  • 1. Data: 2011-02-03 15:01:56
    Temat: Sposób na likwidację płatnych autostrad ??
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    Czy istnieje jakiś sposób na likwidację płatnych autostrad?

    Coś pamiętam jak ktoś z (chyba) rządu wypowiadał się, żeby zerwać umowę
    z zarządcą autostrady - a może czytałem nie pamiętam. Było to coś takiego.

    Zerwać umowy wprost nie można bo Państwo zapłaci straszne kary i wiemy
    kto zazwyczaj finansuje kampanie wyborcze.

    Za to jest chyba w umowie zapis, że jeżeli kolejka na bramkach będzie
    trwać - w jakimś okresie - dłużej niż ileś tam minut - to zarządca musi
    wybudować dodatkowy pas ruchu. Ceny za przejazd podnoszone są celowo by
    ograniczyć właśnie ten ruch i wyeliminować możliwość zakorkowania i aby
    nie ponosić kosztów z budową kolejnego pasa bo to by mogło się nie
    opłacać zarządcy.

    Jeżeli by zarządca nie wybudował dodatkowego pasa - zgodnie z umową - to
    była by podstawa do zerwania umowy.

    Oczywiście to co wyżej jest czysto hipotetyczne nie wiem czy to się
    zgadza ze stanem faktycznym - może ktoś zna i poda fakty - a jeżeli by
    tak było to można:

    Umówić się w ileś tam osób i doprowadzić do zakorkowania autostrady.
    I nie trzeba wzorem motocyklistów płacić po 1 groszu, wystarczy płacić
    grubymi - szybko skończą im się drobne do wydawania, można upuścić źle
    podane pieniądze... Dało by się rozsądnie przedłużyć płacenie, a w
    ilości siła w końcu ile trzeba aut by zakorkować autostradę ???
    Może ktoś podejmie temat sprawdzi co i jak faktycznie wygląda i
    zorganizować coś w stylu flash mob

    Ariusz

  • 2. Data: 2011-02-03 15:20:24
    Temat: Re: Sposób na likwidację płatnych autostrad ??
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 03 Feb 2011 15:01:56 +0100, Ariusz wrote:
    >Czy istnieje jakiś sposób na likwidację płatnych autostrad?

    Jeden, niestety - w sferze marzen: zastanowic sie za pol roku przed
    wyborami.
    Tylko co z tego zastanowienia wyjdze ? Korwin czy Lepper ?

> [...]
    >Zerwać umowy wprost nie można bo Państwo zapłaci straszne kary i wiemy
    >kto zazwyczaj finansuje kampanie wyborcze.

    Trzeba poczekac az sie z tej umowy nie wywiaze.
    Z tym ze to dotyczy w chyba tylko odcinka Krakow-Katowice,
    bo tam Staleksport ma koncesje na eksploatacje.

    Z A2 bedzie trudniej, bo tam wieksze pieniadze wchodza w gre.
    Choc niewykluczone ze sie da dogadac i rzad bedzie jakas stala sume
    przelewal co roku.

    Tylko ze rzad ma dziure budzetowa i zerowe checi na bezplatne
    autostrady :-)

    >Za to jest chyba w umowie zapis, że jeżeli kolejka na bramkach będzie
    >trwać - w jakimś okresie - dłużej niż ileś tam minut

    Widzisz co sie dzieje - wprowadza srodki elektroniczne i kolejki sie
    zmniejsza.

    >Oczywiście to co wyżej jest czysto hipotetyczne nie wiem czy to się
    >zgadza ze stanem faktycznym - może ktoś zna i poda fakty

    Umowa na A4 jest tajna.

> [...]
    >I nie trzeba wzorem motocyklistów płacić po 1 groszu, wystarczy płacić
    >grubymi - szybko skończą im się drobne do wydawania, można upuścić źle

    No coz, probuj, nie wiem czy zbierzesz znaczaca grupe chetna do
    spozniania sie pracy przez miesiac lub wyjezdzania godzine wczesniej,
    choc w sumie - to dzialanie w ich interesie ..

    J.

  • 3. Data: 2011-02-03 16:28:07
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    t.pl
    *Ariusz* napisał(-a):

    [...]

    Chodzi Ci o:
    a) likwidację austostrad?
    b) opłat za nie?
    c) budowy dodatkowego pasa ruchu?

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 4. Data: 2011-02-03 22:52:51
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

> [...]
    > autostrady :-)

    > Widzisz co sie dzieje - wprowadza srodki elektroniczne i kolejki sie

    i to jest dowód na całkowite zbaranienie ludzi.
    Umowa zawarta pomiędzy tzw "państwem" a spółką prawa handlowego. Tzw
    "państwo" jest reprezentowane przez ustawową reprezentację narodu czyli
    naszych przedstawicieli którzy mają mandat społeczny do reprezentowania
    całego społeczeństwa w różnych sprawach. I ta reprezentacja podpisuje coś co
    jest całkowicie utajnione przed gremium reprezentowanym przez reprezentację.
    Debilizm czystej wody dowodzący patologicznego charakteru całego systemu.
    Ktoś w moim imieniu wyraża na coś zgodę jednocześnie utajniając przede mną
    istotne szczegóły porozumienia.
    O ile w pewnym stopniu zrozumiałe dla mnie jest utajnianie pewnych spraw
    dotyczących bezpieczeństwa i obronności (hi hi - obronność) państwa o tyle
    utajnianie umów handlowych zawieranych w naszym imieniu i obciążających
    naszą kieszeń jest dla mnie czystej wody patologią i tchnie złodziejstwem na
    wielką skalę. Folwark zwierzęcy Orwella to niewinna wydumka wobec tego
    jakich baranów robi się z nas.
    --
    Jackare

  • 5. Data: 2011-02-04 08:21:37
    Od: Grzegorz <b...@b...com>

    Hello Ariusz !:

    > Czy istnieje jakiś sposób na likwidację płatnych autostrad?

    Chyba nie.

    Ale można by ta ... w czasie EURO2012 trochę je zakorkować :-P !

    Jak dla mnie to mogą być płatne, ale 1. ceny znośne 2. brak stania na
    bramkach 3. płatność kartą jak np. we Włoszech czy Francji - kilka
    sekund !!!

    pzdrw.
    --
    Grzegorz

  • 6. Data: 2011-02-04 10:18:39
    Od: StaCH <s...@u...com>

    On 3 Lut, 22:52, "Jackare" <1...@1...tralala.com> wrote:
    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomościnews:fodlk6h0fvnah5g0nh0ipjgc6qpr70pehc@4a
    x.com...

> [...]
    > wielką skalę. Folwark zwierzęcy Orwella to niewinna wydumka wobec tego

    Mysle ze wlasnie tu lezy problem. "Ludzie" w swojej masie sa glupi i
    daja sie otumaniac haselkami glosujac na hieny ograbiajace nas ze
    wszystkiego co sie da ... (Patrz Bialorus, Egipt itp...)

  • 7. Data: 2011-02-04 10:41:54
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 3 Feb 2011 22:52:51 +0100, Jackare wrote:

> [...]
    >Debilizm czystej wody dowodzący patologicznego charakteru całego systemu.

    Hm, w normalnych stosunkach handlowych normalnie przyjeta tajemnica
    jest, moze i tu obie strony widzialy jakies korzysci z utajnienia.

    A z drugiej strony oczywiscie - sa zamowienia publiczne, wszystko jest
    jawne i nikomu to nie przeszkadza. Wiec czemu A4 jest tajna.
    Chociaz ... tu koledzy pisali ze placi sie od rzeczywistych robot w
    cenach ofertowych - widzieliscie gdzies zestawienie ile droga miala
    kosztowac w ofercie, a ile rzeczywiscie kosztowala ?

    J.

  • 8. Data: 2011-02-04 11:54:01
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-02-04 08:21, Grzegorz pisze:
> [...]
    >
    > Jak dla mnie to mogą być płatne, ale 1. ceny znośne 2. brak stania na
    > bramkach 3. płatność kartą jak np. we Włoszech czy Francji - kilka

    W zasadzie same płatne autostrady - o ile opłaty będą rozsądne - mi nie
    przeszkadzają.
    Za to złodziejskie stawki tak.

    Gdzie powstały pierwsze bramki na odcinku A4, który został wybudowany za
    wyłącznie pieniądze nasze podatników. Zresztą prawie cała autostrada A4
    była sfinansowana z budżetu państwa.

    Jak się słyszy ile ma kosztować przejazd całą A4 to aż się jeżdzić
    odechciewa. Cieszyłem się, że w rodzinne strony będę mógł dostać się w
    kilka godzin - będzie (prawie jest) autostrada od Rzeszowa do Legnicy z
    tym, że doliczając do paliwa ewentualne koszty autostrady opłacać będzie
    się to średnio.

    Ariusz

  • 9. Data: 2011-02-04 12:42:03
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ariusz wrote:
> [...]
    > Zerwać umowy wprost nie można bo Państwo zapłaci straszne kary i wiemy
    > kto zazwyczaj finansuje kampanie wyborcze.

    Panie ministrze... sądzę że po konsulatcje w tej sprawie lepiej zwrócić sie
    jednak do prawników.

  • 10. Data: 2011-02-04 13:52:04
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 04 Feb 2011 11:54:01 +0100, Ariusz wrote:
    >W zasadzie same płatne autostrady - o ile opłaty będą rozsądne - mi nie
    >przeszkadzają. Za to złodziejskie stawki tak.

    Niestety, trzeba sobie powiedziec ze autostrady sa bardzo drogie w
    budowie i stawki wyjda "zlodziejskie". z drugiej strony - w paliwach
    sa tez "zlodziejskie" podatki, do autostrad powinna byc co najwyzej
    doplata. Albo jakby uczciwie policzyc to powinna byc dotacja do
    samochodu :-)

    >Gdzie powstały pierwsze bramki na odcinku A4, który został wybudowany za
    >wyłącznie pieniądze nasze podatników. Zresztą prawie cała autostrada A4
    >była sfinansowana z budżetu państwa.

    Co nie zmienia faktu ze moze byc platna.

> [...]
    >kilka godzin - będzie (prawie jest) autostrada od Rzeszowa do Legnicy z
    >tym, że doliczając do paliwa ewentualne koszty autostrady opłacać będzie

    No coz, sam ocenisz czy kilka razy na rok oplaca ci sie wlec oplotkami
    czy zaplacic za autostrade. Albo wybierzesz telefon czy pociag, bo na
    samolot raczej nie licze :-)

    Kiedys tam moze do rzadu dotrze ze wiecej ludzi omija te autostrady i
    wiecej zarobia jak obniza ceny ... tylko w tym celu nie mozna teraz
    dopuscic do tego zeby je "wydzierzawiono" firmom na 20 lat .. i to
    jest nasze zadanie na te wybory :-)

    J.