  • 1. Data: 2016-04-08 19:34:17
    Temat: Rewizja CPU ( stepping ) - a płyta główna
    Od: TOMASZEK <t...@o...pl>

    Czy rewizja CPU ( stepping ) ma znaczenie dla współpracy z konkretną
    wersją płyty głównej? ( pytam oczywiście o praktykę )

    Producenci płyt głównych podają, że dany model wspiera procesor o takim
    to a takim modelu i od takiej to a takiej rewizji CPU ( tu przeważnie
    dochodzi jeszcze wersja biosa )

    Sklepy internetowe nie podają którą wersję procesora sprzedają...

    Zagadani w tym temacie składacze komputrów ;) powiadają, że rewizja CPU
    nie ma znaczenia i nawet na to nie patrzą składając zamówienie.

    Mój rozum ;) podpowiada, że skoro jest rewizja CPU inna to znaczy, że
    budowa wewnętrzna procesora się różni fizycznie i jeżeli płyta nie
    wspiera danej rewizji to tu nawet aktualizacja biosa nie pomoże ( bios
    to tylko program )

    Rozjaśni mi ktoś tę kwestię? Chodzi o platformę AMD FX ( podstawka AM3+ )
    W Intelu jest inaczej/tak samo? ( to już bardziej z ciekawości niż z
    konieczności )

    Jak sobie przypominam to do tej pory albo dobierałem płytę główną do
    procesora który już posiadałem ( bo stara odeszła ) i zawsze brałem pod
    uwagę stepping albo brałem cały zestaw ( płyta+proc+pamięć RAM ) już
    złożony. A teraz mam chęć sam zamówić części i poskładać.

    --
    t0maszek - BTC user#AdBlock user
    #lubię to: NIEZALEZNATELEWIZJA.PL#TVP.PL

  • 2. Data: 2016-04-08 20:44:10
    Temat: Re: Rewizja CPU ( stepping ) - a płyta główna
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 08 Apr 2016 19:34:17 +0200, TOMASZEK napisał(a):

> [...]
    >
    > Producenci płyt głównych podają, że dany model wspiera procesor o takim
    > to a takim modelu i od takiej to a takiej rewizji CPU ( tu przeważnie

    Reiwzja nie. Ale jeżeli BIOS danego modelu procesora nie wspiera to ciemność
    zobaczysz. Przerabiałem to na Asrocku Z87 Extreme 6, który obsługę Core
    i5-4690K miał dopiero od nowszej wersji BIOS.

    > Sklepy internetowe nie podają którą wersję procesora sprzedają...

    Interesuje Cię wersja BIOS i czy ma ona obsługę danego procesora.

> [...]
    > budowa wewnętrzna procesora się różni fizycznie i jeżeli płyta nie
    > wspiera danej rewizji to tu nawet aktualizacja biosa nie pomoże ( bios

    Pomoże. :)

> [...]
    > uwagę stepping albo brałem cały zestaw ( płyta+proc+pamięć RAM ) już
    > złożony. A teraz mam chęć sam zamówić części i poskładać.

    Sprawdzaj którą wersję BIOS ma płyta na pokładzie i czy dana wersja BIOS
    obsługuje dany procesor.

    A na marginesie - spacji po ( i przed ) się nie wstawia. :P

    [ Nie dyskutuj z debilem... Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, ]
    [ a potem pokona doświadczeniem. (znalezione w necie) ]

  • 3. Data: 2016-04-08 20:50:50
    Od: TOMASZEK <t...@o...pl>

    W dniu 2016-04-08 o 20:44, Przemysław Ryk pisze:

    > Interesuje Cię wersja BIOS i czy ma ona obsługę danego procesora.

    Ok. Rozumiem. Po co producenci podają ( niektórzy nie podają ) ten
    parametr (rewizję) ?

    > A na marginesie - spacji po ( i przed ) się nie wstawia. :P

    Takie mam przyzwyczajenie, ale dla Ciebie zrobiłem wyjątek ;)

  • 4. Data: 2016-04-09 08:48:50
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 08 Apr 2016 20:50:50 +0200, TOMASZEK napisał(a):

    > Ok. Rozumiem. Po co producenci podają ( niektórzy nie podają ) ten
    > parametr (rewizję) ?

    Specyfikacja płyty głównej i lista obsługiwanych układów. Zerknij np. na
    moją: http://www.asrock.com/mb/Intel/Z87%20Extreme6/?cat=C
    PU
    To samo interesuje Cię w płycie, którą zamierzasz kupić.

    > Takie mam przyzwyczajenie, ale dla Ciebie zrobiłem wyjątek ;)

    To zmień to przyzwyczajenie bo to paskudztwo straszne. :)

    [ Tritter: Merry Christmas. House: And a happy go to hell. ]
    [ ("House M.D. 3x10 Marry Little Christmas") ]

  • 5. Data: 2016-04-09 16:18:03
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "TOMASZEK" napisał:

    > Takie mam przyzwyczajenie, ale dla Ciebie zrobiłem wyjątek ;)

    Ciekaw jestem skąd te kretyńskie "przyzwyczajenia" się biorą? To g... zalewa
    sieć z prędkością światła. Możesz mi przybliżyć powód stosowania takiej
    pisowni?

    Pzdr

  • 6. Data: 2016-04-11 08:20:00
    Od: Chris <a...@g...pl>

    > Reiwzja nie. Ale jeżeli BIOS danego modelu procesora nie wspiera to ciemność
    > zobaczysz. Przerabiałem to na Asrocku Z87 Extreme 6, który obsługę Core
    > i5-4690K miał dopiero od nowszej wersji BIOS.

    Czasami rewizja może mieć znaczenie jeśli chodzi o obsługę nowszych CPU,
    rzadko ale już widziałem podobne przypadki. Jedynym pocieszeniem jest to
    że to raczej starsze modele które już wyszły ze sprzedaży.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 7. Data: 2016-04-11 12:59:15
    Temat: Re: Rewizja CPU ( stepping ) - a p?yta g??wna
    Od: TOMASZEK <t...@o...pl>

    W dniu 2016-04-09 o 16:18, Kamil pisze:

    > Ciekaw jestem skąd te kretyńskie "przyzwyczajenia" się biorą? To g... zalewa
    > sieć z prędkością światła. Możesz mi przybliżyć powód stosowania takiej
    > pisowni?

    Jest ono z czasów MS-DOS i tamtejszych edytorów tekstu. Od lat 90-tych
    piszę w ten sposób. W trybie 80x25 tekst w nawiasie po prostu nie zlewał
    się z zresztą.
    Czy zaspokoiłem Twoją ciekawość?

  • 8. Data: 2016-04-11 13:00:24
    Od: TOMASZEK <t...@o...pl>

    W dniu 2016-04-11 o 08:20, Chris pisze:
    > Czasami rewizja może mieć znaczenie jeśli chodzi o obsługę nowszych CPU,
    > rzadko ale już widziałem podobne przypadki. Jedynym pocieszeniem jest to
    > że to raczej starsze modele które już wyszły ze sprzedaży.

    W której rodzinie procesorów spotkałeś się z takim przypadkiem?

  • 9. Data: 2016-04-11 14:03:24
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2016-04-11 o 13:00, TOMASZEK pisze:

    > W której rodzinie procesorów spotkałeś się z takim przypadkiem?

    Teraz to nie pamiętam, ja siedzę w dystrybucji a tu sprzęt wraca w
    innych ilościach niż mały sklepik osiedlowy. Obecnie już dawno nie
    widziałem takiej płyty.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 10. Data: 2016-04-11 14:12:41
    Od: Chris <a...@g...pl>

    > W której rodzinie procesorów spotkałeś się z takim przypadkiem?

    Przykład różnych rev GB 970-UD3:

    rev 1.0 brak llc.
    rev 1.1 i 1.2 mają LLC i 1.2 ma audio VIA zamiast realteka które o dziwo
    gra całkiem fajnie.
    I wreszcie najgorszy crap ever od którego się trzeba trzymać z daleka
    jeśli chce się mieć FX'a a szczególnie FX'a 4 modułowego to płyta w rev 3.0.
    W skrócie bios pocięty z ważnych funkcji ułatwiających oc czyli brak
    apm, throthling potrafi trafić nawet@ stock przy FX-83XX.
    Podobno gorszej jakości mosfety nikos zamiast neca i to się podobno
    tyczy wszystkich rev 3.0 970/990 z serii UD3.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl