    From: Artur Maśląg <f...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Propozycja nie do odrzucenia z ITD?
    Date: Thu, 06 Oct 2011 09:18:50 +0200
    <1...@4...net>

    W dniu 2011-10-06 08:36, Franc pisze:

    > Wybacz kolego, ale zachowujesz się jak katarynka. Przez cały czas z uporem
    > maniaka kierujesz mnie do Sądu, żebym tam zobaczył czy te zdjęcie jest czy
    > go nie ma.

    Zdaje się, że przeoczyłeś nawet to co sam zacytowałeś:
    "Jeżeli nieodeślę właściwe wypełnionych formularzy, zostanę wezwany w
    charakterze świadka do osobistego stawiennictwa w GITD".
    Mało tego, ja Ciebie nie wysyłam do sądu (w ogóle nikogo nie wysyłam),
    by sprawdzał czy to zdjęcie jest czy go nie ma. Zdjęcie jest.
    Jeżeli zaszła pomyłka to sprawa się szybko wyjaśni, ale takie
    pomyłki są bardzo rzadkie.

    > Tyle osób odpisało (piękniej ode mnie) odnośnie zachowania ITD - a
    > funkcjonowania istytucji państowych w ogóle (vide post HenkaMogiłko), ale
    > Ty cały czas to samo.

    No, opisało i co z tego? Niech się winni tłumaczą:
    <cite>
    Dlaczego zdjęcia nie są dołączone do wezwań?
    Prawo wglądu do akt sprawy o wykroczenie (w tym również do obrazu
    zarejestrowanego wykroczenia) obwiniony nabywa dopiero w sądzie - z
    chwilą zawiadomienia go o terminie pierwszej rozprawy (art. 67 § 2 oraz
    art. 38 ust. 1 Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia w związku z
    art. 156 § 1-4 Kodeksu postępowania karnego).

    Wprawdzie w dotychczasowej praktyce stosowania fotoradarów przez Straże
    Miejskie zdjęcie było przez Straże wysyłane, to jednak podkreślić
    trzeba, że organ prowadzący czynności w sprawie o wykroczenie (np. Straż
    Miejska, Inspekcja Transportu Drogowego) nie ma obowiązku udostępniania
    fotografii do wglądu uczestników postępowania przed zakończeniem
    prowadzonych przez ten organ czynności wyjaśniających. Organ prowadzący
    czynności wyjaśniające w sprawie o wykroczenie gromadzi materiał
    dowodowy co do zasady bez zgody, a często i wiedzy uczestników
    postępowania. Zgromadzone dowody (np. fotografia z urządzenia
    rejestrującego) służą następnie do weryfikacji innych dowodów (np.
    oświadczeń lub zeznań świadków). W sytuacji gdy uczestnik postępowania
    zna zebrane dowody, ma możliwość przedstawienia wersji zdarzenia dla
    siebie korzystnej i nie zawsze prawdziwej. Z tego względu przyjąć
    trzeba, że wysyłanie fotografii do właściciela pojazdu byłoby to co do
    zasady niekorzystne z punktu widzenia interesów wymiaru sprawiedliwości,
    który dąży do ustalenia prawdy materialnej.

    Art. 156 § 5 Kodeksu postępowania karnego stanowi, że jeżeli ustawa nie
    stanowi inaczej, w toku postępowania przygotowawczego stronom, obrońcom,
    pełnomocnikom i przedstawicielom ustawowym udostępnia się akta,
    umożliwia sporządzanie odpisów i kserokopii oraz wydaje odpłatnie
    uwierzytelnione odpisy lub kserokopie tylko za zgodą prowadzącego
    postępowanie przygotowawcze. Za zgodą prokuratora akta w toku
    postępowania przygotowawczego mogą być w wyjątkowych wypadkach
    udostępnione innym osobom.

    Jednak zważyć należy, że art. 38 Kodeksu postępowania w sprawach o
    wykroczenia stanowi, iż do czynności procesowych prowadzonych w
    postępowaniu w sprawach o wykroczenia w zakresie dostępu do akt sprawy
    stosuje się odpowiednio także przepisy art. 156 § 1-4 Kodeksu
    postępowania karnego. Nie stosuje się zatem art. 156 § 5 Kodeksu
    postępowania karnego.
    </cite>

    Skończyło się rumakowanie.