  • 31. Data: 2016-03-02 22:59:02
    Temat: Re: Swap na macierzy pendriveów
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 03/02/2016 09:14 PM, Konrad Anikiel wrote:
> [...]
    p-4x1-6ghz-8gb-i4907984229.html

    Sie pochwale, do mnie taki wędruje:
    >>> http://www.gearbest.com/tv-box-mini-pc/pp_202596.htm

    > Musisz miec prąd, mój ma 3Amperowy zasilacz 12V. Zrobienie UPSa na 12V
    > byłoby banalne, jeśli to miałoby robić cokolwiek mission critical.
    > Video w zasadzie tylko na HDMI. To jest TV box i nikt tego inaczej nie
    > nazywa, chociaż siedzi w tym trochę mocy obliczeniowej, system
    > operacyjny, kupa softwareu itd. W założeniu ma zastąpić HTPC, a że prądu
    > żre mało, to się tego po prostu nie gasi, a że chodzi to 24/7, to nadać
    > się może do wielu przydatnych zastosowań. Co pisząc, przyznaję się że
    > nic wielkiego na tym nie zrobiłem. :-)

    Dla mnie to jest taka przystawka to TV nie smart co w polaczeniu daje nam
    Smart TV. Ale tego facebooka i innych aplikacji nie da sie uzywac bo
    pisanie z pilota to jakas masakra. ;)
    Niby mozna z telefonu, bo jest dfo tego appka, ale i tak wole uzyc tych
    samych aplikacji bezposrednio w telefonie. Osobiscie uzywam do ogladania
    filmow po DLNA, czasem youtube i miracast.
    Mialoby to wiecej sensu gdybym kompa i TV mial w roznych pokojach.

    2

  • 32. Data: 2016-03-02 23:03:27
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    Mam seti@home w tablecie. Bez sensu. Biurkowy pecet, żaden wypas, amd a10 bez karty
    graficznej robi na tym 10000 kredytów w tydzień, a tablet z tegra3 robi w tydzień
    400. ARM jest beznadziejnie wolny w operacjach zmiennoprzecinkowych dużej precyzji, a
    widać na takich napisano kod. Co się dziwić, nie pisano tego na arma, tylko na x86.
    No i ten androidowy seti@home nie potrafi liczyć na gpu. Co prawda ludzie piszą że na
    1 wat mocy to i tak jest bardzo dobra wydajność, ale życia szkoda :-)

  • 33. Data: 2016-03-02 23:09:54
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 03/02/2016 08:56 AM, Konrad Anikiel wrote:
    > Witam.
    > Temat jest taki. Pracowy laptop (Dell Precision M6800), nic nie mogę do niego
    dodać, a trzeba zrobić dużą robotę. Za mało pamięci, za mały dysk na swapa. Pomysł
    jest taki: podłączę do niego huba USB 3.0 (laptop nie ma 3.1) z 7 portami, do tych
    portów powsadzam szybkie pendrivy i zrobię z tego softwareową macierz RAID0.
    Powiedzmy 7 pendriveów 128 GB da mi prawie 900 giga swapa, jeśli każdy pendrive da
    radę zapisywać 30 MB/sek, to mam prędkość do 210 MB/sek, da sie z tym żyć. Jak
    myślicie, będzie to działać? A może da się to zrobić jeszcze lepiej? Do tego huba
    podłączyć dalsze huby, do których powsadzać więcej (ale mniejszych) pendriveów? To
    nie musi być eleganckie, to ma być prowizorka na jedno konkretne zadanie.

    1. Mam eSATA controler do laptopa (dwu portowy). PCIexpress 34/54 - zdaje
    sie nazywal sie ten interface. Moze takie cos zdobedziesz i podlaczysz dwa
    dyski SSD w RAID0
    2. Ewentualnie, jeden z dyskow SSD kupilem w wersji 'wzbogaconej', m. in. z
    przejsciowka SATA - USB. NIe wiem jakie to jest szybkie, teoretycznie do
    robienia kopii zapasowej ale nigdy nie probowalem - moze takim czyms sie
    zainteresujesz

    Kiedys widzialem na youtube film z tomhardwareguide z testem rowiazania o
    jakim myslisz, kilka pendrive'ow w RAID0, poszukaj, napewno jest dokladnie
    opisane czy to ma sens.

    2

  • 34. Data: 2016-03-03 06:01:07
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik JaNus bez@adresu ...

    > http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=5948809991&reco
    _id=fc858467-e0bc-1
    > 1e5-b6d5-fa163e045498&ars_rule_id=201
    >
    > pen ma (podobno, bo coś mi trudno uwierzyć!) 250 GB! a koszt 49,00 zł
    > W takiej cenie to koło mnie są jakieś rzędu 64GB albo nawet takie
    > baaardzo firmowe, a tylko 32?
    > Psu-da się ta 250-ka do Twojego celu? On ma też 128GB (a nie GiB
    > czasem?) po 39 zetów.

    Nie wierz w bajki...

  • 35. Data: 2016-03-03 07:15:36
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 02.03.2016 2late <d...@w...pl> napisał/a:

    > A ja synchronizuje katalog profilowy Thunderbirda przez btsync i tez mam
    > wszedzie to samo. :)

    Na telefonach i tabletach też? :-)

    https://www.dropbox.com/s/4igjv06n6nm7hc6/img_5151.j
    pg?dl=0
    https://www.dropbox.com/s/zo1bgl6rnr78tve/img_5158.j
    pg?dl=0

    --
    Dominik & kąpany (via raspbianowy slrn)
    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 36. Data: 2016-03-03 09:47:19
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 03/03/2016 06:15 AM, Dominik & Co wrote:

    > Na telefonach i tabletach też? :-)
    >
    > https://www.dropbox.com/s/4igjv06n6nm7hc6/img_5151.j
    pg?dl=0
    > https://www.dropbox.com/s/zo1bgl6rnr78tve/img_5158.j
    pg?dl=0

    :) Imponujace.

    Nie probowalem nawet sprawdzic czy moj klient w telefonie ma ten sam format
    plikow co thunderbird. Z usnetu w telefonie korzystam z 3 razy do roku,
    takie to jest wygodne.

    2

  • 37. Data: 2016-03-03 15:27:40
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 2 marca 2016 23:10:44 UTC+1 użytkownik 2late napisał:
    > Dla mnie to jest taka przystawka to TV nie smart co w polaczeniu daje nam
    > Smart TV. Ale tego facebooka i innych aplikacji nie da sie uzywac bo
    > pisanie z pilota to jakas masakra. ;)

    Ja mam bezprzewodową klawiaturę z touchpadem, obok na stole myszka dla wygody.
    Najpierw próbowałem zwykłego Logitecha K400, ale za duży. Kupiłem to tiny.pl/g7g48 i
    jest lepiej. Szkoda że nie zamówiłem wersji z podświetlonymi klawiszami, bo tego się
    używa najczęściej w ciemnym pokoju.

> [...]
    > filmow po DLNA, czasem youtube i miracast.
    > Mialoby to wiecej sensu gdybym kompa i TV mial w roznych pokojach.

    Stanowczo to nie ma zastąpić kompa. To jest do pokazania czegoś na TV/projektorze,
    jak masz gości na przykład. Wtedy komunikator ma sens, bo chodźcie, zadzwonimy do
    wujka Mariana, pomachamy mu wszyscy do kamerki. Można się zastanowić czy nie lepiej
    po prostu podłączyć telefon do HDMI, ale telefon ma Twoje prywatne rzeczy, których
    nie chcesz innym pokazywać itd. TV box nie jest osobisty, on po prostu mieszka w
    pokoju i jest publiczny (w sensie mieszkania).

  • 38. Data: 2016-03-03 15:30:54
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 2 marca 2016 23:10:45 UTC+1 użytkownik 2late napisał:
> [...]
    > przejsciowka SATA - USB. NIe wiem jakie to jest szybkie, teoretycznie do
    > robienia kopii zapasowej ale nigdy nie probowalem - moze takim czyms sie

    Dzięki za pomysły, coś tam w końcu będę musiał wybrać.

    > Kiedys widzialem na youtube film z tomhardwareguide z testem rowiazania o
    > jakim myslisz, kilka pendrive'ow w RAID0, poszukaj, napewno jest dokladnie
    > opisane czy to ma sens.

    To chyba nie było z Tom's, ten który ja widziałem był na 10-portowym hubie USB1.0
    podłączonym do Maca. Przepustowość USB 1.0 się zabetonowała po kilku dodanych
    pendrivach, kolejne już nic nie przyspieszały.

  • 39. Data: 2016-03-03 19:31:27
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2016-03-03 o 15:27, Konrad Anikiel pisze:
    > (---)
    >
    > Ja mam bezprzewodową klawiaturę z touchpadem,
    >
    > Kupiłem to tiny.pl/g7g48 i jest lepiej.

    Wygląda nieźle, choć deczko przymała, jeśliby ktoś chciał np. większy
    kawałek tekstu wpisać. Sam się rozglądam za klawiaturką do tabletu (też
    jeszcze nie nabyłem), czy ktoś ma jakieś rady? Zakładam, że na tym
    zestawie miałoby się pisać nieco dłuższe epistoły, więc chciałbym aby
    klawisze były raczej spore, a i mysz byłaby mile widziana, obydwa
    bezogoniaste, na Bluetoocie. No i miło by było gdyby klawiaturka miała
    też klawisze ze strzałkami > < ^
    Zetknęliście się?

    Dobre rady nic nie kosztują

    i przeważnie warte są
    swojej... ceny!

  • 40. Data: 2016-03-03 23:13:24
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 3 marca 2016 19:31:28 UTC+1 użytkownik JaNus napisał:

> [...]
    > klawisze były raczej spore, a i mysz byłaby mile widziana, obydwa
    > bezogoniaste, na Bluetoocie. No i miło by było gdyby klawiaturka miała

    No to wybór masz duży, myślę że to jest najmniejszy rozmiar na którym da się coś
    sensownie napisać dwiema rękami (nie kciukami): tiny.pl/g7g64 chraktrystyczny design
    (klawisze w kawałku zagiętej blachy), w Polsce widziałem po sklepach z gadgetami.
    Jeśli kiedyś widziałeś Olivetti Quaderno, to ta jest jeszcze o jeden cal mniejsza.

    Można szukać klawiatur z małym trackballem, z podświetleniem, BT 4.0
    (energooszczędny), co tam kto woli.