  • 171. Data: 2011-07-04 11:51:10
    Temat: Re: Polska swiatowym mocarstwem informatycznym
    Od: Michal Kleczek <k...@g...com>

    sielim wrote:

    > Zawsze jest za mało i za wolno i gorzej niż za granicą ...
    > Ktośjednak to 'lepiej' musi zbudować. Zagryźć zęby i robić.

    Wlasnie.
    Moze jednak jakies (na razie niezbyt widoczne) elity, o ktorych braku wsrod
    Polakow pisalem, istnieja.
    Dziekuje za powiew nadziei :)

    --
    Michal

  • 172. Data: 2011-07-04 12:03:26
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On Jul 4, 7:16 am, Maciej Pilichowski
    <P...@g...com> wrote:

    > Nie do konca. W Toruniu naprawde nie ma toalet, jest brudno (tak w
    > ogolnosci), a jak kiedys poruszylem kwestie (akurat kin) toalet
    > wlasnie, to otrzymalem masowa odpowiedz od Toruniakow, ze przesadzam,
    > kina nie sa od posiadania toalet i nalezy swoje potrzeby zalatwiac w
    > domu, a pozniej nie marudzic.
    W Toruniu jest bieda, bezrobocie, niskie place, a to za soba pociaga
    reszte. Ba, malo tego, np. z takiego Inowroclawia ludzie przyjezdzaja
    do Torunia w jakim celu? ... do pracy! Tam jest jeszcze gorzej.
    Zarabiaja
    800zl miesiecznie, z czego same przejazdy kosztuja ich 100-200zl. Ilu
    Toruniu jest studentow? 30tys? 50tys? Jaka marze mozna miec w sklepie
    jesli
    profil klienta to przewaznie student / bezrobotny / pracujacy za
    800zl?
    Wiesz jakim problemem jest w torunskim sklepie uciulanie chocby
    na czynsz? A gdzie dopiero na toalete... To tylko w Ameryce toalety i
    komfort rosna same jak grzyby po deszczu i nikt nie musi ich zbudowac.

    W Polsce co inteligentniejszych wymordowali po trochu przyjaciele
    z zachodu, po torochu ze wschodu, a potem przez kilkadziesiat
    lat ich jeszcze skutecznie tlamsili. Gdy nadeszla "wolnosc", to tych
    co nadawali sie do czegokolwiek (no jak to inaczej nazwac?)
    przekupili pieniedzmi i wyjechali. Kto tu zostal i co tu zostalo?
    A teraz jeszcze tacy Amerykanie wymyslaja glupoty i publicznie
    strasza polskimi sklepami. Najlepiej od razu zalozcie embargo na
    Polske, to skuteczniej odstrasza niz takie historyjki.

    W Polsce jest ciezko, nawet bardzo ciezko. Ostatnio wspominales
    o firmach ktore powstawaly w garazu. Znam od podszewki taka
    jedna firme. Zbudowali ja ludzie bez srodkow, bez doswiadczenia, a
    w trakcie powstawania o malo przyplacili to zyciem. Dla takiego
    cwaniaczka z Ameryki to po prostu idioci - no przeciez jak zle ci
    polacy
    pracuja i jak zle wszystko robia. Ja sie pytam co wiecej mozna od
    ludzi w
    takich warnkach wymagac? To ze w takich warunkach te sklepy w ogole
    powstaly to istny rekord Ginesa. Taki jeden cwaniaczek z drugim z
    Ameryki jakby
    nagle sie tutaj znalazl, bez zabezpieczenia kapitalowego, bez
    doswiadczonego personelu, bez zamoznych klientow, w kraju gdzie
    sa problemy z przestepczoscia na wyskich szczeblach urzedniczych,
    to by ze strachu narobil w galoty a nie prowadzil sklep. Sklep w
    ktorym
    nie ma luksusow, ale na pewno jest normalna obsluga i ktory
    normalnie funkcjonuje. Trzeba miec szczegolny TALENT zeby zaraz
    po wejsciu do takiego sklepu zrobic sobie w nim 4 wrogow.

    > Duzo mowi o kondycji i kulturze wlasnie podejscie do takich
    > "wstydliwych" tematow, brud, tolalety, niepelnosprawni, itd.
    No coz... choremu na wozku inwalidzkim tez mozna powiedziec
    ze o sprawnosci fizycznej duzo mowi wynik w biegu na 60metrow.

    Pozdrawiam

  • 173. Data: 2011-07-04 12:12:52
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    <P...@g...com> wrote:

> [...]
    > wlasnie, to otrzymalem masowa odpowiedz od Toruniakow, ze przesadzam,
    > kina nie sa od posiadania toalet i nalezy swoje potrzeby zalatwiac w
    Cos mi sie jeszcze nie zgadza. Dawno w Toruniu w kinie nie bylem,
    ostatnio
    jakies 5-7 lat temu. Ale za mlodu chodzilem czesto, fakt ze nie
    ekskluzywna
    ale jakas zwykla i w miare zadbana toaleta zawsze byla. Pogorszylo
    sie cos w nowych kinach?
    Pozdrawiam

  • 174. Data: 2011-07-04 15:38:06
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Mon, 04 Jul 2011 07:22:19 +0200, Maciej Pilichowski
    <P...@g...com> wrote:

    >Przyklad sprzed 3 tygodni, rozmowa z kierowca autobusu (czy raczej
    >monolog)
    >
    >-- Panie, a co on sie k*wa tak przyczepil, ku*wa.

    He, he...

    Moj wpis s pewnego blogu:

    "Ja. Kawiaremka Cafe Milano kolo ksiegarni MDM, na Koszykowej.
    Politechnika niedaleko. Lubie tam chodzic bo tloku nie ma, kawa dobra
    I mozna cos zjesc, No I salke mieli dla niepalacych w czasach gdy
    mozna bylo palic.

    Siedze I jem. Obok para. Mloda. Panienka jak z francuskiego zurnala.
    Krotko ostrztzone wlosy, obcisly czarny stoj, piekny pasek, znakomite
    dodatki. Mlodzian jak od Armaniego. Na stole leze dwie torby, z
    ksiazkami. "Studenci" mysle sobie. "Politechniki". I rzeczywiscie,
    pzrez jedna z toreb przeswituje tytul "Uklady Elektroniczne". No...
    elitarny Wydzial Elektroniki. Moj Wydzial. Przypatruje sie z
    przyjemnoscia. Przyszlosc narodu.

    I nagle mlodzian mowi: "No I ku.. wiesz, ten jeb.. .Zenek powiedziek
    zebym sie odp... to ja temu ch... posiedzialem zeby spierdalal do ch..."
    Mysle sobie: no to juz mlodzian ma u panienki przechlapane. Na co
    panienka odzywa sie ,,No I pewnie ze trzeba bylo temu ch... dopierd... w
    jaja tak zeby sie ch... nei pozbieral.."

    W Aulii Glownej Politechniki jest napis: TAKIE RZECZY POSPOLITE BEDA
    JAKIE JEJ MLODZIEZY CHOWANIE. Mylnie przypisywany Zamojskiemu. To
    Andrzej Frycz Modrzewski"

    A.L.

  • 175. Data: 2011-07-04 16:25:04
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On Jul 4, 5:38 pm, A.L. <l...@a...com> wrote:
> [...]
    > panienka odzywa sie ,,No I pewnie ze trzeba bylo temu ch... dopierd... w
    > jaja tak zeby sie ch... nei pozbieral.."
    To diametralnie inna sytuacja niz "wszedlem do sklepu/biura firmy i
    mnie zj...li jak psa bez najmniejszego powodu pomimo ze bylem
    ich klientem". W innych krajach to sie nie zdarza?
    Pozdrawiam

  • 176. Data: 2011-07-05 04:48:10
    Od: Maciej Pilichowski <P...@g...com>

    On Mon, 04 Jul 2011 10:38:06 -0500, A.L. <l...@a...com> wrote:

    >W Aulii Glownej Politechniki jest napis: TAKIE RZECZY POSPOLITE BEDA
    >JAKIE JEJ MLODZIEZY CHOWANIE. Mylnie przypisywany Zamojskiemu. To
    >Andrzej Frycz Modrzewski"

    Charakterystyczne, ze w Instytucie Fizyki UMK, kiedy bylem studentem
    ten napis wisial w najwiekszej sali (26). Kiedy odwiedzalem IFI lata
    pozniej napisu juz nie bylo.

    milego dnia, hej
    --
    Moja wyprzedaz wszystkiego: ksiazki, plyty, filmy.
    http://www.garaz.pol.pl/

  • 177. Data: 2011-07-05 04:50:45
    Od: Maciej Pilichowski <P...@g...com>

    On Mon, 4 Jul 2011 05:12:52 -0700 (PDT), Mariusz Marszałkowski
    <m...@g...com> wrote:

    >Cos mi sie jeszcze nie zgadza. Dawno w Toruniu w kinie nie bylem,
    >ostatnio
    >jakies 5-7 lat temu.

    To sytuacja jeszcze wczesniejsza. Kin na ktore narzekalem juz dawno
    nie ma (Orzel i Kopernik), ale ludzie z taka mentalnoscia niestety
    zostali.

    >Pogorszylo
    >sie cos w nowych kinach?

    Nie wiem, w tym jednym nowym kinie nie bylem i nie bede dla zasady :-)

    milego dnia, hej

  • 178. Data: 2011-07-05 04:58:26
    Od: Maciej Pilichowski <P...@g...com>

    On Mon, 4 Jul 2011 13:24:59 +0200, "sielim"
    <s...@t...tez.wp.pl> wrote:

    >... weźmy na chwilętych niepełnosprawnych ...
    (...)
    >Są sprawy, których z przyczyny ... banalnych kosztów ...
    >nie da się zrobić od zaraz.

    Sa tez sprawy, ktorych sie nie da zrobic (w Toruniu) ze wzgledu na
    beton zamiast mozgu.

    Wezmy np. sprawe glupich kraweznikow. W Toruniu nie mozna skuc
    wysokich kraweznikow, bo nie ma na to kasy. Jest kasa na nowe drogi.
    Jak juz sie buduje nowa droge (to uwaga) np. wysepke na przejsciu dla
    pieszych spietrza sie! Wiec kazda osoba z kolkami uderza 4 razy na 1
    przejsciu o krawezniki.

    Gdyby zalozyc, ze robia to inteligentni ludzie, musialbym przyjac, ze
    podczas projektowania inwestycji zastanawiaja sie "jak by tu innym
    utruc zycia, ale tak na maksa". No i utruwaja.

    I to nie chodzi o rzeczy pokatne. Jest sobie slynne przejscie na
    pl.Rapackiego w Toruniu, na ktorym osoby starsze, niepelnosprawne, nie
    maja szans, aby przejsc w czasie zielonego swiatla (wysepki brak).
    Oficjalne stanowisko MZD jest takie, ze swiatel nie wydluzy, a
    starsze/niepelnosprawne osoby maja isc kawal drogi i sasiednimi
    skrzyzowaniami obejsc to jedno.

    Oficjalne stanowisko! Co tu ma do rzeczy kasa, naklady, inwestycje?
    Taka narwana osoba, powinna byc wywalona z wielkim hukiem i miec
    problemy z ponownym zatrudnieniem gdziekolwiek.

    A w polskiej bambusolandii to OK. To pokazuje, do jakiego stopnia
    spoleczenstwo jest zaczadzone (w koncu nie rzecz w politykach, ale
    spoleczenstwie).

    >Zawsze jest za mało i za wolno i gorzej niż za granicą ...

    Oczywiscie.

    >Ktośjednak to 'lepiej' musi zbudować. Zagryźć zęby i robić.

    Tez fakt. W Toruniu niestety ludzie do tej pory nie lacza przyczyn ze
    skutkami. W pewnym sensie jestesmy skazani na swoje towarzystwo, w
    Toruniu z oplakanymi skutkami.

    milego dnia, hej

  • 179. Data: 2011-07-05 07:07:26
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    On 03/07/2011 13:39, Michoo wrote:
    > Bandyta ze scyzorykiem (a właściwie z wkrętakiem, bo posiadanie
    > scyzoryków bez wyraźnego powodu jest z jednej strony zakazane a z

    nie jest. Chyba że myślisz o "scyzoryku" z automatycznym ostrzem albo o
    długości powyżej 3 cale.

    B.

  • 180. Data: 2011-07-05 07:44:51
    Od: "sielim" <s...@t...tez.wp.pl>

    Użytkownik "Maciej Pilichowski" <P...@g...com>
    napisał w wiadomości news:8165179h8ig6ne78f3533ncjp49botvap1@4ax.com...

> [...]
    > Taka narwana osoba, powinna byc wywalona z wielkim hukiem i miec
    > problemy z ponownym zatrudnieniem gdziekolwiek.
    Ja nie wiem, nie znam sytuacji w Toruniu. Wiem tylko tyle, że problemy
    ze światłami nie są trywialne, a mówię na przykładzie Trójmiasta - ogromne
    problemy z tworzeniem 'zielonej fali', tak, by nie popędzać przechodniów
    ani nie robić przejść dwuetapowych. Rozwiazanie problemu jest: kładki
    i przejścia podziemne. W Gdyni np. ostatnio przebudowano węzeł
    przy Wzg. św. maksymiliana, gdzie zawsze były dże problemy. Są przejścia,
    są winy, zjazdy dla niepełnosprawnych. Ale były też koszty - potężne.