    Subject: Re: Podłączenie linii telefonicznej w 2020 roku
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Date: Fri, 27 Nov 2020 15:49:30 +0100

    On 27.11.2020 15:25, K wrote:

    > Zapytaj firmy od swiatlowodow ile by kosztowalo dobudowanie kawalka do
    > glownej ulicy.

    Już kiedyś sprawdzałem, bo mieszkam w tej samej miejscowości i mam
    podobną sytuację, jeśli chodzi o światłowód. Niestety, w grę wchodzi nie
    tylko podciągnięcie linii ale także dzierżawa słupów od firmy
    energetycznej. O ile jednorazowy koszt zakupu kilkuset metrów
    światłowodu jeszcze byłbym w stanie przepchnąć, to ta druga kwestia
    znacząco zwiększałaby miesięczny abonament. Jedynym rozwiązaniem byłoby
    znalezienie odpowiedniej liczby innych chętnych, żeby ten koszt rozłożył
    się na większą grupę klientów. Na to niestety nie ma szans, bo wokół
    sami emeryci...

    > odpowiedz od Orange w sprawie samodzielnego dobudowania brakujacego
    > kawalka, a nawet jesli to dojdzie do skutku to sie na koniec okaze, ze

    Tu nawet nie chodzi o dobudowanie brakującego kawałka linii. Linia jest,
    biegnie 20 metrów od domu. Jedyne czego potrzeba, to powieszenie na
    słupach dodatkowej miedzianej pary.
    Swoją drogą trochę dziwne, że na tej odnodze nie ma żadnej wolnej linii,
    skoro w ostatnich latach ludzie masowo rezygnowali z telefonów
    stacjonarnych...

    > max co moga zaoferowac to 3/1 Mbit/s.

    Akurat Internet od Orange w tej okolicy działa całkiem nieźle. Sam mam
    XDSL-a w opcji "do 80 Mbit/s", co w praktyce daje zwykle jakieś 40-50
    Mbit/s. Najważniejsze jednak, że działa stabilnie i nie ma żadnych
    limitów, charakterystycznych dla oferty komórkowej.