-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Date: Wed, 6 Jun 2012 11:39:06 +0200
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 44
Message-ID: <jqn8ft$eua$1@inews.gazeta.pl>
References: <jprnk2$j5u$1@mx1.internetia.pl>
<4fc85d1c$0$26691$65785112@news.neostrada.pl>
<0...@b...poznan.pl>
<4fcbac68$0$26695$65785112@news.neostrada.pl>
<0...@b...poznan.pl>
<4fcbd514$0$1208$65785112@news.neostrada.pl>
<0...@b...poznan.pl>
<4fcc62a1$0$1221$65785112@news.neostrada.pl>
<0...@b...poznan.pl>
<4fccf564$0$1228$65785112@news.neostrada.pl>
<0...@b...poznan.pl>
<4fcdab38$0$26710$65785112@news.neostrada.pl>
<0...@b...poznan.pl> <jql6jk$occ$1@news2.ipartners.pl>
<0...@b...poznan.pl>
<4fce2d7b$0$1208$65785112@news.neostrada.pl>
<0...@b...poznan.pl>
<4fce7386$0$26705$65785112@news.neostrada.pl>
<0...@b...poznan.pl>
<4fcef81c$0$1215$65785112@news.neostrada.pl>
<0...@b...poznan.pl>
<4fcf0dbd$0$1296$65785112@news.neostrada.pl>
<jqn7ge$4dd$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: afok68.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1338975549 15306 178.42.114.68 (6 Jun 2012 09:39:09 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 6 Jun 2012 09:39:09 +0000 (UTC)
Importance: Normal
In-Reply-To: <jqn7ge$4dd$1@inews.gazeta.pl>
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V15.4.3538.513
X-Priority: 3
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 15.4.3538.513
X-User: jjll
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2453674
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Mirek Ptak" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:jqn7ge$4dd$...@i...gazeta.pl...
> http://www.autocentrum.pl/wydarzenia/eco-driving-osz
czednie-nie-znaczy-wolno/
> Zasady jazdy w stylu ECO:
> 1. Jedź na najwyższym możliwym biegu, na najniższych możliwych
> obrotach.
> 2. Włączaj wyższy bieg najpóźniej po osiągnięciu 2500 obr./min w
> silniku
> benzynowym lub 2000 obr./min w silniku Diesla.
> 3. Przyspieszaj - jeśli warunki drogowe na to pozwalają -
> dynamicznie,
> wciskając pedał gazu do 3/4 głębokości.
> Te zasady pozostają ze sobą w sprzeczności, jako że użyteczny zakres
> obrotów wynosiłby jakieś 1700-2000 obr/min.
> Jaki jest sens wciskania pedału gazu do 3/4 na kilka sekund?
Taki ze w tym punkcie pracy silnik ma najwieksza sprawnosc.
Jesli wiec chcesz zuzyc paliwo na przyspieszenie - to wlasnie tak.
Oczywiscie dochodzi druga czesc, znacznie bardziej istotniejsza -
opory ruchu rosna wraz z predkoscia. A wiec:
a) ekologicznie znaczy powoli, 70km/h jest oszczedniejsze niz 90km/h,
b) jak wyjezdzamy z wioski i do nastepnej mamy np 5 km drogi, to nie
mam pojecia co bedzie oszczedniej - gaz na 3/4, przez tych ~400m
rozpedzamy sie do 100km/h i tak kontynujemy, czy muskamy delikatnie
gaz i po 1 km mamy upragniona stowe.
Silnik w pierwszym przypadku pracowal lepiej, ale jednak tan kilometr
przejechalismy przecietnie z wieksza predkoscia, a wiec i opory byly
nizsze.
>W grudniu byłem na szkoleniu z ECO Drivingu w szkole Renault -
>przejazd zwykły po Warszawie a potem tą samą trasą zgodnie z
>zaleceniami (wymienionymi wyżej) pozwolił mi zaoszczędzić blisko
>litr na 100 km mimo trochę większego ruchu.
A moze wlasnie dlatego ? Wiekszy ruch, mniej wyprzedzania, wiecej
jezdzenia 70 za ciezarowkami ?
Ja raz jeden pojechalem oszczednie. Ulewa byla, czas byl, powiedzialem
sobie ze mi sie nie spieszy i pojechalem do Warszawy "jak wszyscy".
Spalanie spadlo sporo, czas przejazdu wydluzyl sie o godzine.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 06.06.12 11:53 Budzik
- 06.06.12 11:53 Budzik
- 06.06.12 11:53 Budzik
- 06.06.12 15:46 Mirek Ptak
- 06.06.12 16:03 Mirek Ptak
- 06.06.12 19:01 Cavallino
- 06.06.12 19:02 Cavallino
- 06.06.12 19:04 Cavallino
- 06.06.12 19:05 Cavallino
- 06.06.12 19:08 Cavallino
- 06.06.12 19:08 Cavallino
- 06.06.12 19:38 Mirek Ptak
- 06.06.12 19:46 Mirek Ptak
- 06.06.12 20:49 Cavallino
- 06.06.12 20:52 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
- Kolega Mastera z Konfy, a jakże :D
- Re: 3 km zasięgu w 5 minut? Chińczycy zapowiedzieli ewolucję
- Reklama: "Oferujemy samochód bez konieczności ładowania"
- Elektromobilność lewel haj.
- Kolejna ofiara elektryczności
- mija rok jeżdzenia po lewej
- Elektryki jednak są NIEBEZPIECZNE
Najnowsze wątki
- 2025-07-19 Zakrzewo => SAP HCM Consultant <=
- 2025-07-19 Poznań => Konsultant SAP HCM <=
- 2025-07-19 Poznań => SAP HCR Consultant <=
- 2025-07-18 celnicy pobili policjanta
- 2025-07-18 Warszawa => Technik IT - Konfiguracja i Wsparcie Sprzętowe <=
- 2025-07-18 Warszawa => Specjalista ds. Sprzętu IT i Wsparcia Technicznego <=
- 2025-07-18 Białystok => Kotlin Developer <=
- 2025-07-18 Warszawa => Sales Director (Cloud solutions) <=
- 2025-07-18 Spalinowa trauma
- 2025-07-18 Polska => Senior Key Account Manager <=
- 2025-07-18 Białystok => Programista Kotlin <=
- 2025-07-18 Szczecin => Key Account Manager IT <=
- 2025-07-18 Łódź => Programista Mainframe (z/OS, Assembler) <=
- 2025-07-18 Łódź => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-07-18 Lublin => Delphi Programmer <=