  • 11. Data: 2015-01-08 19:03:07
    Temat: Re: Polećcie mysz.
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2015-01-08 o 18:55, the_foe pisze:
    > 2 lata? co wy z tymi myszami robicie. Mi microstyk tylko raz poszedł bo
    > myszkę używałem juz 7 lat.
    > Pierwszego blaszaka kupiłem w 95 i od tego czasu miałem tylko 5 myszek!
    > 3 zmieniałem kiedy były zupełnie sprawne.

    Ile godzin dziennie męczysz myszkę :-) i w jaki sposób?
    Ja jakieś 10-12 i myszka (jej jakość, kształt...) jest dla mnie ważne
    choćby z powodów zdrowotnych.

    PS. Za dawnych czasów wlutowanie mikrostyku było banalnie proste.
    Teraz rozebrać myszkę i ją poprawnie złożyć to już osiągnięcie :-)

  • 12. Data: 2015-01-08 19:38:41
    Od: JD <j...@g...com>

> [...]
    > Pierwszego blaszaka kupiłem w 95 i od tego czasu miałem tylko 5 myszek!
    > 3 zmieniałem kiedy były zupełnie sprawne.

    Ja nie wiem co robię, ale tylko te logitechy mi tak padły oba.
    W pracy klikam dużo więcej, bo na autocadzie pracuję 8 godz. dziennie
    i od pięciu lat ta sama kablowa zwykła HP,
    więc to raczej jakaś wada konstrukcyjna tych myszy, że tak zużywaja te
    mikrostyki.
    Tak sądzę. Ale wygoda kółka i dopasowanie do ręki przemawia za taką
    myszką a nie inną.

    JD

  • 13. Data: 2015-01-12 08:41:57
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2015-01-08 o 19:38, JD pisze:

    > więc to raczej jakaś wada konstrukcyjna tych myszy, że tak zużywaja te
    > mikrostyki.
    > Tak sądzę. Ale wygoda kółka i dopasowanie do ręki przemawia za taką
    > myszką a nie inną.

    Jak ci pasuję logi do ręki to bierz nową i się nie zastanawiaj. Myszki
    każdego producenta padają na microstyki obojętnie czy to
    razer/a4tech/steelseries czy inne chińskie gówna ...

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 14. Data: 2015-01-12 19:45:38
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2015-01-12 o 08:41, Chris pisze:> W dniu 2015-01-08 o 19:38, JD
    pisze:

    > Jak ci pasuję logi do ręki to bierz nową i się nie zastanawiaj. Myszki
    > każdego producenta padają na microstyki obojętnie czy to
    > razer/a4tech/steelseries czy inne chińskie gówna ...

    W sobotę wyjęta z paczkomatu :)

    Choć najwygodniejsza była zupełnie innego kształtu,
    symetryczna (lewo-prawo) wąska i długa,
    dłoń po uchwyceniu była wyprostowana.
    Teraz podobnej nie mają w ofercie,
    wszystkie albo wyprofilowane albo krótkie i pękate.

    JD

  • 15. Data: 2015-01-13 01:32:09
    Od: s...@g...com

    mam razer salmosa, uzywana od kilku lat i lepszego myszona w reku nie mialem.

  • 16. Data: 2015-01-17 04:22:04
    Od: r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl (astro)

    JD wrote:
    > W tej chwili używam Logitecha Performance MX,
    [...]
    > i żeby po roku _klik_lewym_klawiszem_nie_owocował_dwuklikiem_.

    Widze, ze nawet na YouTube sa opisy wymiany mikrostyku w tym modelu.
    www.youtube.com/results?search_query=Logitecha+Perfo
    rmance+MX+microswitch

    www.overclockers.com/mouse-clicking-troubles-diy-rep
    air

    Swoja droga od maja 2014 uzywam myszy bezprzewodowej HP X4000.
    www.produkty-z-bdr.blogspot.com/2013/03/bezprzewodow
    a-mysz-hp-x4000-z-biedronki.html

    Kupilem w Biedro za... 20zl (przecena niesprzedanych egzemplarzy po
    skonczonej promocji).

    Mysz jest bardzo wygodna (symetryczna), wydaje sie bardziej precyzyjna od
    Logiecha LX7 (w ktorym swoja droga musze wymienic micro switch). Dziala
    dobrze na "kazdej" powierzchni. Brakuje mi w niej jedynie dwoch
    dodatkowych przyciskow (wstecz - dalej).

    Do LX7 podobno pasuje micro switch Omron D2F.
    Opis rozbiorki i czyszczenia tej myszy:
    www.fixya.com/support/t274420-logitech_lx_7_wireless
    _mouse
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 17. Data: 2015-01-17 13:50:02
    Od: " \(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "astro" napisał w
    news:m9ckgs$8fp$1@portraits.wsisiz.edu.pl ...
    : JD wrote:
    : >
    : [...]
    : > i żeby po roku _klik_lewym_klawiszem_nie_owocował_dwuklikiem_.

    Kwestia "niezamawianego" 2-kliku była już tu onegdaj dyskutowana, ale
    przypomnę: ponieważ za detekcję stanów mikrostyków odpowiada też i
    oprogramowanie, odsiewające szumy (jak wtedy prostował BQB.: "stany
    nieustalone"), to czasem może pomóc wymiana drivera, a zaś u mnie zadziałała
    rotacja myszek: zamieniłem, i w drugim PC-cie sprawuje się O.K. -- bez owego
    2-kliku, który prześladował mnie, gdy była używana w pierwszym kompie!

    :
    : Mysz jest bardzo wygodna (...) Brakuje mi w niej jedynie dwoch
    : dodatkowych przyciskow (wstecz - dalej).
    :

    Ale jeszcze przynajmniej [Esc] oraz [Return], ale... Ale mi się marzy gryzoń
    z tyloma (co najmniej!) przyciskami, ile jest palców, i z takim softem,
    który "czyta" wciśnięcia kombinacji wielu (nnno, do 5) klawiszy, podejmując,
    2^n możliwych do zadysponowania akcji, gdzie "n" jest ilością przycisków...

    Mam wprawdzie dżojstik o cechach nieco innych, ale też bardzo zachęcających.
    Jako że obsługuje się to obiema ręklami, więc ma chyba nawet 15 klawiszy, a
    każdemu można programowo przypisać kombinację kilku znaków, tzn. litera +
    ewentualne: [alt] + [shift] + [ctrl]... Dla ręki prawej są 4 (spusty), oraz
    "mikro-dżojestik" na szczycie, znany z telefonów komórkowych, obsługiwany
    kciukiem, do przełączania lewo/prawo//dół/góra... No ale nie ma w całym owym
    ustrojstwie tej myszowatej precyzji (w funkcji przesuwania kursora), no i
    niestety, zajmuje on zbyt dużo miejsca -- spora kobyła, więc stoi gdzieś w
    rupieciarni, zakurzony, trochę szkoda... No ale ów Cyclone 3D nie ma już
    chyba sterowników do nowszych wersji Windy...

    A gdy to napisałem, to przypomniała mi się konstrukcja brajlowskiej maszyny
    do pisania. Po prostu rewelacja! Jeśli ktoś zetknął się z tym alfabetem, to
    wie, że litery w nim składają się z punktów, coś jakby to były bity. I
    każdemu takiemu bitowi odpowiada dokładnie jeden klawisz w maszynie. Nie
    pomnę już, ile maksymalnie jest możliwych punktów, ale przyjmijmy, że 10,
    czyli tyle co palców. I owe 10 klawiszy wystarczy do wygenerowania 2^10
    różnych znaków! Czyli więcej, niż ma nasz alfabet, licząc nawet z dużymi
    literami, oraz znakami widocznymi w górnej części PC-towego klawisza, i
    jeszcze jakimiś znakami specjalnymi. Idealne dla zminimalizowanych
    komputerków przenośnych! Ciekawi mnie, czy się robi takie klawiatury
    brajlowskie, wie ktoś coś o tym?

    : --
    : Pozdrawiam
    : Radoslaw Ziomber
    : www.astrofizyka.info
    :

    Też pozdrawiam kol. astronoma! -- (c)RaSz

    --
    _____________

    Socjalizm -- to opium dla ludu!

  • 18. Data: 2015-01-18 20:15:04
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2015-01-17 o 13:50, (c)RaSz pisze:
> [...]
    > 2-kliku, który prześladował mnie, gdy była używana w pierwszym kompie!

    W zasadzie mam nowy komputer, bo MB + Procek + RAM wymieniony
    i efekt nie zniknął.

    Jedyne co mi w tych myszach nie pasuje, to to,
    że nie nadają się do Autocada, właśnie ze względu na działanie kółka.
    Niewygodnie działa jako przycisk, za ciężko, a pierwszą taką
    uszkodziłem naciskając do panoramowania rysunku.

    Na dzień dzisiejszy nie bawiłem się w lutowanie.
    Kupiłem nową. Trudno. :)

    JD