  • 1. Data: 2011-02-12 19:44:33
    Temat: Re: Rekurencja
    Od: Darek <d...@g...com>

    Dziękuję :-) No jest to logiczne. Przetłumaczyłem sobie to trochę na "mój poziom"
    (nie znam szablonów) i mam takie coś (mam nadzieje, że dobrze "przetłumaczyłem"):

    int oblicz(int n)
    {
    if(n==1) return 0;
    return oblicz(n-1)*-1+n%2;
    }

    int main()
    {
    cout << oblicz(4) << endl;
    system("PAUSE");
    return 0;
    }

    Dziwi mnie tylko jedna rzecz. Gdy chcę wyświetlić wartość drugiego wyrazu, to program
    wypisuje mi 0, a powinno być 1. Idąc dalej, gdy chcę trzeci wyraz, otrzymuję 1, a
    powinno być -1. Wszystko jest jakby przesunięte o 1 wyraz (0;1;-1;2;-2;3;-3;4;-4...).
    Pomógłbyś jeszcze rozwiązać ten problem? Dzięki za dotychczasową pomoc :-)

  • 2. Data: 2011-02-12 21:23:51
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 12.02.2011 20:44, Darek pisze:
    > Dziwi mnie tylko jedna rzecz. Gdy chcę wyświetlić wartość drugiego wyrazu, to
    program wypisuje mi 0, a powinno być 1.
    Nie. Ciąg który Ci podałem zaczyna się od a_0.

    > Pomógłbyś jeszcze rozwiązać ten problem?
    Ależ oczywiście. Musisz przesunąć cały ciąg o jeden element w lewo.

    P.S.
    Może programowanie to nie był najszczęśliwszy wybór?

    Michoo