eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingPrzeniesienie praw autorskich i pelna dokumentacja systemu › Re: Przeniesienie praw autorskich i pelna dokumentacja systemu
    From: Paweł Kierski <n...@p...net>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Przeniesienie praw autorskich i pelna dokumentacja systemu
    Date: Tue, 22 May 2012 15:53:24 +0200

    W dniu 2012-05-22 15:37, Tomasz Kaczanowski pisze:
    > W dniu 2012-05-22 15:25, Andrzej Jarzabek pisze:
    [...]
    > Tak, tylko, że to tez może kosztować.... W ten sposób przecież uwolniono
    > choćby kody Blendera - tyle, że kosztowało to marne 100 tys. Euro.

    Zawsze aplikacja z kodem będzie droższa od samej aplikacji. Choćby
    z tego powodu, że trzeba ten kod napisać "po ludzku", bo klient może
    przejrzeć (lub zlecić przejrzenie)... 8-)

    "Licencja umożliwiająca..." wcale nie musi być open-source. Wystarczy,
    że zostanie udzielona klientowi (sub)licencja kodu pozwalająca na
    kontynuowanie rozwoju aplikacji (również zlecanie takiego rozwoju). Dla
    zleceniobiorcy oznaczać może to tyle, że nadal jest właścicielem praw
    do kodu i może tę aplikację (lub jej kontynuację) sprzedać jeszcze raz.

    Ale szczegóły to już do prawnika - dobrego i specjalizującego się
    w temacie.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net