  • 1. Data: 2013-10-16 00:11:24
    Temat: Specyfikacja PC
    Od: 2late <d...@w...pl>

    Hej,

    Dostalem taka specyfikacje, propozycje ze sklepu on-line na stacje robocza
    do wirtualizacji. Jakies uwagi, sugestie? Czytalem ostanio na grupie, ze te
    Caviary Green cos nie bardzo ale nie wiem dokladnie gdzie dzwonia bo wtedy
    nie bylem zainteresowany.

    Corsair Carbide 300R Mid Tower
    ASRock Z87 Extreme6 Intel Z87 Socket 1150 Motherboard
    Intel CPU i7 4770 Socket 1150 Haswell Processor
    Phanteks U-Type Dual Tower Premier CPU Cooler Black Edition 2 x 120mm
    Premier Black Silent Fans
    Corsair Memory XMS3 16GB DDR3 1600 MHz
    Corsair 240GB Force Series LS SSD - Solid State Drive
    Western Digital 3Tb SATA 3 Caviar Green Hard Drive
    Enermax Triathlor FC 550W Hybrid Modular Power Supply
    LG 24x DVD?R, 12xDVD?DL, DVD+RW x8/-RWx6 , with M-DISC Support
    Windows 8 Pro 64 Bit DVD

    Plyte glowna i procesor sam wybralem i to sie nie zmienia. ;)
    Komputer ma byc cichy.

  • 2. Data: 2013-10-16 07:48:25
    Temat: Re: Specyfikacja PC
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "2late" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Enermax Triathlor FC 550W Hybrid Modular Power Supply
    > LG 24x DVD?R, 12xDVD?DL, DVD+RW x8/-RWx6 , with M-DISC Support

    Na początku roku uruchamiałem nowy komputer m.in. do wirtualizacji (i3770
    na GA-Z77X-UD5H + 16GiB RAM).
    System na dysku mSata SSD, na naszyny wirtulane przeznaczyłem oddzielny
    Caviar Green 500.
    Równoczesne działanie kilku maszyn wirtualnych było niestety koszmarem...
    Po kilku dniach kupiłem SSD Samsung 840 /250GB i przeniosłem na niego
    maszyny wirtualne - zmiana jakościowa (na plus) była niesamowita.
    Reszta:
    Caviar WD1002FAEX-00Z3A0 działa jako nośnik dla kilku niewirtualnych
    systemów.
    Caviara WD30EZRX-00DC0B0 użwam jako podręczny magazyn na backupy.

    --
    marfi

  • 3. Data: 2013-10-16 08:28:10
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    2late nabazgrał(a):

> [...]
    > Windows 8 Pro 64 Bit DVD
    > Plyte glowna i procesor sam wybralem i to sie nie zmienia. ;)

    Brak zastrzeżeń, co najwyżej zmiana dysku na lepszy bo z geeenami jest
    różnie albo działają długo albo padają w losowych momentach, zwykły tani
    dysk do tanich maszyn sprzedawany w dużych ilościach.

    Ale jak już coś zmieniać :) to pamięci na Kinkstona GX, dysk SSD na Samsunga
    840 PRO, płytę na Z87 Extreme6/ac
    http://www.asrock.com/mb/Intel/Z87%20Extreme6ac/ z zailacz na be quiet! DARK
    POWER PRO 10 550W MODULARNY 80+ GOLD

  • 4. Data: 2013-10-16 08:59:35
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 16/10/2013 07:28, Chris wrote:

> [...]
    > http://www.asrock.com/mb/Intel/Z87%20Extreme6ac/ z zailacz na be quiet!
    > DARK POWER PRO 10 550W MODULARNY 80+ GOLD

    Dzieki, wezme pod uwage.
    Co zmienia 'a/c' w plycie glownej?

  • 5. Data: 2013-10-16 09:32:22
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    2late nabazgrał(a):

    > Dzieki, wezme pod uwage.
    > Co zmienia 'a/c' w plycie glownej?

    Na pewno sieciówkę WiFi na nowy standard a/c a co do reszty to musze
    poczytać bo to nowy model, cena jest większa o 60 zł netto więc wydaje mi
    się że warto dopłacić. Dodałem specjalnie linka do strony asrcka żebyś
    zobaczył.

  • 6. Data: 2013-10-16 13:23:24
    Od: Peter <k...@w...pl>

    2late napisał:

> [...]
    >
    > Corsair Carbide 300R Mid Tower
    > ASRock Z87 Extreme6 Intel Z87 Socket 1150 Motherboard
    > Intel CPU i7 4770 Socket 1150 Haswell Processor

    oo, są już dostępne płyty pod i7 4770 , po ile płyta , po ile cały zestaw? i jaki to
    sklep!

    > Corsair 240GB Force Series LS SSD - Solid State Drive
    > Western Digital 3Tb SATA 3 Caviar Green Hard Drive

    Nie chcę ani SSD ani HDD . Można zrezygnować?

    > Windows 8 Pro 64 Bit DVD

    no, linux!

    Miło pozdrawiam,

  • 7. Data: 2013-10-16 13:34:05
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Peter nabazgrał(a):

    > oo, są już dostępne płyty pod i7 4770 , po ile płyta , po ile cały
    > zestaw? i jaki to sklep!

    Google wyłączyli ??
    http://www.skapiec.pl/site/cat/13/comp/7115825

  • 8. Data: 2013-10-16 15:39:39
    Od: Peter <k...@w...pl>

    Chris napisał:
    > Peter nabazgrał(a):

    > Google wyłączyli ??
    > http://www.skapiec.pl/site/cat/13/comp/7115825

    To jest informacja tylko o płycie, a '2late' dostał specyfikację ze sklepu ( czyli
    jakiś konfigurator) i oto
    głównie się pytałem gdzie jest ten sklep z konfiguratorem

    Peter

  • 9. Data: 2013-10-17 01:29:13
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 16/10/2013 08:32, Chris wrote:

> [...]
    > poczytać bo to nowy model, cena jest większa o 60 zł netto więc wydaje mi
    > się że warto dopłacić. Dodałem specjalnie linka do strony asrcka żebyś

    Wrzucilem strone asrocka z porownaniem plyt glownych i nie widac roznicy.
    A sprawdzales czy jest support dla vt-d (w BIOSie, w praktyce)?

  • 10. Data: 2013-10-17 01:33:14
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 16/10/2013 14:39, Peter wrote:

    > To jest informacja tylko o płycie, a '2late' dostał specyfikację ze sklepu
    > ( czyli jakiś konfigurator) i oto głównie się pytałem gdzie jest ten sklep
    > z konfiguratorem

    Wyslalem prosbe o cene do kilku sklepow mailem bo w domyslnych
    konfiguratorach nie bylo asrocka to mi odpisali. Inna sprawa ze to chyba
    raczej firma krzak ;)