    Date: Fri, 29 Mar 2013 05:23:47 +0100
    From: _Michał <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Światła długie/krótkie w francuzach H4

    On 3/29/2013 1:51 AM, "Rafał \"SP\" Gil" wrote:
    > Peugeot ... Citroen ... Renault ...
    >
    > Światła w tych autach chyba w większości realizowane są reflektorem z
    > H4. Miałem tak w starych megankach,lagunach, jest tak w partnerze, mam
    > tak w citroenie aktualnie.

    Z tego co pamiętam to 2x h7 w normalnych francuskich, tylko ze w
    starszych niż laguna czy megane ;) jak jeszcze xenonów nie było
    montowanych w autach.

    > I teraz pytania: Czy światła realizowane H4 z założenia nie świecą na
    > dwa żarniki z powodu przegrzewania ? Czy może to wymysł producentów ?
    > Jeśli wymysł producentów - czy da się programowo w komputerku pozmieniać
    > coś by świeciłu jedne i drugie równocześnie ? Swoją drogą, sytuacja
    > perfekcyjna by była taka, by po zapięciu długich świeciły
    > długie+mijania+przeciwmgłowe (wiem, że to niezgodne z przepisami) ...
    > Mimo wszystko - da się wykombinować by długie świeciły się ze światłami
    > mijania ?

    dawno temu (22..13 lat wstecz)
    na h7 było to zrobione przełącznikami, jedno się włączało drugie...
    gasło, komputery były tylko do tego żeby wiedzieć która żaróweczka
    gdzie się spaliła, halogeny sobie włączyć można ;)

    13lat i mniej już koputer, przekaźniki i czujniki zmierzchu,
    tylko nie ma wersji bez xenonów w reno