  • 41. Data: 2022-02-26 14:16:43
    Temat: Re: Samba na telefon
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 25.02.2022 o 20:51, heby pisze:

    > Wielu ludzi nie ma pogladu na jakieś tematy wyłacznie z powodu ignorancji.

    Jakiej ignorancji. Życia nie starcza na te wszystkie bzdury!!!!

    > Wielu ludzi, którzy do dzisiaj starają się używać tradycyjnych
    > telefonów, cierpi na tą samą chorobę: patokonserwatyzm. Czyli "dawniej
    > nie było mi to potrzebne" i niedostrzeganiem zmian.

    P..sz bez sensu. Ludzie mają prawo nie zmieniać TV co 10 lat jak im
    działa itp itd.

    > Są pojedycze sztuki, takie jak ja, które używają starego nie-smart
    > telefonu jako tokena zabezpieczającego. Ale do normalnych codziennych
    > czynności? Bezużyteczny. SMSy wysyłam raz w miesiącu, "telefonuję" w
    > tradycyjny sposób raz w tygodniu.
    >
    > Śmiało mogę powiedzieć, że wystarczyła by mi karta z samym internetem i
    > usługa przekierowania "numeru" na jakiś komunikator.

    No ale to przecież dowodzi, że jest potrzebny tyle, że nie w archaicznym
    wydaniu. Ale też nie w wydaniu jakim są obecne komunikatory wzajmnie ze
    sobą niezgodne. Po co taki system komunikacji. Niech sobie te firmy
    konkurują a my używajmy systemów nawet archaicznych, ale nadających się.

    > Tutaj właśnie nie pojmujesz czym sa obecnie banki. Są platformą
    > pozwalajacą na znacznie więcej, z uwagi na "zaufanie", często naciągane,
    > przyznaje. Masz tam sprawy zdrowotne, wnioski, podpisy i inne duperele,
    > niektóre krytyczne do przetrwania Andżelik z 4 bombelkami i babci
    > Stanisławy z protezą stawu.

    Do tego nie potrzeba banków. Urzędy cyfrowe są.

    > Cięgle jeszcze można funkcjonować bez. Ale to już jest egzystencja, a za
    > chwile bedzie niemożliwe, ponieważ to wygodne dla każdej strony, to jest
    > obecny kierunek i nikt nie będzie płakał po paru niepełnosprytnych, że
    > czegośtam nie mogą zrobić bo nie.

    Daj spokój, bankowość elektroniczna nie jest potrzebna zwykłym ludziom
    tylko systemy płatności.

    > To nie moja wina ani się nie cieszę, bo to wykluczy ludzi starych a i
    > sporo głupich, a wygeneruje również podatności hackerskie, włamy,
    > kradzieże itd. Ja to najzwyczajniej widzę i widzę rowniez to, że wiele
    > osób wyklucza się na własne życzenie, bredząc coś o patokonserwatyźmie,
    > choć tego oczywiście tak nie nazywają.

    Ale nie popadajmy ze skrajności w skrajność. Te różne urządzenia i
    systemy są tylko użyteczne, ale za 5 lat ich nie będzie, będą jakieś inne.

  • 42. Data: 2022-02-26 14:51:02
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/02/2022 14:16, ii wrote:
    > Jakiej ignorancji. Życia nie starcza na te wszystkie bzdury!!!!

    Ignorancja polega na niepojmowaniu czegoś *powszechnie* znanego.
    Dokładnie tym jest obecnie sieć.

    Nie musi Ci się to podobać. Ignorancją jest nieznajomośc trygonometrii
    albo geologii w podstawowym zakresie, ale nie muszą Ci się one podobać
    nawet tyci tyci.

    > P..sz bez sensu. Ludzie mają prawo nie zmieniać TV co 10 lat jak im
    > działa itp itd.

    Przeciez właśnie za chwile im działać nie będzie. 2x z rzędu, wiele
    telewizorów przeżyje dwie zmiany kodowania.

    Że jakie mają prawo? To jest właśnie patokonserwatyzm. Siedzieć na dupie
    i pierdzeć w ten sam fotel przez 50 lat, jak za oknem nastapiło już
    kilka rewolucji i wrzeszczeć, żeby świat się zatrzymał. To nie jest
    rozsądna postawa, to problem psychiatryczny.

    > No ale to przecież dowodzi, że jest potrzebny tyle, że nie w archaicznym
    > wydaniu.

    Niearchaiczne wydania, takie jak komunikatory internetowe, wymagają
    pojmowania trywialnych zagadnień, których patokonserwatyści nie pojmują.
    Jak Internet, logowanie, hasło itd. Bo 50 lat pierdzieli w fotel
    oglądając Izaurę/Boks, jak świat za oknem się zmieniał. Znam ich całe
    stada. Pod koniec życia obrażają się na świat, którego nie pojmują.

    > Ale też nie w wydaniu jakim są obecne komunikatory wzajmnie ze
    > sobą niezgodne.

    To się nazywa wolny rynek. Jest to rzecz pożyteczna.

    > Po co taki system komunikacji. Niech sobie te firmy
    > konkurują a my używajmy systemów nawet archaicznych, ale nadających się.

    Te archaiczne systemy do niczego się nie nadają. Są trywialne w
    podsłuchaniu, ataku hackerskim, fuckupie globalnym itd. Całe GSM to
    żałosny przykład, jak można zbudować wysoki budynek na fundamencie ze
    styropianu.

    I dlatego banki bazują na nich swoje i klientów bezpieczeństwo.

    Bo to banki, czyli zbiorowiska imbecyli w garniturach.

    > Do tego nie potrzeba banków. Urzędy cyfrowe są.

    Banki służą jako gwarant tożsamości. Tak z grubsza, dla większości
    społeczeństwa.

    > Daj spokój, bankowość elektroniczna nie jest potrzebna zwykłym ludziom
    > tylko systemy płatności.

    Bankowośc elektroniczna jest tak samo ważna, jak usługi urzędowe w
    bankach. Mogłeś przepierdzieć w stołek ostatnie 50 lat, ale obecnie
    płatności elektronicze i wypełnianie dokumentów robie w zdecydowanej
    większości z sypialni, a nie stojąć w kolejce dla wykluczonych.

    > Ale nie popadajmy ze skrajności w skrajność.

    Przecież od skrajności się zaczeło: "są ludzie co używają starych
    telefonów". No, jak używam. Jako token. Ale nie znam nikogo innego
    używającego *tak*. Reszta używa starych telefonów, bo najzwyczajniej
    jest głupia, nie ogarnia, albo cierpi na ostrą postać konserwatyzmu
    patologicznego.

    > Te różne urządzenia i
    > systemy są tylko użyteczne, ale za 5 lat ich nie będzie, będą jakieś inne.

    Nie wazne co będzie. Ważne, że nie będzie kolejek do okienek w celu
    złożenia wniosku o dotację, konto, firmę. Może być cokolwiek innego.
    Dostosuje się. Ludzie ze starymi telefonami - nie. Przegapią nastepną
    rewolucję. Żeby to jedną, ta będzie pewnie nasta.

  • 43. Data: 2022-02-26 18:42:22
    Temat: Re: Samba (dla masochisty) na telefon
    Od: Personalidade Onisciente <p...@l...net.invalid>

    Adam wrote...
    > Poszukuję programu, który na telefonie robi za serwer samby (czyli inaczej:

    Wstrętny i skrajny *MASOCHIZM* , ze szkodliwością szprycy qrwonaBULLSHIT!

    Cywilizowani (NIEszprycowani) rozwiązują problem posługując się posiadana
    (wrodzoną) inteligencją,

    .. i co następuje:

    - Jako NAS SRC2080X07 ((RAID1, płytę i nośniki (należny nabyć niezależnie)
    można wymieniać bez wyłączania)).

    - Jako zabezpieczenie DS220j 28TB (jev: backup)

    W naściennej szafie 19'to calowej; w betonowej piwnicy z klimatyzacją.

    Rozsądna cena przy bardzo dobrej wydajności (i dostępem z dowolnego
    miejsca na świecie)!

    --
    Personalidade Onisciente

    ?

  • 44. Data: 2022-02-26 20:44:23
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2022-02-26 o 08:43, heby pisze:

    > Nie dostrzegam ludzi myślących, wykluczających się w ten sposób. Być
    > może mylisz ich z ludzmi zdającymi sobie sprawę z zagrożeń. Zwyczajowo,
    > nawet jesli ktoś używa starego telefonu jako tokena, to dalej ma inne
    > mozliwosci funkcjonowania w naszym świecie używając innych narzędzi, lub
    > mając drugi, smartfon, do rozrywki.

    Bo nie dostrzegasz że rezygnacja z niektórych rozwiązań nie jest
    wykluczeniem.

    > Nie wszyscy patokonserwatysci to sprytni ludzie. Nikt w zasadzie.
    > Niektórzy niekonserwatywni będa uzywać starszych technologii tylko po to
    > aby nie być motłochem w samym środku zainteresowania hackerów.
    >
    > Innymi słowy są na świeci głupcy, którzy uważają, że znalezienie jakiejś
    > grupy ludzi z problemem i dostrzeganie go oznacza że wszycy mają taki
    > problem. Co zrobić, usenet.

    Najwięksi głupcy to ci którzy tak oceniają innych. Często bez podstaw a
    tylko na podstawie własnego "widzimisię".

    Pozdrawiam

  • 45. Data: 2022-02-26 20:50:11
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 26.02.2022 o 14:51, heby pisze:

    > Ignorancja polega na niepojmowaniu czegoś *powszechnie* znanego.
    > Dokładnie tym jest obecnie sieć.

    To jest tylko jakaś perspektywa, nic więcej.

> [...]
    > kilka rewolucji i wrzeszczeć, żeby świat się zatrzymał. To nie jest
    > rozsądna postawa, to problem psychiatryczny.

    Nie, problem psychiatryczny to uszczęśliwiać ludzi na siłę. Ja nie znam
    nikogo kto by chciał zmiany tego standardu nawet jeśli ma to sens.

> [...]
    > oglądając Izaurę/Boks, jak świat za oknem się zmieniał. Znam ich całe
    > stada. Pod koniec życia obrażają się na świat, którego nie pojmują.

    Roi Ci się pod kopułą.

    > To się nazywa wolny rynek. Jest to rzecz pożyteczna.

    Nie ma żadnego wolnego rynku w komunikatorach. To jest dyktat dużych
    firm. No taka sytuacja braku wyboru na wolnym rynku, też zdarza się.

> [...]
    > podsłuchaniu, ataku hackerskim, fuckupie globalnym itd. Całe GSM to
    > żałosny przykład, jak można zbudować wysoki budynek na fundamencie ze

    A fakty co mówią?

> [...]
    >
    > Bo to banki, czyli zbiorowiska imbecyli w garniturach.

    > Banki służą jako gwarant tożsamości. Tak z grubsza, dla większości

    No nie, to jest tylko jakiś "koncept z wyższych sfer". Zwykli ludzie w
    ogóle tego nie potrzebują.

> [...]
    > płatności elektronicze i wypełnianie dokumentów robie w zdecydowanej
    > większości z sypialni, a nie stojąć w kolejce dla wykluczonych.

    I co z tego? Ty chyba nie wiesz co to bank. Bank nie jest Ci potreby do
    realizowania płatności. Możesz swoją kasę mieć w przeróżnych systemach
    płatności bez udziału banku.

> [...]
    > używającego *tak*. Reszta używa starych telefonów, bo najzwyczajniej
    > jest głupia, nie ogarnia, albo cierpi na ostrą postać konserwatyzmu

    Po prostu nie potrzebuje funkcjonalności smartfona.

> [...]
    > Dostosuje się. Ludzie ze starymi telefonami - nie. Przegapią nastepną
    > rewolucję. Żeby to jedną, ta będzie pewnie nasta.

    Rewolucje, aha.

  • 46. Data: 2022-02-26 21:30:42
    Od: ALEX MR <k...@s...us>

    W dniu 26.02.2022 o 20:50, ii pisze:

    > To jest tylko jakaś perspektywa, nic więcej.

    > Nie, problem psychiatryczny to uszczęśliwiać ludzi na siłę. Ja nie znam
    > nikogo kto by chciał zmiany tego standardu nawet jeśli ma to sens.

    To raczej młodziak, któremu się wydaje, że te "stare pierdziele" na
    niczym się nie znają i aż dziwne że nie wyginęły jak dinozaury ;-) Za 30
    lat sam stanie się tetrykiem i zmieni zdanie :-P

    > Po prostu nie potrzebuje funkcjonalności smartfona.

    Pierwotną funkcjonalnością smartfona nie było bycie "końcówką netu".
    Tylko bycie mobilnym komputerem.

    --
    ALEX MR
    "I tak przeminął czas samurajów, nastał czas Cesarskiej Armii" :-D

  • 47. Data: 2022-02-26 21:33:28
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/02/2022 20:44, RadoslawF wrote:
    > Bo nie dostrzegasz że rezygnacja z niektórych rozwiązań nie jest
    > wykluczeniem.

    Dostrzegam. Ale przesadzasz z tą "rezygnacją".

    Ja, na przykład, nie mam jachtu. Ale to nie oznacza że z niego
    "zrezygnowałem". Podobnie jak nie zrezygnowałem z lotu na księżyc.

    Jak już rozumiesz co to znaczy "zrezygnowałem" to zastanów się ile tych
    60-latków *zrezygnowało* a ile nie dało by najzwyczajniej rady, bo
    pierdzieli 50 lat w fotel ogladając sport i zycie przeciekło przez palce.

    > Najwięksi głupcy to ci którzy tak oceniają innych.

    Dlatego sugeruje abyś nie oceniał innych jako "głupców". Hipokryzja nie
    boli, a powinna.

    Ja takiej rady nie daje, więc spokojnie będe sobie oceniał co tam uważam
    za stosowne.

  • 48. Data: 2022-02-26 21:49:14
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/02/2022 20:50, ii wrote:
    > Nie, problem psychiatryczny to uszczęśliwiać ludzi na siłę. Ja nie znam
    > nikogo kto by chciał zmiany tego standardu nawet jeśli ma to sens.

    Ale zostali postawieni pod ścianą. Muszą zmienić. Teraz Ty się upierasz,
    ze mają prawo nie zmieniać. Kto ma rację? Ludzie chcący postępu czy tępe
    kołki zadufane w swoim konserwatyźmie? I gdzie wyciągniemy średnią?

    Nie do końca pojmuje, dlaczego świat ma równać do słabych. Chyba że
    promujesz komunizm, to tak. Tak tam było.

    > Roi Ci się pod kopułą.

    To tylko obserwacja.

    > Nie ma żadnego wolnego rynku w komunikatorach. To jest dyktat dużych
    > firm. No taka sytuacja braku wyboru na wolnym rynku, też zdarza się.

    Bredzisz. Na rynku jest od groma komunikatorów, których autorzy napisali
    je w pare miesiący w sypialni rodziców. To że ich nie widziałeś, to nie
    znaczy, że ich nie ma.

    Możesz sobie wybierać. Wolny rynek. Ja ciągle używam Gadu Gadu.

    Choć oczywisćie doceniam koncept centralnego sterowania, ale nie znam
    przykładów, gdzie sie sprawdził, choć na pewno nastepnym razem się uda.

    > A fakty co mówią?

    Fakty w jakim temacie?

    Kradzież karty sim to kwestia przekonani panienki w salonie, że moja
    łysina nagle pojawiła się od czasu kiedy robili mi zdjęcie do dowodu, a
    większy nos to blizna po wojnie w Sosnowcu. Zabawne, właśnie wróciłem
    dzisial z salonu. Gdybym tam był, ze zdjeciem w dowodzie, z irokezem,
    dziurą w głowie i centymetrową warstwą tapety, kartę by zmienili.

    To się nazywa solidny, styropianowy fundament bezpieczeństwa moich
    pieniędzy.

    > No nie, to jest tylko jakiś "koncept z wyższych sfer". Zwykli ludzie w
    > ogóle tego nie potrzebują.

    Serio? Certyfikat covidowy jest dostępny tą metodą. Mam wrażenie, ale
    może mieszkam w jakimś dziwnym miejscu, że w okolicy zdecydowana
    większosć ludzi własnie w ten sposób go pozyskała po pierwszym
    szczepieniu (nie drukowano wtedy). oczywiscie mieszkam w mało
    obiektywnej okolicy. Przypuszczalnie wieś w podlaskim będzie bardziej
    obiektywna, w celu udowodnienia że nikt tak nie robi, wal śmiało.

    Choć mam wrażenie, że mieszkasz gdzieś w dżungli pod Ekwadorem.

    > I co z tego?

    To że to jest już *NORMA*, a stanie w kolejce to *WYJĄTEK*.

    > Ty chyba nie wiesz co to bank. Bank nie jest Ci potreby do
    > realizowania płatności.

    Obecnie bank pozwala mi na robienie kilkudziesięciu rzeczy więcej, niż
    przerzucanie pieniedzy.

    > Możesz swoją kasę mieć w przeróżnych systemach
    > płatności bez udziału banku.

    Więc najprawdopodobniej w swojej pusteli nigdy nie miałeś okazji się
    dowiedzieć jakie inne usługi, poza pieniędzmi, banki oferują. Przesuń
    głaz, wyjdź na słońce, zapytaj w banku.

    > Po prostu nie potrzebuje funkcjonalności smartfona.

    Ostatnie chwile kiedy są w stanie funkcjonować bez. Za chwile nie będa
    mogli. Wtedy zacznie się biadolenie. W niektórych urzedach już widuje
    jakieś "centra pomocy dla osób nieklikajacych" gdzie ktos wyklikuje za
    suwerena.

    > Rewolucje, aha.

    No. Przypuszczalnie tą, kiedy zamkną urzędy i wyprowadzą je do banków z
    dostępem online.

    Możesz tupac ze złości. Nie robi to na nikim wrażenia, świat sobie
    powoli idzie z postępem. Czasem szkoda, że tak powoli.

  • 49. Data: 2022-02-26 22:12:09
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/02/2022 21:30, ALEX MR wrote:
    > To raczej młodziak

    Dziękuję :) Już dawno mnie nikt tak nie nazwał.

  • 50. Data: 2022-02-26 22:29:50
    Od: ALEX MR <k...@s...us>

    W dniu 26.02.2022 o 22:12, heby pisze:

    > Dziękuję :) Już dawno mnie nikt tak nie nazwał.

    To nie komplement, tylko smutna konstatacja stanu rzeczy. Jak to kiedyś
    ujął Kwinto(albo Duńczyk): z wiekiem spada zapotrzebowanie na emocje, a
    wzrasta na święty spokój. Naturalna kolej rzeczy.