  • 11. Data: 2019-12-25 22:35:35
    Temat: Re: Smutni, nie-Wierni
    Od: jaNus <p...@b...pl>

    W dniu 25.12.2019 o 13:50, MF pisze:
    > skąd w tobie taka nieopanowana, maniacka potrzeba ,,udowadniania", że
    > jakiś on istnieje?

    Wolę mieć przyjaciół, którzy się bogacą, choćby i duchowo (ale
    materialnie też!), niż zażywać schadenfreude z tego, że popadli w
    kłopoty. Wolę dzielić się optymizmem, niż propagować "nie da się!",
    przedkładam pomoc innym, nad sypanie piasku w tryby. Lepsza nowina
    dobra, niż zła, uśmiech, nad łzy, i zgrzytanie zębów, radość nad smutek
    i zgorzknienie.

    A poza tym jestem nade wszystko >>państwowcem<<, zaś dobry chrześcijanin
    ze mnie jest niezbyt "dobry". To nie Państwo chcę wykorzystać na cześć i
    pożytek Kościoła, lecz ten ostatni zaprząc do budowy społeczeństwa ludzi
    szczęśliwych, obywateli zadowolonych z budowy Państwa-jak-najlepszego.

    Bez silnych zasad moralnych, bardziej wymagających niż prawo kodeksowe,
    budowa Wolnego Rynku jest pracą syzyfową. Zaś etyki, powszechnie
    akceptowanej, i efektywnie kształtującej postawy, nie da się zbudować
    "naukowo": to oczekiwanie absurdalne! Nauka może badać, i wyrokować "o
    tym co jest", a nie o tym, "co być powinno", bo na to drugie jest
    absolutnie nieadekwatna. Tylko sankcja autorytetu transcendentnego może
    ufundować etykę powszechnie akceptowaną, i z rzadka jedynie podważaną.

    Czy On istnieje -- to zagadnienie do badania przez fachowców:
    wykształconych teologów. Tych, co tak ważny problem chcą rozgryzać przy
    pomocy argumentów z magla, i z użyciem *wyłącznym* ich ptasiego móżdżku,
    powinno się wysyłać na reedukację, jak to robił agnostyk Mao. Praca na
    roli pomagała skośnookim intelektualistom odzyskać dystans do spekulacji
    i dzielenia włosa na siedemnaście...

    --
    Rzeczy warte polecenia, bo polecać rzeczy DOBRE warto!
    https://myphone-explorer.en.softonic.com/ Free!

  • 12. Data: 2019-12-25 22:40:39
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Trefniś pisze tak:

    > To pewnie dlatego ateiści, po okresie fascynacji lewactwem stają
    > się agnostykami, a na łożu śmierci jednają się z Bogiem? Jak
    > Jaruzelski i kolejni, a wg żony także Kiszczak?

    To jest tzw wiara na wszelki wypadek i wiara życzeniowa.
    Byli po prostu cieniasami, którzy nie byli konsekwentni.

    ps dlaczego zasrywamy dwie grupy i do tego techniczne?

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 13. Data: 2019-12-26 09:17:24
    Od: Trybun <M...@j...ru>

    W dniu 24.12.2019 o 21:01, jaNus pisze:
> [...]
    >     -- w ten Dzień Wspaniały składam wam niniejszym bolesne wyrazy
    > współczucia, biedniście!
    >
    > A tak poza tym: czyż maniackie "udowadnianie" że On nie istnieje, nie
    > jest silną przesłanką, iż... wręcz przeciwnie?! Wszak nikt równie
    > chorobliwie nie dowodzi, iż istnieje (dajmy na to) "największa liczba
    > pierwsza", czyż nie?
    >
    > Obsesja owa w głoszeniu takiej *złej nowiny* (w przeciwieństwie do...
    > przeciwnej!) wywodzić się po prostu *musi* w natręctwie maniakalnym,
    > albo...
    >     Albo imperatywu wysłuchiwania kontrargumentów, słów, że jednak...

    Z czego ten protekcjonalny ton? Czy nie lepiej życzyć każdemu życia w
    sposób jaki on sam uznaje za najlepszy/najwłaściwszy?

  • 14. Data: 2019-12-26 09:18:52
    Od: Trybun <M...@j...ru>

    W dniu 25.12.2019 o 21:14, Trefniś pisze:

    > To pewnie dlatego ateiści, po okresie fascynacji lewactwem stają się
    > agnostykami, a na łożu śmierci jednają się z Bogiem? Jak Jaruzelski i
    > kolejni, a wg żony także Kiszczak?

    Coś więcej w temacie ateizmu Jaruzelskiego i późniejszego "nawrócenia"?
    Bo tak to każden jeden może napisać..

  • 15. Data: 2019-12-26 09:21:11
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-12-26 o 09:17, Trybun pisze:

    > Z czego ten protekcjonalny ton? Czy nie lepiej życzyć każdemu życia w
    > sposób jaki on sam uznaje za najlepszy/najwłaściwszy?

    Nadchodzą czasy, gdy przyznanie się, że wierzy się w jakąś istotę
    nadrzędną będzie niczym przyznanie się, że jest się zwolennikiem
    niewolnictwa. Niech sobie wierzą w gusła - ale żeby zaraz się z tym
    afiszować? Zupełny brak taktu.

    --
    MN

  • 16. Data: 2019-12-26 10:54:24
    Od: MF <n...@n...noproblem.invalid>

    On 25/12/2019 21:35, jaNus wrote:

    > Wolę mieć przyjaciół, którzy się bogacą, choćby i duchowo [...]

    Piłeś, nie pisz.

    > A poza tym jestem nade wszystko >>państwowcem<<, zaś dobry chrześcijanin
    > ze mnie jest niezbyt "dobry".

    I dlatego zamiast pracować nad tym, by stać się lepszym, dopierdalasz
    się do innych. Rzeczywiście, bardzo to chrześcijańskie.

> [...]
    > powinno się wysyłać na reedukację, jak to robił agnostyk Mao. Praca na
    > roli pomagała skośnookim intelektualistom odzyskać dystans do spekulacji

    O, jaki ty prawdziwy polak[1], katolik i spadkobierca żołnierzy
    wyklętych, i jeszcze przyznajesz się do posiadania ptasiego móżdżku. No
    tak, można było się domyślić. Próba dyskusji z miłośnikiem
    żydochinokomuny jak ty to marnowanie czasu.

    A co do reszty, którą tak starannie wyciąłeś, to uznajemy, że
    potwierdzasz to, co napisałem. Pięknie się przedstawiłeś przed milionami
    czytelników.

    Życzę Tobie i Twojej rodzinie wszystkiego tego, czego życzysz mnie -
    żeby Was spotkało wszystko to, co wg Ciebie powinno spotkać mnie, tylko
    10-krotnie bardziej.

    FUT warning.

    --
    MF

  • 17. Data: 2019-12-26 11:38:30
    Od: MF <n...@n...noproblem.invalid>

    On 26/12/2019 08:17, Trybun wrote:

    > Z czego ten protekcjonalny ton? Czy nie lepiej życzyć każdemu życia w
    > sposób jaki on sam uznaje za najlepszy/najwłaściwszy?

    Bo kolega jaNus to natchnienie artystów pewnego kierunku sztuki,
    archetyp całego trendu:
    * <https://www.xdpedia.com/29533/somsiad_wrogu_moj.htm
    l>
    * <https://www.xdpedia.com/29798/bo_wszyscy_polacy_to_
    jedna_rodzina.html>
    *
    <https://www.xdpedia.com/36322/lek_na_raka_i_wieczna
    _mlodosc_vs_zeby_sasiad_upadl.html>
    * <https://www.xdpedia.com/38935/zyczenia_na_boze_naro
    dzenie_wzajemnie.html>

    --
    MF

  • 18. Data: 2019-12-26 12:56:29
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .12.2019 o 09:18 Trybun <M...@j...ru> pisze:

    > Coś więcej w temacie ateizmu Jaruzelskiego i późniejszego "nawrócenia"?
    > Bo tak to każden jeden może napisać..

    Sam sięgnij - google wywala linki.
    "Jaruzelski nawrócenie" - ok. 28 tys. wyników.

    Ale np. córka usiłuje budować atmosferę niepewności, bo co powiedzieliby
    np. partyjni wykonawcy egzekucji, czy do dziś aktywni SB-cy w rodzaju
    Mazguły:

    https://www.wprost.pl/tylko-u-nas/10118330/monika-ja
    ruzelska-o-kulisach-smierci-ojca-odwiedzalo-go-dwoch
    -ksiezy.html

    Zostają jeszcze bezinteresowni wyznawcy, jak Trybun, czy Wiesiaczek...

    --
    Trefniś

  • 19. Data: 2019-12-26 13:42:11
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 5e046c93$0$505$6...@n...neostrada.pl

    > Z czego ten protekcjonalny ton? Czy nie lepiej
    > życzyć każdemu życia w sposób jaki on sam uznaje
    > za najlepszy/najwłaściwszy?

    https://www.youtube.com/watch?v=IWZ_K34zV1I

    IMO najwłaściwszym sposobem na moje życie jest zabieranie
    ludziom drobnej (nie jestem przecież pazerny!) części ich
    pieniędzy i przekazywanie tak zebranych pieniędzy mnie...

    https://www.youtube.com/watch?v=R5N4zXfzM8g

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 20. Data: 2019-12-26 14:32:58
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2019-12-26 o 09:18, Trybun pisze:
    > Coś więcej w temacie ateizmu Jaruzelskiego i późniejszego "nawrócenia"?
    > Bo tak to każden jeden może napisać..

    On był wierzący przecież. Ludzie musieli się maskować niestety.
    Kiedyś widziałam go na własne oczy jak wchodził z kolegą do Kościoła
    (przeszli obok mnie) na uroczystą mszę w rocznicę śmierci księdza
    Popiełuszki.

    --
    animka