  • 31. Data: 2023-08-28 11:49:33
    Temat: Re: Przegląd fury a wycieraczka odpadła
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:1xaogodv1xdvq.1ff69gxyfzman$.dlg@40tude.net>
    user J.F pisze tak:

    > Wystarczy, ze w swoim starym raz uzyjesz.
    > Jak ABS na suchym asfalcie zadziała, to znak, ze hamulce dobre.

    nie znaczy że hamulce dobre bo przód może być ostry a tył słaby.

    > No, czasem jest ABS uszkodzony.

    pali się lampka

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    strefa wolna od LPG FSI TDI i klimy

  • 32. Data: 2023-08-28 13:39:23
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 28.08.2023 o 11:45, Akarm pisze:

    > Jest to tzw. trzecia (czyli g...) prawda.
    > Niedawno na przeglądzie (z własnej woli, o nic nie byłem pytany)
    > zameldowałem diagnoście, że nie działa mi tylna wycieraczka. Spojrzał na
    > mnie dziwnie i stwierdził, że to przecież nie wpływa na bezpieczeństwo
    > jazdy i dlatego nie podlega sprawdzaniu.
    No i wszystko w tym temacie :)
    --
    Janusz

  • 33. Data: 2023-08-29 07:54:45
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2023-08-28 o 11:45, Akarm pisze:

> [...]
    > mnie dziwnie i stwierdził, że to przecież nie wpływa na bezpieczeństwo
    > jazdy i dlatego nie podlega sprawdzaniu.

    To też g.... prawda.
    Nie podlega sprawdzeniu, bo nie występuje w rozporządzeniu.

    --
    Pete

  • 34. Data: 2023-08-31 02:25:15
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 29.08.2023 o 07:54, Pete pisze:

    > To też g.... prawda.
    > Nie podlega sprawdzeniu, bo nie występuje w rozporządzeniu.

    Naprawdę to g.. prawda? :D
    Podlega sprawdzaniu?
    Piszesz, że nie podlega. To czego nie zrozumiałeś ze zdania, widocznego
    teraz na samej górze?
    Jeszcze jedno: jak sądzisz, dlaczego "nie występuje w rozporządzeniu"?
    Kiedy spróbujesz odpowiedzieć na to pytanie, to być może załapiesz co
    nieco o tym, które elementy i dlaczego podlegają sprawdzaniu podczas
    badania technicznego pojazdów. I dlaczego pewne urządzenia nie leżą w
    zainteresowaniach diagnostów. :)

    --
    -
    Akarm

  • 35. Data: 2023-08-31 08:14:12
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2023-08-31 o 02:25, Akarm pisze:

    > Naprawdę to g.. prawda? :D

    Naprawdę.

    > Podlega sprawdzaniu?
    > Piszesz, że nie podlega. To czego nie zrozumiałeś ze zdania, widocznego
    > teraz na samej górze?

    Zdanie zrozumiałem.
    Sprostowałem uzasadnienie "niesprawdzania". Nie wszystkie elementy
    wymienione w rozporządzeniu wpływają na, jak to napisałeś,
    'bezpieczeństwo jazdy'.

> [...]
    > nieco o tym, które elementy i dlaczego podlegają sprawdzaniu podczas
    > badania technicznego pojazdów. I dlaczego pewne urządzenia nie leżą w

    Czytałeś rozporządzenie? Nie sądzę.
    Czy niedziałające 2 diody z 5 w lampie LED zagrażają bezpieczeństwu w
    takim stopniu, że badanie ma wynik negatywny?

    Brak DPF, katalizatora?
    Nieczytelna tablica rej?
    Mała tablica na zamiast dużej, gdy konstrukcja pozwala na dużą?
    brak eCall.

    Dalej chcesz brnąć?

    --
    Pete

  • 36. Data: 2023-09-02 00:52:04
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 31.08.2023 o 08:14, Pete pisze:

    > Czytałeś rozporządzenie? Nie sądzę.

    Oczywiście, że nie czytałem.
    Tylko domyślam się, co i z jakich powodów podlega sprawdzaniu.

    > Czy niedziałające 2 diody z 5 w lampie LED zagrażają bezpieczeństwu w
    > takim stopniu, że badanie ma wynik negatywny?

    Tak.

    > Brak DPF, katalizatora?

    Tutaj ewidentnie chodzi o bezpieczeństwo zdrowotne.

    > Nieczytelna tablica rej?
    > Mała tablica na zamiast dużej, gdy konstrukcja pozwala na dużą?
    > brak eCall.
    >
    > Dalej chcesz brnąć?

    Brnąć?
    Czytelna tablica rejestracyjna jest wyposażeniem obowiązkowym. A
    eCall? Dotąd nie znałem nawet tego terminu. :D Mam samochód z początku
    XXI wieku.

    Jak wcześniej pisałem, nie mam najmniejszego pojęcia, co jest w
    rozporządzeniu. Mogę się tylko domyślać, jako że jestem Homo sapiens.

    --
    -
    Akarm

  • 37. Data: 2023-09-02 08:27:31
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-09-02 o 00:52, Akarm pisze:

    > Oczywiście, że nie czytałem.
    > Tylko domyślam się, co i z jakich powodów podlega sprawdzaniu.

    A o wyniku i tak decyduje diagnosta.

> [...]
    >
    > Jak wcześniej pisałem, nie mam najmniejszego pojęcia, co jest w
    > rozporządzeniu. Mogę się tylko domyślać, jako że jestem Homo sapiens.

    To się dobrze sprawdza dopóki nie zderzysz się z przepisem.
    Np w tej samej SKP możesz zaliczyć przegląd z niedziałającą jedną
    żarówką oświetlenia tablicy rejestracyjnej. Na nic nie wpływa i raz
    diagnosta
    powie tylko, żeby wymienić a raz zapisze to w systemie jako usterka
    drobna i jak podjedziesz za rok z tą niedziałającą żarówką,
    to wynik przeglądu nie będzie oczywisty.

  • 38. Data: 2023-09-02 10:34:43
    Od: Pete <n...@n...com>

    > Oczywiście, że nie czytałem.
    > Tylko domyślam się, co i z jakich powodów podlega sprawdzaniu.

    > Tak.

    a te same działające 3 diody w lampie złożonej z czterech, już są
    bezpieczne? LOL.

    > Tutaj ewidentnie chodzi o bezpieczeństwo zdrowotne.

    Kierowca zemdleje i zrobi 'bum'?
    Przypomnę, że diagnosta wg twoich słow mówił o 'bezpieczeństwie jazdy'.

    > Brnąć?
    >  Czytelna tablica rejestracyjna jest wyposażeniem obowiązkowym. A
    > eCall? Dotąd nie znałem nawet tego terminu. :D  Mam samochód z początku
    > XXI wieku.

    Sprytnie pominąłeś mała tablicę rejestracyjną na zderzaku z miejscem na
    dużą.

    Jaki wpływ ma na bezpieczeństwo?

    A to przykłady tylko z 1. strony rozporządzenia.

    > Jak wcześniej pisałem, nie mam najmniejszego pojęcia, co jest w
    > rozporządzeniu. Mogę się tylko domyślać, jako że jestem Homo sapiens.

    Natomiast jako Homo nie powinieneś wierzyć we wszystko co usłyszysz.
    Bo skończysz na... badaniu dodatkowym.

    --
    Pete

  • 39. Data: 2023-09-02 10:39:31
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 02.09.2023 o 08:27, cef pisze:

> [...]
    > drobna i jak podjedziesz za rok z tą niedziałającą żarówką,
    > to wynik przeglądu nie będzie oczywisty.

    Na ostatnim przeglądzie, na którym zgłosiłem niedziałającą tylną
    wycieraczkę, nie miałem również ogrzewania tylnej szyby i oświetlenia
    tablicy rejestracyjnej. Typowa usterka, spowodowana przetarciem
    przewodów przy klapie bagażnika. Diagnosta zwrócił uwagę, że brak
    oświetlenia tablicy rejestracyjnej może spowodować kłopoty przy
    spotkaniu z policją. I to wszystko.
    A że po rozebraniu połowy tapicerki samochodu ;) nie znalazłem miejsca
    przetarcia przewodów, samochód wylądował w warsztacie - wiadomo dni
    robią się krótsze.
    Samochód przegląd przeszedł, diagnosta nie stwierdził żadnej usterki,
    wpływającej na bezpieczeństwo.

    --
    -
    Akarm

  • 40. Data: 2023-09-02 12:22:20
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-09-02 o 10:39, Akarm pisze:

> [...]
    > przewodów przy klapie bagażnika. Diagnosta zwrócił uwagę, że brak
    > oświetlenia tablicy rejestracyjnej może spowodować kłopoty przy

    Ale nie zapisał w systemie.

    > Samochód przegląd przeszedł, diagnosta nie stwierdził żadnej usterki,
    > wpływającej na bezpieczeństwo.

    Jak zanotuje ten brak oświetlenia, to wtedy sprawdź czy przejdzie auto
    przegląd.

    PS
    Kiedyś zapisałem sobie na karteczce rzeczy, które diagnosta
    wymienił jako "do zrobienia" ale jak zobaczył, że karteczkę z tymi notatkami
    chowam do dowodu rejestracyjnego, to zaprostestował:
    bo to podkładka. A niby same pierdoły tam były na liście nie wpływające
    na bezpieczeństwo.