  • 131. Data: 2010-01-21 10:48:27
    Temat: Re: Pentax K-x - prośba o opinie
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "dominik" <u...@d...net.pl> napisał w wiadomości
    news:hj8s7u$29s$2@inews.gazeta.pl...

    > A w instrukcji jest napisane, że masz kupić BC-700 i eneloopy? Wątpię.

    Przeczytaj, pogadamy...
    --
    Yogi(n)

  • 132. Data: 2010-01-21 20:39:52
    Od: Czarek <c...@w...onet.pl>

    dominik pisze:

    > Ale cały czas pomijasz to, że kupując aparat ja dostanę ładowarkę i
    > akumulator, a Ty te sobie musisz dokupić. W tym wypadku wyjdziemy na
    > tosamo - bo Ty dołożysz 200zł do zestawu prądowego, a ja do drugiego
    > oryginalnego akumulatora.

    Niektórzy już te akumulatorki i ładowarkę mają. Wtedy to nie problem.
    Chociaż faktycznie nie obraził bym się, jakby te akumulatorki i
    ładowarkę dodali.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 133. Data: 2010-01-21 20:48:37
    Od: Czarek <c...@w...onet.pl>

    dominik pisze:

    > TO by była idealna sytuacja, ale rzeczywistość na to nie pozwoli. Jeden
    > producent chcę mieć zaawansowane ogniwa, inny mniej. Ktoś da procentowy
    > wskażnik naładowania, a ktoś każe za to dopłacać do wyższego modelu.
    > Wyobrażasz sobie jakie gromy by zebrał aparat bez takiego wskaźnika, a z
    > akumulatorem, który takie wskazanie oferuje?
    > Poza tym nie wiem czy koniecznie wyszłoby to nam na dobre. Firmy musiałyby
    > się jeszcze o tym dogadać, a to nie zawsze jest takie różowe. Niestety nie
    > ma na co liczyć w tym zakresie.

    To faktycznie trudne. Może firmy produkujące akumulatory powinny
    zaproponować
    jakiś standard dla aparatów?

    > Akumulator to nie tylko obudowa.

    Ale wiekszość jest bardzo podobnych, wręcz ta sama pojemność, ta sama
    technologia, wymiary podobne, ale mechanicznie nie pasuje. Bo chodzi o
    wyciagniecie kasy od klienta. Dlatego ja nie twierdzę, że powinien być 1
    typ, ale kilka.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 134. Data: 2010-01-21 21:07:00
    Od: Czarek <c...@w...onet.pl>

    dominik pisze:

    > A w instrukcji jest napisane, że masz kupić BC-700 i eneloopy? Wątpię.

    Co znalazłem w instrukcji na temat zasilania (patrzyłem po łebkach):

    str 14
    W aparacie używane są baterie litowe typu AA, ładowane baterie Ni-MH
    typu AA lub baterie alkaliczne typu AA

    str 39
    Dość sporo, tabelka co i jak w każdym razie nie zalecają baterii
    litowych, tylko w sytuacjach awaryjnych.

    str 41
    opis wskaźnika, tabelka ile można zrobić w temp 23 C

    litowe 1900
    Ni-MH 640
    Alkaliczne 210

    przepisałem tylko dane bez lampy.

    Mnie działają na razie dość stare, używane akumulatorki Ni-MH. Ładowarkę
    mam bardzo starą, daje 100mA, może to im służy. Dokładniej sprawdzę, jak
    się te wyczerpią i załaduje świeżo naładowany komplet.
    W każdym razie, jak ktoś ma problemy proponuję KONIECZNIE ustawić w menu
    typ zasilania. Pozycja AUTO raczej nie spełnia swojego zadania, no bo jak.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 135. Data: 2010-01-21 21:13:41
    Od: Czarek <c...@w...onet.pl>

    dominik pisze:

    > Nawet jeśli to nie wiem czy to dobra wiadomość?

    Na pewno nie dobra, chociaż dla mnie tak, bo trafiłem raczej dobry ;)
    Sam jestem ciekaw jak będzie się sprawował, nie mam czasu teraz, żeby
    przyspieszyc testy. Dokładnie sprawdzę jak ferie się zaczną.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 136. Data: 2010-01-22 05:36:07
    Od: Czarek <c...@w...onet.pl>

    Czarek pisze:

    > str 39
    > Dość sporo, tabelka co i jak w każdym razie nie zalecają baterii
    > litowych, tylko w sytuacjach awaryjnych.

    Chciałem napisać alkalicznych, niestety późno było.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 137. Data: 2010-01-22 12:29:54
    Od: Cosa <c...@a...pl>

    Pewnego dnia , a był to Wed, 20 Jan 2010 18:41:33 +0100, dominik
    <u...@d...net.pl> napisał coś takiego:

    >Bo paluszki się nadają może do latarki, ale nie do aparatu. Przyznaję
    >jednak - to kwestia gustu - bo jak ktoś lubi takie nieefektywne i
    >niewygodne źródło zasilania to jego sprawa.

    A tak konkretnie to czemu nieefektywne i niewygodne?
    Bo nieprofeśnie to wygląda ?
    Bo dziecko może je zabrać i wsadzić do swojej zabawki a żona do
    swojego wibratora i nie będzie czym zdjęć robić?
    Dedykowane Li-Ion, czy Li-polimer mają ogromną zaletę - waga.
    Ale AA w takim k-x czy k-m znakomicie uzupełniają wagę lekkiego w
    sumie body i poprawiają jego wyważenie.

    --
    MK
    "Rozwój medycyny spowoduje koniec dobrych czasów kiedy każdy mógł umrzeć kiedy

  • 138. Data: 2010-01-23 15:03:04
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

    > Żeby nie być gołosłownym:
    > http://allegro.pl/item869657313_heter_najlepsze_bate
    rie_litowe_aa_r6_tyko_3_99.html

    Cytat z opisu: "29000 mAh dla prądu 45mA"

    Jestem pod wrażeniem od pojemności. 29 Ah to nie byle co.

    Piotr

  • 139. Data: 2010-01-23 15:28:18
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "Uncle Pete" <p...@i...waw.pl> napisał w wiadomości
    rie_litowe_aa_r6_tyko_3_99.html

    > Cytat z opisu: "29000 mAh dla prądu 45mA"
    >
    > Jestem pod wrażeniem od pojemności. 29 Ah to nie byle co.

    No co? Maluch na takiej jednej odpala bez problemu, a na dwóch i mondeo da
    radę ;-)
    --
    Yogi(n)

  • 140. Data: 2010-01-23 17:31:53
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Yogi(n) napisał(a):

    > No co? Maluch na takiej jednej odpala bez problemu, a na dwóch i mondeo da
    > radę ;-)

    A na czterech odpalisz ciagnik siodlowy ;) To faktycznie, az glupio
    wsadzic cos takiego do taniej puszki... ;P

    j.

    --
    ps. swoja droga oddam za free dzialajaca kuchenke gazowa, w ktorej
    wystepuje problem z otwieraniem i zamykaniem drzwi od piekarnika.