  • 1. Data: 2010-06-01 12:00:19
    Temat: Spotkał się kiedyś ktoś z tym że dysk nie wstaje
    Od: "rageofhonor" <w...@w...pl>

    Problem jest taki jest sobie dysk Samsung HD401LJ który nie jest wykrywany
    gdy zabraknie zasilania lub normalnie wyłączę komputer. Dopiero po kilku
    próbach włączania i wyłączania sprawia że dysk się budzi. Dysk jest zdrowy
    więc w czym jest problem.

    Drugi dysk Samsung HD103SJ nie ma takch objawów.

    Przepinałem sygnałówki miedzy dyskami i zawsze problem ma ten sam dysk.

    A żeby było śmiesznie gdy normalnie zrestartuje komputer nie mam problemów.

    Gigabyte GA-MA69G-S3H
    AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 5200+, MMX, 3DNow (2 CPUs), ~2.6GHz
    3070MB RAM
    NVIDIA GeForce 8800 GT
    Zasilacz chyba 400W

  • 2. Data: 2010-06-01 12:15:52
    Temat: Re: Spotkał się kiedyś ktoś z tym że dysk nie wstaje
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    rageofhonor rzecze:
> [...]
    > Dopiero po kilku próbach włączania i wyłączania sprawia że dysk się
    > budzi. Dysk jest zdrowy więc w czym jest problem.

    Może wolno biedactwo się rozkręca?
    Czasem w BIOS bywa do ustawienia czas "czekania" na dysk.

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 3. Data: 2010-06-01 12:20:18
    Od: Mateusz <m...@g...com>

    On 1 Cze, 14:00, "rageofhonor" <w...@w...pl> wrote:
> [...]
    > próbach włączania i wyłączania sprawia że dysk się budzi. Dysk jest zdrowy

    co to znaczy, że zabraknie zasilania ? Sprawdź na innym zasilaczu,
    problem ustąpi.

  • 4. Data: 2010-06-01 13:01:44
    Od: "rageofhonor" <w...@w...pl>

    Użytkownik "Mateusz" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    >co to znaczy, że zabraknie zasilania ? Sprawdź na innym >zasilaczu,
    >problem ustąpi.

    Brak zasilania oznacza że jakis kretyn zrobi w bloku lub w elektrowni takie
    krótkie zwarcie lub przepiecie że UPS nie podtrzyma napięcia i mi komputer
    wyłączy tak jak by mormalnie ktoś listwę wyłączył. Trwało to może 1-2
    sekundy. Normalnie jak zabraknie zasilania to UPS podtrzymuje napięcie. Już
    miałem 2 przypadek w tym roku. Ktoś mówił że takie coś może być jak fazy
    zabraknie. Krótko przed brakiem napięcia słychać było jak by ktoś używał
    jakiejś maszyny w innym mieszkaniu. Może jakaś spawarka czy transformator?

    Z zasilacza wychodzą już złącza zasilające do dysków SATA. Czy to może być
    sprawa kontrolera SATA, że płyta słabiej widzi SATA 1 a z dyskiem SATA 2 nie
    ma problemu?

  • 5. Data: 2010-06-01 14:41:50
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-06-01 15:01, Użytkownik rageofhonor napisał:

    > Z zasilacza wychodzą już złącza zasilające do dysków SATA. Czy to może
    > być sprawa kontrolera SATA, że płyta słabiej widzi SATA 1 a z dyskiem
    > SATA 2 nie ma problemu?

    Największe prawdopodobieństwo to problemy z zasilaczem w kompie, daje za
    mało prądu (na rozruch potrzeba więcej niż potem na pracę) a mniejsze
    to silnik w dysku Ci pada.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2010-06-01 15:45:37
    Od: "rageofhonor" <w...@w...pl>

    Użytkownik "RadoslawF" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Największe prawdopodobieństwo to problemy z zasilaczem w kompie, daje za
    > mało prądu (na rozruch potrzeba więcej niż potem na pracę) a mniejsze
    > to silnik w dysku Ci pada.

    Ale wtedy też 2 dysk by miał chyba kłopoty?
    A jak odepnę ten 2 to 1-szy sam też nie wstaje.

    Czyli jest problem tylko z tym jednym dyskiem.

  • 7. Data: 2010-06-01 17:17:12
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-06-01 17:45, Użytkownik rageofhonor napisał:

    > Ale wtedy też 2 dysk by miał chyba kłopoty?
    > A jak odepnę ten 2 to 1-szy sam też nie wstaje.
    >
    > Czyli jest problem tylko z tym jednym dyskiem.

    Nie do końca, jak zasilacz nie wyrabia to pierwszy odczuje to
    dysk bardziej prądożerny.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2010-06-01 18:20:43
    Od: "rageofhonor" <w...@w...pl>

    > Nie do końca, jak zasilacz nie wyrabia to pierwszy odczuje to
    > dysk bardziej prądożerny.

    System jest na tym dysku który nie sprawia kłopotów i ten też jest jako 1 do
    bootowania

  • 9. Data: 2010-06-01 20:19:06
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "rageofhonor" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > komputer wyłączy tak jak by mormalnie ktoś listwę wyłączył. Trwało to może
    > 1-2 sekundy. Normalnie jak zabraknie zasilania to UPS podtrzymuje

    NORMALNY UPS podtrzymuje takie dziury. Żmień go.

    Feromon

  • 10. Data: 2010-06-01 20:24:16
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Feromon" <f...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "rageofhonor" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

    .googlegroups.com...

    Mój NORMALNY tani UPS podtrzymuje takie dziury. Jaki to typ Twojego? Nowy
    czy stary? Aku w porządku?
    Ile minut podtrzymuje po WYŁĄCZENIU napięcia?

    Dodam jeszcze, że były 10 lat temu takie płyty ASUSA, co po zaniku napięcia
    domagały sięnaprawy BIOSa..
    Problem może być sumą błędów płyty, zasilacza i UPSa. Nie wywróżę, co jest
    jajo a co kura....

    Feromon