  • 11. Data: 2016-11-28 17:32:29
    Temat: Re: Sterowanie przewodem fazowym
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@c...pl> napisał w
    wiadomości news:o1gtfl$ufi$1@news.chmurka.net...

    > Pisząc o filtracji miałem na myśli analogową. Od dzielnika do wejścia
    > analogowego np 100k i 100n (ten 100n tuż przy pinach AVR). Nie znam
    > parametrów wejść analogowych AVR, a to może wpłynąć na wybór innych
    > wartości R i C.

    Tylko że na wejściu dzielnika jest 50Hz. - przemiennego. Można/trzeba dać
    diodę.
    Wszystko do zrobiena.
    Problemem tylko wydaje mi się tak duże napięcie (230V) wejściowe na
    dzielnik.

    --
    Desoft

  • 12. Data: 2016-11-28 19:14:18
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 28-11-2016 o 17:32, Desoft pisze:

> [...]
    > dać diodę.
    > Wszystko do zrobiena.
    > Problemem tylko wydaje mi się tak duże napięcie (230V) wejściowe na

    A skąd?
    Zacząłem dyskusję od ustalenia, czy GND AVRa może być połączone z jednym
    z drutów zasilania AC.
    Zrozumiałem, że może.
    No to dzielnik zasilasz z VCC i nie masz 50Hz.
    P.G.

  • 13. Data: 2016-11-28 19:50:37
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@c...pl> napisał w
    wiadomości news:o1hs5o$9jj$1@news.chmurka.net...

> [...]
    > drutów zasilania AC.
    > Zrozumiałem, że może.
    > No to dzielnik zasilasz z VCC i nie masz 50Hz.

    Masz rację. Pomysł wydaje się obiecujący.
    Pozostaje tylko test jak zachowa się AVR na podskaującej masie w rytm
    230VAC.
    Bo te dwa przewody sterujący i masa AVRa zawsze będą na fazie.
    Dzięki za pomysł :)

    --
    Desoft

  • 14. Data: 2016-11-28 20:23:57
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 28-11-2016 o 19:50, Desoft pisze:

> [...]
    > 230VAC.
    > Bo te dwa przewody sterujący i masa AVRa zawsze będą na fazie.

    Wracam do kwestii, że nie wiem jak się steruje te LEDówki, ale one nie
    powinny widzieć różnicy między fazą i neutralnym więc powinno dać się to
    tak zamienić, aby GND AVRa było na neutralnym a nie na fazie.
    Co nie ma wielkiego znaczenia, bo AVRowi nie będzie latanie w te i we
    wte o +- 300V szkodziło.
    P.G.

  • 15. Data: 2016-11-28 22:25:47
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@c...pl> napisał w
    wiadomości news:o1i08b$b1s$1@news.chmurka.net...

    > Wracam do kwestii, że nie wiem jak się steruje te LEDówki, ale one nie
    > powinny widzieć różnicy między fazą i neutralnym więc powinno dać się to
    > tak zamienić, aby GND AVRa było na neutralnym a nie na fazie.

    Mogą delikatnie żarzyć, dają taką poswiatę.

    > Co nie ma wielkiego znaczenia, bo AVRowi nie będzie latanie w te i we wte
    > o +- 300V szkodziło.

    mam nadzieję - zblokowany będzie duuużą pojemnością.

    --
    Desoft

  • 16. Data: 2016-11-29 10:39:16
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 28-11-2016 o 22:25, Desoft pisze:

    > mam nadzieję - zblokowany będzie duuużą pojemnością.

    Ważniejsze jest małe ESR i ESL niż duże C.
    P.G.