    Subject: Re: STM32 pracuje z połową prędkości
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Zbych <a...@o...pl>
    Date: Tue, 26 Jan 2021 13:21:47 +0100

    Arnold Ziffel wrote on 26.01.2021 11:52:

    > Mało to razy coś się odlutuje, źle kliknie albo inaczej pomyli? Tylko ten
    > się nie myli, kto nic nie robi.

    I jak ktoś na grupie ma to wykryć? Przejrzyj historię postów Atlantisa -
    ludzie się produkują, rzucają pomysłami a on na koniec napisze, że
    pomylił wsad albo niedolutował (vide post sprzed 4 dni)

    > Zakładam, że czytał, tylko utknął i skończyły mu się pomysły. Od tego jest
    > przecież grupa.

    I gdzie jest opis miejsca w którym utknął?

    Atlantis ma naprawdę długą historię debugowania problemów na grupie i
    zazwyczaj sprowadza się to do:
    1. czy podłączyłeś oscyloskop do kwarcu i sprawdziłeś przebiegi? no
    niebardzo.
    2. czy przeszedłeś w debugerze kod inicjalizacyjny dystrybucji zegara
    krok po kroku i sprawdziłeś czy nie zwraca błędów? też nie.
    3. Czy sprawdziłeś jaka częstotliwość zegara jest brana do obliczeń
    prędkości UARTu? a skąd.

    PS. żeby nie było, to nie mam nic przeciwko takim postom. Ale czy
    naprawdę ciężko jest ogarnąć kilka podstawowych kroków, zwłaszcza jeśli
    się popełnia podobne błędy?