  • 271. Data: 2019-05-19 23:06:29
    Temat: Re: Procek i5 ... FINAŁ
    Od: ń <...@...n>

    Po trurlaniu, akcent Cię zdradził.
    Co tam w świecie słychać?

    -----
    > Tak, to ja HAL.
    > Jak na to wpadłeś?

  • 272. Data: 2019-05-19 23:11:04
    Od: ń <...@...n>

    To jest tak naprawdę niemierzalne, jedynie taka pewna estymacja (na życzenie
    suwerena?), czasem z bardzo grubym błędem.
    Nie przejmuj się pierdołami, to tylko komputer.
    Narzędzie.
    Tylko.
    Jakby co nie wymaga rozwodu.

    -----
    > Dlaczego gdy laptop jest podłączony do zasilacza, a bateria jest naładowana na
    100%, po jakimś czasie naładowanie baterii spada?

  • 273. Data: 2019-05-20 07:06:18
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-05-19, Filip454 <f...@g...com> wrote:
    > Ogólnie to wygląda to tak, że połowa z komentujących zazdrościła autorce
    > nowego nabytku, zamiast jej normalnie i po ludzku pomóc.

    Ale zadrościła czego, że taki wypas, czy jak? Nie pierwszy raz w naszych
    dyskusjach wychodzi, że są zwyczajnie różne priorytety. Sam będąc przed
    podobnym wyborem 2 lata temu skończyłem z Dellem XPS. Ty ZCW jesteś
    gejmingowiec więc Ci po drodze do filozofii, którą Ewy laptop
    reprezentuje. Dla mnie to kuriozum mieć 1050ti w laptopie jeśli nie jest
    się graczem ani w warunkach polowych nie planuje korzystania ze
    sprzetowego hvec Nvidii.

    Ale też nie to nawet, że oceniam, po prostu rozumiem tę "zazdroszącą"
    połowę komentrzy. Mój wybór XPS został zresztą oceniony przez niektórych
    jako kuriozum, bo kto potrzebuje w miarę silnego, bardzo lekkiego
    laptopa z podświetlaną klawiaturą generalnie do użytku domowego :)

    --
    Marcin

  • 274. Data: 2019-05-20 14:02:48
    Od: "Ewa" <.@.>

    Użytkownik "Mateusz Viste" <m...@n...pamietam> napisał w wiadomości

    > Bo wbrew pozorom, taka operacja wcale nie ogranicza niczego o 1%,
    > tylko o jakieś 45%. Jak mniemam zaniżenie (jakiekolwiek, nawet 1%)
    > mocy procesora skutkuje wyłączeniem Turbo Boost, i stąd tak
    > drastyczna różnica.
    > Zapewne ten sam efekt można uzyskać wyłączając Turbo Boost w BIOS
    > - jeśli taka opcja w ogóle jest dostępna.
    > Jeśli dobrze kojarzę, to ten laptop ma i5 8300H - dla niego Intel
    > podaje częstotliwość pracy 2.30 GHz, z możliwością turbo boostu dla
    > pojedyńczego rdzenia na poziomie 4 GHz.

    Sprawdziłam programem HWMonitor:

    __przy zasilaniu z zasilacza__

    przy maksymalnym stanie procesora 100% było:
    Clocks Core#0 - Core #3 Min 3888 MHz, Max 3994 MHz
    czasami jest głośny

    przy maksymalnym stanie procesora 99 % było:
    Clocks Core#0 - Core #3 Min 2192 MHz, Max 2197 MHz
    jest cichutki, właściwie w ogóle go nie słychać.

    Czyli miałeś rację, ale

    __przy zasilaniu z baterii__

    przy maksymalnym stanie procesora 100% było:
    Clocks Core#0 - Core #3 Min 797 MHz, Max 3992 MHz
    przy czym wartości bieżące skaczą, ale przeważnie są bliskie Max
    jest cichy, szumienie pomijalne

    Gdy poprzednio opisywałam ciche zachowanie przy zasilaniu
    z baterii, napisałeś:
    > To żadne odkrycie - każdy laptop przechodzi w tryb nieco bardziej
    > energooszczędny kiedy pracuje na akumulatorze.
    To na czym wobec tego oszczędza, bo na zegarach widać że nie.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 275. Data: 2019-05-20 14:08:58
    Od: "Ewa" <.@.>

    Użytkownik "Ewa" <.@.> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Gdy poprzednio opisywałam ciche zachowanie przy zasilaniu
    > To na czym wobec tego oszczędza, bo na zegarach widać że nie.

    Powyższe wyniki odczytałam podczas działania programu McAfee,
    który narazie służy mi do porównań, bo nic innego tak bardzo
    obciążającego nie mam. Potem go odinstaluję i będę korzystać
    z innego AV.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 276. Data: 2019-05-20 14:26:43
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Mon, 20 May 2019 14:02:48 +0200, Ewa wrote:
> [...]
    >
    > Gdy poprzednio opisywałam ciche zachowanie przy zasilaniu z baterii,
    > To na czym wobec tego oszczędza, bo na zegarach widać że nie.

    Może dalej na zegarach, ale nieco bardziej długofalowo (np. dopuszcza
    turbo boost, ale tylko w krótkich odcinkach czasu?). Test za pomocą
    antywirusa nie do końca jest miarodajny, bo tam liczy się także czas
    dostępu dysku, obsługa systemowych semaforów FS itp. Lepiej opierać się
    na teście z transkodowaniem (tego samego) pliku wideo, mierząc czas w
    jaki cały plik zostaje przetworzony.

    Swoją drogą, zmiana częstotliwości taktowania CPU to nie jedyny sposób na
    obniżenie jego temperatury i prądożerności. Jeszcze nie tak dawno temu
    procesory nie posiadały SpeedStep, a obniżanie poboru mocy polegało na
    wykonywaniu dużej ilości instrukcji HLT: np. program "waterfall" pod W95,
    lub POWER.EXE w MS-DOS 6+. Niewykluczone, iż w twoim przypadku ma miejsce
    podobny mechanizm, niezależny od dynamicznej zmiany taktowania.

    Mateusz

  • 277. Data: 2019-05-20 14:46:06
    Od: "Ewa" <.@.>

    > Lepiej opierać się
    > na teście z transkodowaniem (tego samego) pliku wideo, mierząc czas w
    > jaki cały plik zostaje przetworzony.
    OK, przetestuję na konwersji filmu z .mp4 do .avi.
    Czy jeszcze jakieś parametry z HWMonit przy tym wynotowywać?

    Ewa

  • 278. Data: 2019-05-20 15:37:05
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Mon, 20 May 2019 14:46:06 +0200, Ewa wrote:
    > Użytkownik "Mateusz Viste" <m...@n...pamietam> napisał w wiadomości
    > OK, przetestuję na konwersji filmu z .mp4 do .avi.
    > Czy jeszcze jakieś parametry z HWMonit przy tym wynotowywać?

    Można jeszcze bawić się w podłączanie watomierza do zasilacza i rysowanie
    histogramu w różnych konfiguracjach, tylko.... po co to wszystko? Miał
    być super-szybki laptop: jest. Miał być cichy: jest (bo ograniczony do
    połowy swoich możliwości). Czego się tu więcej doszukiwać?

    Mateusz

  • 279. Data: 2019-05-20 17:16:09
    Od: "Ewa" <.@.>

    > Miał być cichy: jest (bo ograniczony do połowy swoich możliwości).
    Skąd ten wniosek? Dlaczego ograniczony do połowy możliwości?
    Przecież udowodniłam, że tak nie jest.
    Po co ta zośliwość i ironia?
    Miał rację Filip, że mi po prostu zazdościcie. Kilku z Was wychodziło
    ze skóry żeby mnie przekonać do zwrotu tego laptopa, no i najlepiej
    do kupna poleasingowca (u któregoś z Was?).
    Skoro nie "posłuchałam", to trzeba mi teraz tego laptopa obrzydzić.
    Nie uda się. On mi się coraz bardziej podoba. I jak widać może być
    równocześnie wydajny i cichy. I to wbrew Waszym, "panowie
    fachowcy i dżentelmeni", super teoriom.

    EOT
    Ewa

  • 280. Data: 2019-05-20 17:24:39
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2019-05-20 o 17:16, Ewa pisze:

> [...]
    > Nie uda się. On mi się coraz bardziej podoba. I jak widać może być
    > równocześnie wydajny i cichy. I to wbrew Waszym, "panowie

    Czyli jednak podoba się ;)
    I to jest najważniejsze aby być przekonanym do tego, że się dobrze
    zrobiło. Ale czasami trzeba pomóc trochę za pomocą "siły".

    zdrówko

    --
    Irokez