  • 21. Data: 2016-09-16 22:09:27
    Temat: Re: Plecak
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2016-09-16 o 19:43, cef pisze:

    > Na moim statywie bez problemu zawieszę znacznie więcej.
    > Może mylisz statyw z konstrukcją słaborurkową? :-)

    Ugh... A co to za statyw targasz po górach?
    Pospawany z półcalowych rur hydraulicznych? :-)

    P.P.

  • 22. Data: 2016-09-17 09:04:03
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-09-16 o 22:09, Paweł Pawłowicz pisze:

    > Ugh... A co to za statyw targasz po górach?
    > Pospawany z półcalowych rur hydraulicznych? :-)

    Czyżby to co dostępne teraz w sklepach było tak wiotkie?
    Targam stare Manfrotto 190CLB - nie waży wiecej niż 2kg.
    Pewnie mógłbym wymienić na nowy ważacy do 1kg,
    ale nie odczuwam potrzeby, bo już tak często nie targam.

  • 23. Data: 2016-09-17 13:08:56
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2016-09-17 o 09:04, cef pisze:

    > Czyżby to co dostępne teraz w sklepach było tak wiotkie?
    > Targam stare Manfrotto 190CLB - nie waży wiecej niż 2kg.
    > Pewnie mógłbym wymienić na nowy ważacy do 1kg,
    > ale nie odczuwam potrzeby, bo już tak często nie targam.

    "Maximum Load: 5 kg" ;-)

    Ja mam Sirui T-2205x. I raczej nie zamienię się z Tobą :-)

    P.P.

  • 24. Data: 2016-09-17 16:07:33
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-09-17 o 13:08, Paweł Pawłowicz pisze:

    > "Maximum Load: 5 kg" ;-)
    >
    > Ja mam Sirui T-2205x. I raczej nie zamienię się z Tobą :-)

    No i co? Nie jesteś w stanie powiesić 15kg pod tym swoim statywem?
    Bo ja na swoim spokojnie zawieszę.

  • 25. Data: 2016-09-17 17:06:23
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Ale co te (podwieszone na haczyku = wahadło) 15 kg mają zmienić?
    Jak wpływaja na poslizg gumowych nóżek na podłozu (przykładowo na marmurze w
    muzeum)?
    Jak wpływają na sztywność głowy (połączenia wszystkich nóg) statywu oraz głowicy pod
    aparatem?
    Jak wpływaja na sztywność przykręcenia korpusu aparatu śrubą statywową 1/2'' ?

    -----

  • 26. Data: 2016-09-17 17:24:26
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-09-17 o 17:06, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    pod aparatem?
    > Jak wpływaja na sztywność przykręcenia korpusu aparatu śrubą statywową 1/2'' ?

    Na fizyce tego nie było?
    Tak ogólnie cięższy statyw trudniej przestawić,
    więc poślizg jest mniejszy, co do reszty to nie rozumiem jaki by miało mieć
    wpływ, skoro jest niezwiązane. Ma taki sam wpływ jak kolor aparatu na
    ostrość.

    A tak w ogóle, to nie bardzo wiem jak się sprawują te statywy
    (ten kolegi PP to podejrzałem, że ma udźwig niby 12kg i waży poniżej 1kg)
    ale ja na swoim statywie to przy nogach wyciągniętych na 2/3 i
    rozwartych na trójkąt mniej więcej równoboczny (wysokość 1m ok wtedy)
    sam się postawię (80kg)
    i nic się nie dzieje. To daje mi jakąś wskazówkę jaka jest sztywność
    tego, co niby ma 12kg udźwigu, ale plecaka 15kg nie utrzyma.

  • 27. Data: 2016-09-17 17:31:14
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-09-17 o 17:24, cef pisze:

> [...]
    > więc poślizg jest mniejszy, co do reszty to nie rozumiem jaki by miało mieć
    > wpływ, skoro jest niezwiązane. Ma taki sam wpływ jak kolor aparatu na

    Tzn te 15 kg ma taki sam wpływ na ostrość jak kolor,
    bo już sztywność głowicy i mocowanie korpusu aparatu ma wpływ
    na ostrość. Uzupełniam, bo wymieniłem wszystko w takiej kolejnosci, że
    zabrzmiało to nieszczególnie.

  • 28. Data: 2016-09-17 18:13:00
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2016-09-17 o 16:07, cef pisze:

    > No i co? Nie jesteś w stanie powiesić 15kg pod tym swoim statywem?
    > Bo ja na swoim spokojnie zawieszę.

    15 kg pewnie tak, ale problem jest zupełnie gdzie indziej. Plecak
    wypakowany na tygodniową wyprawę po prostu się tam nie zmieści. A mały
    plecak destabilizuje całą zabawkę. Sprawdź, nie teoretyzuj.
    Na youtubie jest filmik, na którym facet zawiesza na tym haczyku
    toroidalny transformator, tak na oko 300W. Ale targanie tego po górach
    to czysta perwersja.
    Problem jak sensownie wykorzystać haczyk pozostaje otwarty.

    P.P.

  • 29. Data: 2016-09-17 21:34:41
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-09-17 o 18:13, Paweł Pawłowicz pisze:

> [...]
    > to czysta perwersja.
    > Problem jak sensownie wykorzystać haczyk pozostaje otwarty.

    W czasach kiedy ja biegałem ze statywem po górach i lasach
    zabierało się anużkę. Zawsze można było ją napełnić czymkolwiek:
    ziemią, kamieniami, porzuconym transformatorem itp W moim statywie
    wystarczy podwiesić plecak i to niekoniecznie 80-litrowy. Taki jak
    miałem, to chyba z 50 litrów mieścił i się tam mieścił, ale ostatnio
    wieszałem taki mały 35 litrowy i to wystarcza nawet jak jest wietrznie
    (zawsze możesz przytroczyć - pasków nie brakuje przecież). Nie mam
    problemu haczyka, bo nie mam haczyka :-) Ja wieszam na opuszczonej
    kolumnie, ale nie sądzę, żeby to dawało tak duże różnice. Może coś jest
    nie tak ze stabilnością Twojego statywu?

  • 30. Data: 2016-09-18 08:27:18
    Od: b...@g...com

    Jak uda ci się trafić używkę Naneu k3l - to będziesz zadowolony - spełni Twoje
    wszystkie potrzeby!!