  • 31. Data: 2018-08-06 21:06:31
    Temat: Re: Sygnalizowanie zamiaru skrętu
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-08-06 o 20:37, Marek S pisze:

    > więc i tak czekam aż tamten zniknie z
    > zasięgu mojego zderzaka.

    No i fajnie, ostrożności nigdy za wiele.
    Czasem można trafić na właśnie takich, którzy blokują wjazd na
    skrzyżowanie, czekając aż inny kierowca przejedzie, mimo że nie są na
    kursie kolizyjnym.

    > Więc świetle powyższego: co ja bym pomyślał w tej sytuacji chcąc jechać
    > w lewo w Chrzanowskiego? Pomyślałbym: fajnie gościu, że informujesz
    > kierunkowskazem zamiary, co prawda ta informacja nic mi nie daje ale i
    > nie przeszkadza w niczym, lecz ten na podporządkowanej doceni to. Żółwik!

    Rozumiem. Na zasadzie, że na zielonym nie jadę, bo szwagier może się
    trafić...
    Gratulacje!

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 32. Data: 2018-08-07 08:52:09
    Temat: Re: Sygnalizowanie zamiaru zmiany kierunku jazdy.
    Od: "Stefan" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Jacek" <k...@a...com> napisał w wiadomości

    > Jak ktoś tak zrobi, to pierwsze mignięcie kierunkowskazu będzie już po
    > całym manewrze. Tam się jeździ w prędkością ok. 15 metrów na sekundę.
    > Jakby już dzielić włos na czworo i wyodrębnić, jak chcesz skrzyżowanie i
    > rozwidlenie, to między nimi jest kilkanaście metrów.
    > Kierunkowskaz służy do sygnalizacji zamiaru, a nie chwalenia się, że przed
    > chwilą skręcałem.
    > Jacek

    Wybrzydzać każdy potrafi.

    Napisz coś konstruktywnego, czyli jak to należy zrobić lepiej.

  • 33. Data: 2018-08-07 11:05:28
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 07.08.2018 o 08:52, Stefan pisze:
    > Wybrzydzać każdy potrafi.
    > Napisz coś konstruktywnego, czyli jak to należy zrobić lepiej.
    Odpowiadam: nie wiem.
    Proste narzędzie, jakim jest kierunkowskaz nie nadaje się do każdej
    sytuacji. Proste narzędzie, jakim jest młotek tylko w Armii Czerwonej
    nadawało się do naprawy "wszystkiego".
    Są miejsca, gdzie nie wiadomo, jak sygnalizować i do tego dochodzi
    jeszcze jak to odbiorą inni uczestnicy ruchu. Nie zawsze jest to oczywiste.
    Przypomniał mi się stary pomysł bodajże od Audi, gdzie wymyślono, aby
    światło stop było pulsacyjne, a częstotliwość pulsowania zależna od siły
    hamowania.
    Przez analogię tu my trzeba było zrobić na przykład kierunkowskaz z
    dwoma strzałkami (lampami). Miga jedna = skręcam lekko. Migają dwie =
    skręcam mocno.
    Jacek

  • 34. Data: 2018-08-07 12:16:42
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-08-07 o 11:05, Jacek pisze:
    > Odpowiadam: nie wiem.

    Akurat w tym konkretnym wypadku sytuacja jest podobna do skrętu w
    jezdnię wielopasmową, kiedy to możesz zająć każdy pas. Tutaj też masz
    trzy pasy do jazdy na wprost. Jeden w "lewe prosto" i dwa w "prawe
    prosto". ;)

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 35. Data: 2018-08-08 21:18:52
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-08-06 o 21:06, Akarm pisze:

    > Rozumiem. Na zasadzie, że na zielonym nie jadę, bo szwagier może się
    > trafić...
    > Gratulacje!

    A tego nie zajarzyłem. Nie wiem co miałeś na myśli.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 36. Data: 2018-08-08 21:52:51
    Od: <7...@...215251.invalid> (Tom N)

    Marek S w

    > A tego nie zajarzyłem. Nie wiem co miałeś na myśli.

    Stopczyk, co wy tam palicie?

    --
    'Tom N'

  • 37. Data: 2018-08-13 00:00:49

    Sun, 5 Aug 2018 22:08:04 +0200, w <5b675944$0$599$65785112@news.neostrada.pl>,
    LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Wjeżdżasz na skrzyżowanie, nim pojazd mający pierwszeństwo je opuści? No
    > szacun :>

    Widząc 5 samochodów skręcających będziesz czekał aż wszystkie skręcą zanim
    bezkolizyjnie wjedziesz? No szacun :>