwość przeniesienia na kartę SD
    > danych (np. map), ale tego ów program nie potrafi w wersji darmowej.

    To wysupłaj te kilka zł, bo warto.

  • 180. Data: 2017-09-12 18:15:52
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    <r...@k...pl> napisał:

    > Nie wiem jakiej aplikacji mapowej używasz, ale generalnie apki
    > pytają się gdzie wgrać mapy.

    Na razie testowałem na Google Maps i o ile udało mi się zainstalować sam
    program na "nośniku USB", o tyle same mapy uparcie pakują się do pamięci
    wewnętrznej i nie widzę możliwości, aby to zmienić. Teraz testuję OsmAnd,
    ale to głupi program - co prawda dał się przenieść na "nośnik USB", ale
    pomimo wskazania lokalizacji map na /storage/sdcard0/osmand program owszem,
    skopiował tam swój dotychczasowy śmietnik, ale przy próbie pobrania mapy
    Polski wydarł się, że on potrzebuje ponad 800 MB a dostępnego miejsca jest
    tylko 560 MB, akurat dokładnie tyle, ile jest wolnego miejsca w pamięci
    wewnętrznej. Przypadek? - niesądzę. A na /storaga/sdcard0 jest niemal 5 GB
    wolnej przestrzeni. Następny w kolejce - Sygic Car Navigation. O, ten
    uprzejmie się zapytał, pozwolił wybrać ów "nośnik USB" i nawet coś zaczął na
    niego ściągać. Się zobaczy za tydzień, jak wyłączą się funkcje Premium ;->

    > To wysupłaj te kilka zł, bo warto.

    Gdybym kupował każdą aplikację, która w pełnej wersji rzekomo zrobi coś, co
    w darmowej jest zablokowane - już dawno poszedłbym z torbami. Jeśli chodzi o
    nawigację - na razie ten Sygic mi pasuje, więc ten Link2SD chwilowo na
    dzwona mi potrzebny, zobaczymy jak będzie z innymi programami, nawigacja to
    tylko jedna i to nie najważniejsza funkcja tego tableta (tabletu?).

    JoteR