  • 11. Data: 2011-05-06 20:01:40
    Temat: Re: Prędkość łącza i parę pokrewnych spraw
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-05-06 21:35, Przyjazny pisze:

    > Nieprawda.

    Co nieprawda? To, że implementacja RS232 w PC nie miała takich
    ograniczeń i że emulacja RS232 na USB nie miewała takich
    ograniczeń? Jak najbardziej prawda. Zdaje się, że nie widziałeś
    jak były takowe kable zbudowane i jak wyglądała kwestia RS-232C.

    > Miałem urządzenia które bez problemu przepychały megabit, a
    > więcej chyba też mogły. Co prawda synchroniczne, ale RS232 :P.

    Miałem urządzenia... No, ja też. Nawet mam teraz i nadal nie
    wiem jak jest zaimplementowana emulacja w tym konkretnym
    przypadku. Zresztą napisałem o tym powyżej.

  • 12. Data: 2011-05-07 04:13:33
    Od: Użytkownik <K...@D...com.pl>

    > Zgadza się - wszystkie będą się charakteryzować tą samą prędkością,
    > a diabeł będzie tkwił w szczegółach.

    Charakteryzują się bardzo różnymi szybkościami, zarówno down (co ważniejsze)
    jak i up, przynajmniej w opisach.
    Czy z Twojej wypowiedzi mam rozumieć, że jakikolwiek modem kupię, to jego
    działanie w praktyce będzie takie samo?

    I jak to jest z tą anteną ? W niektórych opisach w ogóle o tym nie wspominają,
    w niektórych, że jest możliwość jej podłączenia, a w jeszcze innych, że antena
    jest w zestawie. W jakich okolicznościach jest ona niezbędna, w jakich może
    pomóc, a w jakich jest zbędna?

    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2011-05-07 05:56:31
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 06 May 2011 22:01:40 +0200, Artur Maśląg wrote:
    >Co nieprawda? To, że implementacja RS232 w PC nie miała takich
    >ograniczeń

    pod koniec pojawily sie i szybsze porty (do 460 kb/s, a moze nawet
    gdzies i 920).

    Przy emulacji na USB to chyba i tak bez znaczenia - predkosc moze byc
    zignorowana o ile rzeczywisty port "RS232" sie gdzies nie pojawia.

    Natomiast samo USB - 1.0 mialo 1.5Mb/s, 1.1 12Mb/s, dopiero 2.0 480M.
    I nawet jesli na telefonie pisze dumne "USB 2.0" to nie wiadomo czy
    nie konczy sie na trybie pamieci masowej, a do lacznosci modemowej to
    tylko 1.1 ..

    J.

  • 14. Data: 2011-05-07 06:20:53
    Od: Użytkownik <K...@D...com.pl>

> [...]

    jest w zestawie. W jakich okolicznościach jest ona niezbędna, w jakich może
    Chodziło mi tu oczywiście o antenę zewnętrzną.

    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2011-05-07 17:11:12
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2011-05-06 20:01, Artur Maśląg <f...@p...com> wrote:

    > Co nieprawda?

    Nieprawda, że "RS232 miało ograniczenie prędkości do 115200 b/s [...]".

    > To, że implementacja RS232 w PC nie miała takich

    Niektóra miała, niektóra nie miała. Zależy od modelu/ceny.

    > ograniczeń i że emulacja RS232 na USB nie miewała takich
    > ograniczeń? Jak najbardziej prawda.

    Ja się odnosiłem do tego co napisałeś, a nie tego co miałeś na myśli. Do
    konkretnego zdania. To, że w zależności od urządzenia z emulacją było
    różnie, to prawda i nie kwestionuję. Ale nie można tym obarczać biednego
    standardu ;-).

  • 16. Data: 2011-05-07 17:38:48
    Od: "tck" <t...@t...WytniJ.net.pl>

    Użytkownik "Użytkownik" <K...@D...com.pl> napisał w wiadomości

    > Na Symbiana OS 9.2 Series 60 v3.1
    > Albo na komputer (Windows XP), który na razie łączy się z Internetem
    > korzystając z komórki jako modemu. Mam nadzieję, że wtedy też byłaby
    > pokazana "prawdziwa" prędkość transferu.

    co rozumiesz pod pojeciem '"prawdziwa" prędkość transferu'??

    --
    pozdr

    tck(at)top.net.pl

  • 17. Data: 2011-05-07 18:32:42
    Temat: Re: Prędko?ć łšcza i parę pokrewnych spraw
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-05-07 07:56, J.F. pisze:

    > pod koniec pojawily sie i szybsze porty (do 460 kb/s, a moze nawet
    > gdzies i 920).

    Ja bym tego nie nazwał 'szybszymi portami', tylko szczególnymi
    implementacjami, które w trybie synchronicznym takie prędkości
    osiągały - osiągały te prędkości na zwykłych kabibelkach i tych
    portach do których mogłeś je podłączyć? Zresztą nie tylko RS232
    w zakresie interfejsów szeregowych istnieje. Stosowane są również
    RS422/RS485, co obsługują np. wyroby Prolifica (dość powszechne
    2303). Tam prędkości są dużo wyższe i nadal są to porty szeregowe :)

    > Przy emulacji na USB to chyba i tak bez znaczenia - predkosc moze byc
    > zignorowana o ile rzeczywisty port "RS232" sie gdzies nie pojawia.

    Samo USB to port szeregowy - nie mam pojęcia jak były te interfejsy
    implementowane w konkretnych zastosowaniach. Jeżeli telefon z defaulta
    miał kabel szeregowy i jako opcja był kabel usb z czymś tam w środku
    + sterownik to niby jak to miało działać szybko?

    A tak, to kolejna kwestia.

  • 18. Data: 2011-05-07 18:49:48
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-05-07 19:11, Przyjazny pisze:

    > Nieprawda, że "RS232 miało ograniczenie prędkości do 115200 b/s [...]".

    http://www.interfacebus.com/Design_Connector_RS232.h
    tml
    http://www.camiresearch.com/Data_Com_Basics/RS232_st
    andard.html

  • 19. Data: 2011-05-07 19:05:01
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 07 May 2011 20:32:42 +0200, Artur Maśląg wrote:

> [...]
    >implementacjami, które w trybie synchronicznym takie prędkości
    >osiągały - osiągały te prędkości na zwykłych kabibelkach i tych

    Tak. W zwyklym asynchronicznym trybie.

> [...]
    >RS422/RS485, co obsługują np. wyroby Prolifica (dość powszechne
    >2303). Tam prędkości są dużo wyższe i nadal są to porty szeregowe :)

    "szeregowych" jest cala masa. USB chocby, ethernet, fdd, sata.

    Ba - nawet te rownolegle z nazwy tez przeciez przesylaja dane
    szeregowo, jedne po drugich, po kilka bitow naraz.

> [...]
    >miał kabel szeregowy i jako opcja był kabel usb z czymś tam w środku
    >+ sterownik to niby jak to miało działać szybko?

    Tylko ze z tego jakos szybko zrezygnowano. Teraz USB dochodzi jednak
    do samego telefonu.

    J.

  • 20. Data: 2011-05-07 19:22:38
    Od: Użytkownik <K...@D...com.pl>

    Arturze, zamiast rozważań historycznych cenniejsza byłaby dla mnie
    odpowiedź na to co zacząłeś: