  • 111. Data: 2013-11-05 11:14:03
    Temat: Re: Roczna ważność konta
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości
    W dniu 2013-11-04 22:05, J.F. pisze:
    >Wszystkie mają, tylko nie za niewielkie pieniądze (cokolwiek by
    >to miało znaczyć). Za niewielkie pieniądze są oferty konkurencyjne,
    >dla pewnego typu odbiorcy. Operatorzy nie będą sobie strzelać
    >w kolano.

    Strategii Operatorow nie calkiem pojmuje, ale niektore przypominaja
    strzelanie w kolano.

    >To różnie bywa.

    No coz - ostatnio padla tu chyba tylko jedna ciekawa oferta, play dla
    firm.

    >A co to ma do rzeczy z perspektywy ostatniego czasu?

    Ze teraz klient placacy 30 zl to dobry klient.

    ^^^^^^^^^^^^
    >>> itd. W zasadzie to obecnie wszystkie usługi są sprzedawane w
    ^^^^

    >No i?

    No i powinna to byc "promocja obowiazuje do odwolania", a nie normalna
    usluga, przy ktorej wycofaniu klienci moga miec pretensje ... i prawo
    do rozwiazania umowy.

    Gdzies tam tez operatorzy moga myslec o przyszlosci, tez lepiej zeby
    klient mial "promocyjny upust 50% na 24 miesiace" niz prawo do
    nieskonczonego korzystania z niskiej taryfy ... do tej pory raczej
    tanialo i klient sam chcial nowa lepsza umowe, ale teraz moze inflacja
    przyjdzie, a moze minut juz ma wystarczajaco i nie da sie go juz
    namowic na wiecej ..

    J.

  • 112. Data: 2013-11-05 11:55:53
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-11-05 11:14, J.F pisze:
    > Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości
    (...)

    > Strategii Operatorow nie calkiem pojmuje, ale niektore przypominaja
    > strzelanie w kolano.

    Niektóre być może - nie ma strategii idealnej, za tym stoją ludzie,
    a ci z natury są omylni. Zresztą i tak to rynek weryfikuje.

    > Ze teraz klient placacy 30 zl to dobry klient.

    W tym znaczeniu to się zgadzam.

    > No i powinna to byc "promocja obowiazuje do odwolania",

    To jest bełkot marketingowy

    > a nie normalna
    > usluga, przy ktorej wycofaniu klienci moga miec pretensje ...

    To jest normalna usługa (bezpłatna), z jasno określonymi
    warunkami jej realizacji. W każdej chwili zostać wycofana.

    > i prawo do rozwiazania umowy.

    Teraz to pojechałeś - na jakiej podstawie?

    11. Promocja obowiązuje od 27 maja 2013r do odwołania.
    Operator zastrzega sobie możliwość odwołania Promocji,
    co nie będzie jednak naruszać praw nabytych przez Abonentów
    przed odwołaniem Promocji.

    To zwykła usługa dodatkowa, która w każdej chwili może być wycofana z
    oferty, a korzystający z niej będą mieli prawo do końca jej
    trwania w ramach praw nabytych.

    Gdzie masz jakąkolwiek podstawę rozwiązania umowy? Chyba, że na usługę
    dodatkową :P

    > Gdzies tam tez operatorzy moga myslec o przyszlosci, tez lepiej zeby
    > klient mial "promocyjny upust 50% na 24 miesiace" niz prawo do

    Ha, ha - a przypadkiem w umowach nie ma zwrotu tych 50%
    (proporcjonalnie) przy ewentualny wcześniejszym wypowiedzeniu
    cyrografu? Operator się zabezpieczał.

    > nieskonczonego korzystania z niskiej taryfy ...

    Do nielogiczne z punktu widzenia operatora, by coś takiego zaoferował
    (w skrócie).

    > do tej pory raczej
    > tanialo i klient sam chcial nowa lepsza umowe,

    No, nową, lepszą, na kolejne obowiązkowe miesiące:P

    > ale teraz moze inflacja
    > przyjdzie, a moze minut juz ma wystarczajaco i nie da sie go juz namowic
    > na wiecej ..

    Co będzie dalej to czas pokaże.

  • 113. Data: 2013-11-05 13:05:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >Niektóre być może - nie ma strategii idealnej, za tym stoją ludzie,
    >a ci z natury są omylni. Zresztą i tak to rynek weryfikuje.

    No ale zobacz,, takie Heyah pare lat temu ... operator robi wielka
    akcje w celu obnizenia cen ?

> [...]

    >Operator zastrzega sobie możliwość odwołania Promocji,
    >co nie będzie jednak naruszać praw nabytych przez Abonentów

    No wlasnie - klient jest zwiazany normalnym cennikiem taryfy, a ze
    promocja - moze skorzystac, moze nie skorzystac, skonczy sie, to nie
    bedzie mogl korzystac i nadal bedzie zwiazany podstawowa oferta.

    A teraz nie pisz "promocja", i zmien normalna oferte ...

    >To zwykła usługa dodatkowa, która w każdej chwili może być wycofana z
    >oferty, a korzystający z niej będą mieli prawo do końca jej
    >trwania w ramach praw nabytych.

    Akurat tak to zapisane ze nie wiadomo - po odwolaniu promocja nadal
    obowiazuje dla klientow ktorzy z niej korzystali wczesniej czy "strony
    rozumieja ze zakonczenie promocji nie stanowi naruszenia praw
    nabytych, a wiec klient nie ma prawa do wypowiedzenia umowy z powodu
    zmiany jej warunkow".

    >Ha, ha - a przypadkiem w umowach nie ma zwrotu tych 50%
    >(proporcjonalnie) przy ewentualny wcześniejszym wypowiedzeniu
    >cyrografu? Operator się zabezpieczał.

    raczej mam na mysli "klient zawiera umowe na swiadczenie uslug w
    taryfie XXX, przez okres promocyjny 24 miesiecy obowiazuja warunki
    opisane ponizej".

    24 miesiace mijaja, promocja sie konczy, obowiazuje cennik starej
    taryfy XXX.

    >Do nielogiczne z punktu widzenia operatora, by coś takiego zaoferował
    >(w skrócie).

    Taka normalna umowa obowiazuje i obowiazuje.
    Operator, jesli chce ja zmienic, musi ja klientowi wypowiedziec. Niby
    po latach to juz niczym nie grozi ... ale tak marketingowo lepiej
    zadzwonic, "promocyjne warunki sie koncza, czy chce pan/i nowy telefon
    i nowa umowe na 24/36 miesiecy" ..

    >No, nową, lepszą, na kolejne obowiązkowe miesiące:P

    Ale lepsza. Moze nie lepsza niz te co beda za rok, ale chwilowo
    lepsza.

    >Co będzie dalej to czas pokaże.

    Mysle ze to co widzimy - namawianie klienta na wyzszy lub co najmniej
    taki sam abonament.
    Czyms go trzeba bedzie jednak skusic - czy to tysiacami minut, czy "no
    limit", czy lepszym telefonem albo tabletem czy dwoma ... bo z drugiej
    strony tych minut przybywa i klienci mowia
    "wystarcza mi to co mam".
    Z trzeciej strony - konkurencja ma podobne cele i klient nie bardzo
    bedzie mial gdzie uciec. Klienta placacego 5zl rocznie nikt nie chce
    :-)

    J.

  • 114. Data: 2013-11-05 14:08:06
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-11-05 13:05, J.F pisze:
    > Użytkownik "Artur Maśląg" napisał:
    (...)

    > No ale zobacz,, takie Heyah pare lat temu ... operator robi wielka akcje
    > w celu obnizenia cen ?

    Nie bardzo rozumiem co chciałeś napisać - obniżyli ceny, mają no limit.
    Operator ma niszową ofertę dla takich co tego chcą.

    > No wlasnie - klient jest zwiazany normalnym cennikiem taryfy, a ze

    No jest.

    > promocja - moze skorzystac, moze nie skorzystac, skonczy sie, to nie
    > bedzie mogl korzystac i nadal bedzie zwiazany podstawowa oferta.

    Ot usługa dodatkowa z możliwością wycofania, działająca do końca
    swojej umowy dodatkowej.

    > Akurat tak to zapisane ze nie wiadomo - po odwolaniu promocja nadal

    Wiadomo, nie kombinuj.

    > 24 miesiace mijaja, promocja sie konczy, obowiazuje cennik starej taryfy
    > XXX.

    No i musi/może zdecydować co dalej.

> [...]
    > po latach to juz niczym nie grozi ... ale tak marketingowo lepiej
    > zadzwonic, "promocyjne warunki sie koncza, czy chce pan/i nowy telefon i

    Ale Ty o czym chcesz pisać? O strategiach marketingowych?

    > Ale lepsza. Moze nie lepsza niz te co beda za rok, ale chwilowo lepsza.

    Nie wiadomo tak naprawdę czy lepsza, ponieważ to już różnie bywało.

    > Mysle ze to co widzimy - namawianie klienta na wyzszy lub co najmniej
    > taki sam abonament.

    Trzeba poczekać, mnóstwo ludzi ma umowy długoterminowe.

    > bedzie mial gdzie uciec. Klienta placacego 5zl rocznie nikt nie chce :-)

    Znajdzie swoją niszę.

  • 115. Data: 2013-11-05 18:59:40
    Od: dizel <x...@x...xx>

    On Tue, 05 Nov 2013 09:46:03 +0100, Artur Maśląg <n...@w...pl> wrote:

    >Nie chodzi mi o jeden przykład, tylko o listę sieci z informacją
    >czy się skończyło, a sam przykład z Erą nie jest zbyt precyzyjny.

    Nie podam Ci konkretnych przykładów bo nie mam czasu żeby sprawdzać
    strony operatorów, jak twierdzisz inaczej to twoja sprawa.

    Pozdrawiam

  • 116. Data: 2013-11-05 19:32:54
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-11-05 18:59, dizel pisze:

    > Nie podam Ci konkretnych przykładów bo nie mam czasu żeby sprawdzać
    > strony operatorów,

    Hmmm, a to kto napisał?
    "Jak myślisz że dopiero po wejściu abonamentów no limit zaczęto robić
    tak żeby minuty z abo nie przechodziły na następny miesiąc to się
    grubo mylisz."

    Twój pomysł i chciałem, byś jakoś to spróbował uzasadnić, pokazać.
    Ja nigdzie nie twierdziłem, że operatorzy przestali stosować takie
    oferty dopiero po pojawieniu się no limits. Zresztą różne 'no limits'
    były dostępne od dawna, tylko pytanie za ile.

    > jak twierdzisz inaczej to twoja sprawa.

    A co mam twierdzić inaczej?

  • 117. Data: 2013-11-05 20:23:11
    Od: dizel <x...@x...xx>

    On Tue, 05 Nov 2013 19:32:54 +0100, Artur Maśląg <f...@p...com>
    wrote:

> [...]
    >oferty dopiero po pojawieniu się no limits. Zresztą różne 'no limits'
    >były dostępne od dawna, tylko pytanie za ile.

    To żaden mój pomysł , to pomysł operatorów. Wcześniej standardem było
    przechodzenie minut w abonamentach, od jakiegoś czasu tak już nie jest
    i o to mi cały czas chodzi.

    >A co mam twierdzić inaczej?

    Patrz wyżej jeśli się z tym nie zgadzasz o twoja sprawa, tyle w tym
    temacie mam do napisania.

    Pozdrawiam

  • 118. Data: 2013-11-05 20:40:33
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-11-05 20:23, dizel pisze:

    > To żaden mój pomysł , to pomysł operatorów.

    Powiązanie ofert no limit z brakiem przechodzenia 'darmowych minut'
    na kolejne okresy rozliczeniowe? Nie, to jednak twój pomysł.

    > Wcześniej standardem było przechodzenie minut w abonamentach,

    Poprosiłbym o zdefiniowanie "standardu", ale to chyba nie ma
    sensu.

    > od jakiegoś czasu tak już nie jest i o to mi cały czas chodzi.

    Zmieniły się oferty, warunki świadczenia usług i tyle.
    Wiązanie tego z ofertami no limit jest delikatnie powiedziawszy dość
    karkołomne, ponieważ takie były od dawna, a z tych 'tanich' to niewiele
    osób korzysta.

    > Patrz wyżej jeśli się z tym nie zgadzasz o twoja sprawa, tyle w tym
    > temacie mam do napisania.

    Nadal nie wiem co mam twierdzić inaczej, a to że się nie zgadzam
    ze sporą częścią twoich "pomysłów" nie jest rzeczą specjalnie dziwną,
    ponieważ prezentujesz dość specyficzne i wybiórcze podejście do
    pewnych zagadnień.

  • 119. Data: 2013-11-05 22:43:58
    Od: dizel <x...@x...xx>

    fOn Tue, 05 Nov 2013 20:40:33 +0100, Artur Maśląg <f...@p...com>
    wrote:

    >Powiązanie ofert no limit z brakiem przechodzenia 'darmowych minut'
    >na kolejne okresy rozliczeniowe? Nie, to jednak twój pomysł.

    Pisałem wyżej że jest odwrotnie, no ale dobra jak twierdzisz że to mój
    pomysł, to myśl sobie tak dalej

    >Poprosiłbym o zdefiniowanie "standardu", ale to chyba nie ma
    >sensu.

    Jak nie rozumiesz tak podstawowych pojęć to dalsza dyskusja z Tobą nie
> [...]

    >Wiązanie tego z ofertami no limit jest delikatnie powiedziawszy dość
    >karkołomne, ponieważ takie były od dawna, a z tych 'tanich' to niewiele

    Chyba czegoś nie doczytałeś, bo nigdzie nie napisałem że wraz z
    wejściem tańszych ofert no limit, zlikwidowano przechodzenie minut w
    abonamentach, albo że jedno było zależne od drugiego.

> [...]
    >ze sporą częścią twoich "pomysłów" nie jest rzeczą specjalnie dziwną,
    >ponieważ prezentujesz dość specyficzne i wybiórcze podejście do

    Jakie moje pomysły? Chyba czegoś nie doczytałeś, zresztą nie zamierzam
    dalej z Tobą dyskutować bo widzę że to jest bezcelowe.

    Pozdrawiam

  • 120. Data: 2013-11-05 23:56:40
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Tue, 5 Nov 2013 02:46:08 +0000 (UTC), Michal Tyrala napisał(a):

    > Co Cie skłoniło do wyciągnięcia takiego wniosku?

    Czy uważasz, że ktoś mający jakie-takie rozeznanie taryfach komórkowych
    dopuściłby do powstania "garba" na 500 zł?

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof