  • 1. Data: 2010-02-13 15:48:28
    Temat: Re: Portal spolecznosciowy - jaki software?
    Od: "piotr" <p...@p...onet.pl>

    > Dotychczas uzywalem Joomla + wlasne moduly (php) i bardzo mi
    > sie ten CMS podobal, ale to chyba nie jest stricte
    > przeznaczone do robienia portali spolecznosciowych.

    Sama Joomla nie, ale oparty o niego komponent
    JomSocial - http://www.jomsocial.com/

  • 2. Data: 2010-02-13 19:16:16
    Od: Netx <n...@g...pl>

    W dniu 2010-02-13 16:48, piotr pisze:
    > Sama Joomla nie, ale oparty o niego komponent
    > JomSocial - http://www.jomsocial.com/

    Super że jest taki komponent do Joomla.
    Bardzo dziękuję za tą i wcześniejsze odpowiedzi. Dostałem
    trochę lepszy opis tego co ma być. Przedstawię go w dużym
    skrócie i pytanie któremu z tych wymienionych wyżej
    "systemów" się przyjrzeć pod kątem takich wymagań jak niżej?

    Nie jestem pewien czy w ogóle to można nazwać typowym
    portalem społecznościowym?

    No więc w skrócie to ma być baza produktów podobna do bazy
    filmów www.filmweb.pl. Podobieństwo zwłaszcza w zakresie
    strony produktu (jak strona filmu na filmweb). Innych bajerów
    ma być mniej niż na filmweb.

    W skrócie ma być (nie wszystko od razu)
    1. profile użytkowników (awatar, coś o sobie, ewentualnie
    kilka zdjęć)
    2. rejestracja z odczytaniem kodu z obrazka
    3. baza produktów z podziałem na kategorie i podkategorie
    4. produkty mogą dodawać użytkownicy
    *Ważne:*
    5. inni użytkownicy dodają swoje dodatkowe opisy do produktu
    (kawałki tekstu wyświetlane jeden pod drugim - coś jak
    recenzje jednego filmu na filmweb). Te opisy będą zawierały
    m.in. ocenę (1-6 gwiazdek) produktu.
    6. Do każdego takiego opisu będą komentarze użytkowników
    (ewentualnie powątkowane)
    *Ważne:*
    7. Rozbudowane wyszukiwanie produktów (i oglądanie strony
    produktu).
    - np. opcja wyszukania najwyżej ocenionych przez społeczność
    produktów
    - np. pokaż produkty najwyżej ocenione przez danego użytkownika
    itp.
    8. użytkownicy mogą sobie przyznawać wyróżnienia
    9. Portal ma sobie radzić z dużą liczbą użytkowników

    Kłopot w tym że innych systemów zarządzania portalem www poza
    Joomlą nie znam i nie mam rozeznania. Na pewno musi być to
    system który daje się dobrze dostosować, tam gdzie potrzeba
    przez dopisanie kodu (wtyczki/moduły itp). Do
    "zaprogramowania" tego będzie kilka osób.

    Pozdrawiam,
    Marek