eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingSerializacja obiektów w bazie danych - jakie podejście jest zalecane? › Re: Serializacja obiektów w bazie danych - jakie podejście jest zalecane?
  • Data: 2019-07-31 18:40:50
    Temat: Re: Serializacja obiektów w bazie danych - jakie podejście jest zalecane?
    Od: Szyk Cech <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Projekt bazy danych w ogóle nie musi się zgadzać 1:1 z projektem programu.

    Z tym, że mi chodzi o to by operować danymi na poziomie C++ a nie
    grzebać się w SQL-u. Szczerze mówiąc nie robię przy programach gdzie
    problemem jest brak odwzorowania 1:1 (tabel na klasy). Dlatego myślę, że
    scenariusz odwzorowania 1:1 jest najpowszechniejszy i jego autmatyzacja
    jest sensowna. Po za tym nie widzę przeszkód by osobno implementować
    bardziej złożone scenariusze. Ba! Przewiduję już to w obecnej
    implementacji gdzie generowane są:

    Database_N_M

    (N - numer główny, M - numer drugorzędny) którą przykrywam aliasem. Ta
    klasa zawiera obsługę (dodawanie, nadpisywanie, odczyt pojedynczych
    obiektów i otwieranie kursora do sekwencyjnego dostępu do danych) .

    using Db = Database_N_M;

    I z tego aliasu dziedziczę:

    class Db_MyApp : public Db
    {
    public:
    // Tu dowolne funkcje z dziedziny problemowej aplikacji.
    };

    Skąd Wasze opory przed robieniem takich automatów jeśli oszczędzają one
    90% czasu na klepanie SQL-i?!?