  • 231. Data: 2014-10-07 06:29:50
    Temat: Re: Pierwszeństwo pieszych przed przejściem. Projekt.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-10-07 01:50, Gotfryd Smolik news wrote:

    > [...]
    >
    > Prawo tak nie działa - litery prawa się nie podważa, jeśli jest
    > jednoznaczna (dopiero jeśli nie jest jednoznaczna, albo występują
    > sprzeczności, szuka się "zamiarów" lub "celów" ustawodawcy).
    > Stróż prawa może nie wiedzieć lub nie chcieć widzieć "zjawiska",
    > w sposób rozsądny łatając lukę w postaci braku "znikomej szkodliwości"
    > w KW :>, ale jak dojdzie co do czego (wypadku na przykład) to
    > różne drobiazgi mogą zostać powyciągane przez prawników stron.

    No to czekamy na pierwsze zdjęcie z 90 na skrzyżowaniu na krajówce.
    Często jest tam fotoradar i 70. Ciekawe jak wypadłoby tłumaczenie przed
    sądem, ze na odcinku od początku skrzyżowania jest już 90;)

    Shrek.

  • 232. Data: 2014-10-07 09:59:37
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    > Napisałem

    W tym konkretnym poście nie napisałeś.

    > Sam widzisz, że napisałem. Ktoś doprowadził do powyższego.

    Do każdej złej sytuacji doprowadzić mogłeś ty bo nie potrafiłbyś utrzymać
    odpowiedniego odstępu w przypadku ostrego hamowania tego przed tobą i ten
    właśnie, który zamiast zachamować i przepuscić pieszego mógłby go rozjechać
    gdyby pieszy wszedł na przejście.
    Jedyny rozsądny to ten z przeciwka który ustapił pieszemu

    > Twój płacz ?

    LOL. Mój ? Ja nie mam problemu w takich sytuacjach. To ty lamentujesz, ze
    mógłbyś nie wyhamować. Żeby nie było więcej takich sytuacji, że jeden się
    zatrzymuje a drugi nie i rozjeżdża gościa potrzebna jest zmiana prawa.
    Wszyscy beda sie zatrzymywać.

    > Jeden gwałtownie hamował przed przejściem, drugi jadący z naprzeciwka nie
    > zdążył, trzeci czyli ja jadący za drugim zatrzymał się bo miał więcej
    > drogi i dlatego jej tyle miał że ten drugi nie zahamował gwałtownie

    No i wszystko sie zgadza. Ten drugi nie przepuścił pieszego a powinien.
    Jeśli by ostro zachamował i przepuścil albo starał sie przepuścić to
    wjechałbyś mu w zad do czego sam się przyznałeś bo nie potrafisz jeździć.
    Jaki z tego wniosek dla ciebie na przyszłośc ? Zwolnij przy przejciach i
    trzymaj odpowiedni odstęp, czyli popełniasz standardowe błedy. Ta zmiana
    prawa to właśnie dla takich jak ty.

    > 1. Odpowiadam na twoje.
    > 2. Moje były obarczone uśmieszkiem a twoje ?

    Nie zauważyłem żadnego "uśmieszka" w zdaniu:
    "W ostrym hamowaniu, głupku", więc miałem prawo nazwać cię prostakiem.
    Niezależnie od wszystkiego, do swojego ojca też z uśmieszkiem mówisz "ty
    chuju" ?

  • 233. Data: 2014-10-07 12:04:28
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "P.B." <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Naprawdę? Szkoda, że pominąłeś drobiazg, że dziecko z mocy ustawy
    > dziedziczy z dobrodziejstwem inwentarza, więc długi dziedziczy tylko do
    > wysokości spadku!
    > Ale taki znawca prawa jak Ty, z pewnością o tym wie.

    Mnie to nie interesuje. Przypadki znam z mediów. 13-letnie dziecko ma do
    spłaty 20 tys. zł!

    neelix

  • 234. Data: 2014-10-07 12:08:53
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-10-07 12:04, neelix pisze:

    > Użytkownik "P.B." <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Mnie to nie interesuje. Przypadki znam z mediów. 13-letnie dziecko ma do
    > spłaty 20 tys. zł!

    To poważna grupa, tu są normalni, myślący ludzie, nie każ nam zniżać się
    do twojego i mediów poziomu.

    --
    Liwiusz

  • 235. Data: 2014-10-07 12:10:52
    Od: masti <g...@t...hell>

    neelix wrote:

    > Użytkownik "P.B." <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Mnie to nie interesuje. Przypadki znam z mediów. 13-letnie dziecko ma do
    > spłaty 20 tys. zł!

    czyli nie wiesz, nie masz pojęcia ale się wypowiesz

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 236. Data: 2014-10-07 12:44:12
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    > To poważna grupa, tu są normalni, myślący ludzie, nie każ nam zniżać się
    > do twojego i mediów poziomu.

    To nie media wymyśliły takie przypadki tylko je ujawniają i komentują.
    neelix

  • 237. Data: 2014-10-07 12:54:17
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > To, że Jawi użył nieprawidłowego określenia ("chciał wejść
    > na przejście" sugerując że nie wszedł) nie uprawnia do
    > wyciągania błędnych wniosków z dalszego, ścisłego opisu.

    Może mu telefon zadzwonił w tym czasie? Może przestraszył się eLki ? :-) Dla
    mnie nie wszedł.

    > Zdarzenie: jezdnia (nie przejście), jedziesz z dowolnej
    > przyczyny tuż przy krawężniku, pieszy wstawia nogę
    > i mu ją najeżdzasz.
    > WSZEDŁ przed Ciebie na jezdnię czy nie wszedł?
    > Bo jak nie wszedł, to z jakiej paki najechałeś
    > pieszego idącego na chodniku? :>

    Wszedł. :-)

    > Jakby NIE WSZEDŁ, to by nie było.
    > Jeśli wszedł, to "zmusić ... pieszego - do zatrzymania"
    > pasuje w 100%.

    Egzaminator może wiele. :-)

    neelix

  • 238. Data: 2014-10-07 12:55:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-10-07 12:44, neelix pisze:

    > wiadomości news:m10e41$ard$1@node1.news.atman.pl...
    >
    > To nie media wymyśliły takie przypadki tylko je ujawniają i komentują.

    Wymyśliły, bo takie przypadki nie mają oparcia w przepisach, a mało
    wykształcony plebs łyka to jak młody pelikan.

    --
    Liwiusz

  • 239. Data: 2014-10-07 12:56:03
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "SW3" <s...@p...fm.invalid> napisał w wiadomości
    W dniu 05.10.2014 o 16:37 neelix <a...@w...pl> pisze:

    > Kierowca zbliżał się do oznakowanego przejścia. Po chodniku szli piesi.
    > Skoro widział wcześniej znak i ludzi (idących nie wiadomo gdzie) to
    > powinien na wyrost zwolnić, zatrzymać się i przepuścić.

    Znaczy jak wzdłuż drogi biegnie chodnik i idą po nim piesi, to dopóki idą,
    kierowca ma stać przed przejściem nawet jeśli żaden z pieszych nie
    zamierza schodzić z chodnika?
    ------------

    Do tego doprowadzą idiotyczne zapisy.

    neelix

  • 240. Data: 2014-10-07 12:56:14
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Tue, 7 Oct 2014 12:44:12 +0200, neelix napisał(a):

    > To nie media wymyśliły takie przypadki tylko je ujawniają i komentują.
    > neelix

    ROTFL Pewnie jesteś jednym z tych co współczuli mamie Madzi gdy porwano jej
    córeczkę :)

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek