  • 1. Data: 2012-11-07 16:56:00
    Temat: Rozwijanie cudzych projektów
    Od: boryspower <b...@g...com>

    Witam,

    Czy wiecie może jak znaleźć projekty/programy które zostały "opuszczone" przez swoich
    twórców a które możnaby było legalnie rozwijać i taką rozwiniętą wersję
    udostępniać/sprzedawać?

    Tzn - znajduję program XX, który jest na odpowiedniej licencji (no właśnie - jakiej?)
    umożliwiającej mi przerabianie programu i ewentualną odsprzedaż, modyfikuję go wg
    mojego uznania (całkowicie przebudowuje GUI, zmieniam/dodaję funkcjonalność itp) i
    udostępniam/sprzedaję dany program dalej. Spotkał się ktoś z czymś takim? Może jest
    na to jakieś określenie (coś a'la abandonware?)

    Pozdrawiam!
    Przemysław Jedynowicz

  • 2. Data: 2012-11-07 17:25:58
    Temat: Re: Rozwijanie cudzych projektów
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2012-11-07, boryspower <b...@g...com> wrote:
    > Czy wiecie może jak znaleźć projekty/programy które zostały
    > "opuszczone" przez swoich twórców a które możnaby było legalnie
    > rozwijać i taką rozwiniętą wersję udostępniać/sprzedawać?

    Przejrzeć sorsfordż?

> [...]
    > i udostępniam/sprzedaję dany program dalej. Spotkał się ktoś z czymś
    > takim? Może jest na to jakieś określenie (coś a'la abandonware?)

    To się nazywa open source, mój drogi. Cieszę się, że odkryłeś ruch już
    prawie trzydziestoletni.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 3. Data: 2012-11-07 17:57:34
    Od: "Borneq" <b...@a...hidden.pl>

    Użytkownik "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>
    napisał w wiadomości news:slrnk9l2sp.ni1.dozzie@jarowit.net...
    > Przejrzeć sorsfordż?
    >
    > To się nazywa open source, mój drogi. Cieszę się, że odkryłeś ruch już
    > prawie trzydziestoletni.

    Sprzedawać open source? Podobno można ale trzeba razem ze źródłami i
    poinformować że to Open Source, da się sprzedawać Linuxa, ale w cenie 10-12
    zł za 2 do 5 płyt DVD.

  • 4. Data: 2012-11-07 18:00:17
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2012-11-07, Borneq <b...@a...hidden.pl> wrote:

    > Sprzedawać open source? Podobno można ale trzeba razem ze źródłami i
    > poinformować że to Open Source, da się sprzedawać Linuxa, ale w cenie 10-12
    > zł za 2 do 5 płyt DVD.

    I jak to twierdzenie ma się do Red Hata, Oracle Linux, MySQL albo
    Zenossa?

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 5. Data: 2012-11-07 18:00:45
    Od: "Borneq" <b...@a...hidden.pl>

    Użytkownik "Borneq" <b...@a...hidden.pl> napisał w wiadomości
    > Sprzedawać open source? Podobno można ale trzeba razem ze źródłami i
    > poinformować że to Open Source, da się sprzedawać Linuxa, ale w cenie
    > 10-12 zł za 2 do 5 płyt DVD.

    A może nie programy a wykorzystać biblioteki na LGPL, takie biblioteki to
    przeważająca część programu, wystarczy je wykorzystać, obudować w całość
    programem i sprzedawać.

  • 6. Data: 2012-11-07 18:03:27
    Od: "Borneq" <b...@a...hidden.pl>

    napisał w wiadomości news:slrnk9l4t3.ni1.dozzie@jarowit.net...
    > I jak to twierdzenie ma się do Red Hata, Oracle Linux, MySQL albo
    > Zenossa?

    Nie działałem z Red Hatem a przeważnie z Ubuntu, ale chyba się zgadza, MySQL
    jest włączany do XAMPP a i tak cały pakiet jest za darmo.

  • 7. Data: 2012-11-07 21:14:04
    Od: Baranosiu <r...@w...pl>

    Dnia 07.11.2012 Borneq <b...@a...hidden.pl> napisał/a:
    [...]
    > MySQL jest włączany do XAMPP a i tak cały pakiet jest za darmo.

    Poczytaj dokładniej licencję MySQL-a, nie jest darmowy do wszystkich
    zastosowań (mimo że jest opensource).

  • 8. Data: 2012-11-08 08:21:40
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-11-07 17:57, Borneq pisze:
    > Użytkownik "Stachu 'Dozzie' K."
    > <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid> napisał w wiadomości

    > Sprzedawać open source?

    można zazwyczaj.

    > Podobno można ale trzeba razem ze źródłami i
    > poinformować że to Open Source,

    to już zależy od licencji

    > da się sprzedawać Linuxa, ale w cenie
    > 10-12 zł za 2 do 5 płyt DVD.

    da się i drożej...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 9. Data: 2012-11-08 09:44:53
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    W dniu środa, 7 listopada 2012 17:57:18 UTC+1 użytkownik Borneq napisał:

    > Sprzedawać open source?

    Są tacy, którzy z powodzeniem sprzedają hałas. Albo dobre samopoczucie.
    Open source jest znacznie łatwiejszy.

    > Podobno można ale trzeba razem ze źródłami i
    > poinformować że to Open Source

    To zależy co *konkretnie* chcesz sprzedawać.

    > da się sprzedawać Linuxa, ale w cenie 10-12
    > zł za 2 do 5 płyt DVD.

    Pytacz wspominał coś o modyfikacjach, dodawaniu funkcjonalności, itd.
    Wracamy do pytania o to, co *konkretnie* chcesz sprzedawać.

    --
    Maciej Sobczak * http://www.msobczak.com * http://www.inspirel.com

  • 10. Data: 2012-11-08 09:53:44
    Od: Adam Przybyla <a...@r...pl>

    Borneq <b...@a...hidden.pl> wrote:

    > Sprzedawać open source? Podobno można ale trzeba razem ze źródłami i
    > poinformować że to Open Source, da się sprzedawać Linuxa, ale w cenie 10-12
    > zł za 2 do 5 płyt DVD.
    ... zawsze moznasz sprzedawac szkolenia i konfiguracje do takiego softu;-)
    Klient i tak czegos takiego potzrebuje. Z powazaniem
    Adam Przybyla