    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Tue, 3 Sep 2019 01:32:21 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Sens organizowania tzw. "konkursów dla hakerów"
    From: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    > Kilka razy natknąłem się na strony konkursów organizowanych
    > przez Google, IBM i kilku innych gigantów,

    Myślę, że dokładnie *to* jest celem tych konkursów. Tzn. to, żebyś się "natknął".
    Wartość marketingowa takiej imprezy, a zwłaszcza publiczne pokazywanie, że się dba o
    jakość (pomijając wykrzywienie tej koncepcji, bo kiedyś o jakość dbało się w firmie a
    nie na konkursach, kto nam popsuje nasz produkt), jest większa, niż jej koszt. Więc
    czemu nie?
    Zwłaszcza, że formuła konkursu jest zawsze win-win:
    - jak ktoś znajdzie dziurę, to będziemy wiedzieć, co załatać i się pochwalimy, że
    załataliśmy,
    - a jak nie znajdzie, to się pochwalimy, że nawet najlepsi hackerzy nic nie znaleźli.
    Tak czy inaczej sukces. W dzisiejszym świecie chodzi o igrzyska.

    Ale w twoim rozumowaniu są też luki. To trochę tak jakbyś argumentował, że nie ma
    sensu robić zawodów sportowych w strzelaniu do tarczy, bo przecież *wiadomo*, że ci
    co najlepiej strzelają robią za najemników na wojnach albo zarabiają lepszą kasę jako
    płatni mordercy.
    Otóż nie. Zupełnie szczerze wierzę, że na takich zawodach zdarzają się zupełnie
    normalni sportowcy. Tacy, których kręci kolekcjonowanie medali.
    Im też chodzi o igrzyska.