  • 1. Data: 2012-01-13 21:14:47
    Temat: Problem z Dscalerem, WinXP i NVRAM
    Od: "Adam Nastula" <a...@w...pl>

    Witam. Mam Dscalera 4.1.15, WinXP Pro SP3 ze wszystkimi dotychczasowymi
    uaktualnieniami i taki problem:
    Od czasu do czasu - ale jednak dość często - przy próbie uruchomienia
    Dscalera zawiesza mi się komputer. Zawieszanie to występuje całkowicie
    nieregularnie, tak, że nigdy nie wiem, kiedy nastąpi. Nie pomaga wtedy
    "zwykły" reset, tzn. za pomocą przycisku, tylko trzeba komputer wyłączyć i
    ponownie włączyć. Po takiej operacji Dscaler zawsze się uruchamia i działa
    nawet w przypadku konieczności ponownego resetu guzikiem. Natomiast w
    przypadku ponownego całkowitego wyłączenia komputera i ponownego jego
    włączenia, a następnie próby włączenia Dscalera, MOŻE (ale bynajmniej NIE
    MUSI) powtórzyć się sytuacja z zawieszeniem komputera. Sytuacja ta jest na
    tyle częsta, ale i zarazem przypadkowa, że zaczyna mnie już denerwować.
    Ponadto ostatnio zauważyłem, że kiedy po takim zawieszeniu resetuję komputer
    przyciskiem, podczas testu pamięci pokazuje się napis: NO NVRAM. Sam
    komputer działa wtedy zupełnie dobrze - tylko nie mogę uruchomić Dscalera. W
    sytuacji resetu z innej przyczyny albo wyłączenia i włączenia komputera
    wszystko jest w porządku tzn. powyższy komunikat o braku pamięci NVRAM nie
    pojawia się i Dscaler też się uruchamia.
    Bardzo proszę o poradę, bo już naprawdę nie mam pojęcia, co robić.

    Pozdrawiam

    Adam.

  • 2. Data: 2012-01-13 21:23:51
    Temat: Re: Problem z Dscalerem, WinXP i NVRAM
    Od: DooMiniK <bachus@bachus>

    On 13/01/2012 21:14, Adam Nastula wrote:
    > NO NVRAM

    Pisząc na grupę sprzętową jedyne co podałeś, że
    masz komputer... Gratulacje.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 3. Data: 2012-01-13 22:00:16
    Od: "Adam Nastula" <a...@w...pl>

    Użytkownik "DooMiniK" <bachus@bachus> napisał w wiadomości

    > Pisząc na grupę sprzętową jedyne co podałeś, że
    > masz komputer... Gratulacje.

    Płyta główna - MSI
    Procesor - Athlon XP 1600+
    RAM - 768 MB
    BIOS - AMI
    Karta graficzna - RADEON 9600
    Karta dzwiekowa - VINYL'AC97
    Karta TV - Winfast DV2000 (oryginalne sterowniki nie są zainstalowane -
    uzywam wylacznie Dscalera)
    Dysk - BARRACUDA IV 40 GB
    Monitor - ViewSonic VP181b