  • 51. Data: 2012-04-12 09:29:47
    Temat: Re: Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2012-04-11 18:58, Yogi(n) pisze:

    > Nie, mitsubishi - przecież napisałem, że fajny samochód ;-).
    > Fajny, bo pali niewiele (w porównaniu z benzyną), ciągnie "od dołu"
    > dzięki turbinie całkiem przyzwoicie (lepiej od nieuturbionej benzyny o
    > cały rząd wielkości), trzyma się nieźle itp. I jeszcze produkuje olej ;-)

    Co nie zmienia faktu, że to Mitsu posiada na 99% silnik 2,0TDI od VW
    (nie wiem czy w każdym modelu wkładali, ale kolega ma Lancera
    dwuletniego z silnikiem od VW). W nich to jest norma, że olej zostaje
    rozrzedzony ropą. Zresztą w HDI z FAP też tak jest. Na bagnecie oleju sa
    trzy znaki. Dwa pierwsze tak jak w każdym, oraz dodatkowy trzeci i jak
    dochodzi poziom oleju do niego to znak, że olej trzeba szybko wymienić
    bo za bardzo dostał ON i olej traci swoje właściwości.

  • 52. Data: 2012-04-12 09:53:02
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-04-12 08:00, Mirek Ptak pisze:
    > Dnia 2012-04-11 19:17, *Yogi(n)* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    > odpisać:
    >
    > To też masz coś zepsute...

    Niekoniecznie :)

    > Nie ma bata, żeby sprawny silnik nie spalił
    > trochę oleju między przeglądami.

    Przy spokojnej jeździe (eksploatacja bardziej miejska) spożyty olej
    zostanie uzupełniony paliwem. No, ale wystarczy pojechać w dłuższą
    trasę i trochę przycisnąć - spożycie będzie widoczne :)

    --
    Jutro to dziś, tyle że jutro.

  • 53. Data: 2012-04-12 10:21:45
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 11 Apr 2012 21:46:03 +0200, Yogi(n)

    > W N. Sączu, multidealer.

    OK, po pierwsze nie ma autoryzowanego ASO o takiej nazwie, po drugie
    instrukcja każe wymieniać olej w tym modelu co 15 tkm (czyli wg tego co
    piszesz, powinien być na wymianie już 10 tkm temu), po trzecie jest akcja
    przeprogramowania PCM (i kalibracji) nie tylko w ASX, ale także w
    Lancerach, bo to ten sam silnik. Teraz trzeba tylko ustalić zeznania, bo
    fakty nie pasują.

    --
    Pozdor Myjk

  • 54. Data: 2012-04-12 13:35:29
    Od: bj <1...@g...com>

    On 11 Kwi, 18:58, "Yogi\(n\)" <y...@k...pl> wrote:
    > Użytkownik "Irokez" <n...@w...pl> napisał w
    wiadomościnews:4f85b41e$0$1213$65785112@news.neostra
    da.pl...

> [...]
    > turbinie całkiem przyzwoicie (lepiej od nieuturbionej benzyny o cały rząd
    > wielkości), trzyma się nieźle itp. I jeszcze produkuje olej ;-)

    Ale ale - mitsubishi właśnie brało ostatnio diesle od VW.
    Jeżeli to np. Lancer 2.0 DI-D to jak nic tam jest 2.0 TDI wieśwagenowy
    a więc zapewne wyrobione gniazdo wtryskiwacza w głowicy.
    A zaraz a chwilę wytrze się to kółko w napędzie pompy oleju i sinik
    się zatrze.

  • 55. Data: 2012-04-12 19:21:57
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

> [...]
    > przeprogramowania PCM (i kalibracji) nie tylko w ASX, ale także w
    > Lancerach, bo to ten sam silnik. Teraz trzeba tylko ustalić zeznania, bo

    ASO jest jedno, Autocomplex, dealują też subaru, kia, opla, suzuki i cholera
    wie, co jeszcze.
    Możliwe, że z przebiegiem namieszałem (to znaczy, że to będzie druga
    wymiana), ale to że ASO rozkłada łapki i poinformowało go że owszem do ASX
    mają oprogramowanie ale do lancera nie - prosto z ASO przyjechał do mnie i
    tak powiedział (kilka dni przed świętami).
    --
    Yogi(n)

  • 56. Data: 2012-04-12 19:23:43
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Od: "Kamil 'Model'" <k...@g...pl>
    Data: 12 kwietnia 2012 09:29

> [...]
    >pierwsze tak jak w każdym, oraz dodatkowy trzeci i jak dochodzi poziom
    >oleju do niego to znak, że olej trzeba szybko wymienić bo za bardzo dostał

    Posiadało, to jest od zeszłego roku modelowego zamienili go na własny, czyli
    ten, o którym piszę.

    --
    Yogi(n)

  • 57. Data: 2012-04-12 23:39:41
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    .

    > To zależy od standardów do jakich przywykłeś - ale o to nie do mnie miej
    > pretensje...

    Po raz kolejny zapytam: co ci nie pasowało/co niegrzecznego jest w pytaniu:

    "ile pali ten konkretny mitsu vs Twój benzyniak, a jakie są
    wskazania komputerków na postoju po zaciągnięciu ręcznego, wciśnięciu
    przycisku INFO i przełączeniu w tryb M średnich prędkości i spalania?"

    > Mam iść specjalnie do auta, żeby zaspokoić ciekawość kogoś tak
    > niewychowanego? No nie....

    Taaa...

    I wtedy pali średnio 8.2, z czego 70% to autostrada z powyższymi
    prędkościami LOL^2

    > Bajki? To znaczy to spalanie jest małe? To ile pali twój (nie, nie ile
    > pokazuje komputerek, ile wychodzi pod dystrybutorem)?

    Pod dystrybutorem wychodzi zawsze do pełna, czyli w okolicach 50 litrów po
    przejechaniu 50 km od momentu ostrzeżenia o konieczności tankowania.
    Dzisiaj zobaczyłem drugie ostrzeżenie, bo przejechałem 70

    Aaaaa, i o dziwo średnia prędkość wskazana przez komputerek jest identyczna
    jak wskazana przez Automapę.

    > Czytaj ze zrozumieniem.

    Czytam, przejmujesz się pomimo tego, że zaprzeczasz.

    > No i moje sa bardziej zużyte dlatego, że jeżdżą bardziej kapeluszniczo (40
    > km/h za ciężarówkami i 70 km/h po austostradzie). Litości....

    W kwestiach szczegółowych na temat kapeluszy pytaj się konia -- moje
    obserwacje są takie, że tam gdzie poprzedzający naciska hamulec, ja zdejmuję
    nogę z gazu/redukuję bieg

    > Z pewością mam zepsutu kalkulator albo dystrybutory kłamią na korzyść
    > klienta.... Ech...

    No masz -- tankowanie wczoraj pod korek w Puławach:
    do Warszawy przez Dęblin, Wilgę spalanie 7.6l przy średniej prędkości 69km/h
    Automapa pokazała max 100km/h
    z Warszawy za Łódź (gierkówką do Rawy i przez Łódź) spalanie 7.6l / 60km/h
    Automapa pokazała max 109...

    Emerycka jazda dzisiaj rano 50km ze średnia prędkością 50km i średnim
    spalaniem uwaga!!!!: 5.6l
    Automapa pokazała max 70km/h

    Połowa trasy... Spalanie 7.4 średnia 60

    Druga połowa trasy przez Piotrków (kawałek autostrady) i bardzo mało po
    mieście a dużo pustymi wojewódzkimi: spalanie 9.5l średnia prędkość 80km/h
    (na autostradzie średnia prędkość wynosiła 130km (jechałem max 149 wg
    Automapy), a spalanie wg komputerka wyszło 12l/100km.

    Razem: spalanie 7.9, średnia 70, przejechane 660km, wyssało z kieszeni 310
    PLN

    Nie pisz więc bajek o prędkościach 160 (w porywach 190km/h) przez 70% trasy
    i spalaniu 8l/100km, również w kontekście "rwania asfaltu"

    --
    Tomasz Nycz

  • 58. Data: 2012-04-13 00:20:42
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>

    Użytkownik "'Tom N'"

> [...]

    > trasy
    > i spalaniu 8l/100km, również w kontekście "rwania asfaltu"

    Czego tak lolujesz? :)
    Moja Vectra na autobanie(100% autobany) trasa Wrocław - Frankfurt spaliła
    średnio 5,9l/100km - średnia prędkość 124km/h
    zapodam jutro zdjęcie z komputera pokładowego, jak znajdę...a no i Vectra to
    diesel.

  • 59. Data: 2012-04-13 07:52:25
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 12 Apr 2012 19:21:57 +0200, Yogi(n)

    > ASO jest jedno, Autocomplex

    Teraz się zgadza.

    > Możliwe, że z przebiegiem namieszałem (to znaczy,
    > że to będzie druga wymiana),

    Albo jednak pierwsza. Należy to brać pod uwagę.
    Sam raz przegapiłem jeden serwis olejowy. :P

    > ale to że ASO rozkłada łapki i poinformowało go że owszem do ASX
    > mają oprogramowanie ale do lancera nie - prosto z ASO przyjechał
    > do mnie i tak powiedział (kilka dni przed świętami).

    Z informacji "u źródła", tj. w MMP wynika, że cała obecna ekipa tego ASO
    była na szkoleniu i wie o przeprogramowaniu. Zresztą, z logiki wynika, że
    jeśli wiedzą o ASX, to i muszą wiedzieć o Lancerze -- jako że to są
    identyczne silniki i identyczny osprzęt (wraz z PCM).

    --
    Pozdor Myjk
    http://rejestratory-trasy.pl

  • 60. Data: 2012-04-13 12:45:03
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-04-12 09:53, Artur Maśląg pisze:

    > Niekoniecznie :)

    > Przy spokojnej jeździe (eksploatacja bardziej miejska) spożyty olej
    > zostanie uzupełniony paliwem.

    U mnie też ani nie drgnie (tzn. mniej niż bagnet pozwala stwierdzić).
    Czy to znaczy uzupełniam ten olej za pomocą... LPG? ;)

    (dodatkowy hint - przez większość roku nie włączam benzyny nawet na rozruch).