    Date: Sun, 23 Apr 2023 23:37:58 +0200
    Subject: Re: Spawanie dla początkującego.
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    From: nadir <n...@h...org>

    > Spawanie na poziomie podstawowym może i nie jest szczególnie
    > skomplikowane, ale można sobie lub komuś krzywdę zrobić. Uważam, że albo
    > jakiś kurs spawacza, albo dogadać się z jakimś lokalnym spawacze, żeby
    > podstawy mu przekazał. Przede wszystkim BHP, jak Ci na dziecku zależy.
    > Potem, jeśli nie zamierza chłop spawać odpowiedzialnych konstrukcji, to
    > powinien się sam douczyć. Ale spawarki bez przeszkolenia bym mu do reki
    > nie dał.

    Podstawy i BHP, to sam mu ogarnę, ćwierć wieku temu trochę spawałem, ale
    to była tylko elektroda otulona i olbrzymia spawarka transformatorowa na
    kołach. A dziś widzę, że są jakieś kombajny wszystko w jednym, które
    można nosić w podręcznej walizce. Żyć, nie umierać.
    Gdyby jeszcze kurs był dożywotni jak prawo jazdy, to pal cześć, odżałuje
    te pieniądze. Ale jak przez następną dekadę lub dwie będzie miał ze
    spawaniem tyle wspólnego co ja, to jednak szkoda mi trochę tej kasy.
    Mnie jakoś tamto spawanie nie pociągnęło, a bramka do ogrodu też się
    sama nie zrobi.