  • 11. Data: 2011-06-08 21:10:01
    Temat: Re: Szok
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.06.2011 21:58, Waldek Godel pisze:

    > Po pierwsze trzeba mieć statyw który będzie obracał aparat, żeby zniwelować
    > ruch obrotowy ziemii.

    Litości... Wtedy miałbyś pozornie nieruchome niebo i ruchomy horyzont z
    całą resztą.

    Montażu paralaktycznego z zegarowym mechanizmem obrotowym używa się do
    obserwacji, długiego naświetlania w celu wykrycia słabych źródeł światła
    oraz wykrywania ruchu bliskich obiektów (jak np. planety).

  • 12. Data: 2011-06-08 21:10:48
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.06.2011 21:56, Mateusz Ludwin pisze:

    > Pytanie mam: jak się robi takie zdjęcie kolorowej Drogi Mlecznej?

    Klatka po klatce.

    > Robiłem kiedyś godzinne naświetlanie, jeszcze Zenitem, i uzyskałem tylko
    > standardowe łuki gwiazd na zaniebieszczonym niebie. Trzeba się wybrać na
    > jakąś pustynię z dala od miast?

    Trzeba myśleć i robić serię zdjęć, ale nie na jednej klatce.

  • 13. Data: 2011-06-09 10:24:58
    Od: kamil <s...@s...com>

    On 07/06/2011 20:56, Mateusz Ludwin wrote:
    > http://optyczne.pl/4020-nowość-Astronomiczne_filmy_p
    oklatkowe.html

> [...]
    >
    > Robiłem kiedyś godzinne naświetlanie, jeszcze Zenitem, i uzyskałem tylko
    > standardowe łuki gwiazd na zaniebieszczonym niebie. Trzeba się wybrać na

    Brak light pollution (jak to się wogóle po polsku nazywa?) to podstawa,
    zajrzyj na stronę autora:

    http://dakotalapse.com/

    Pod filmami opisywał szczegóły ekspozycji.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 14. Data: 2011-06-13 15:07:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> napisał w wiadomości
    >>> http://optyczne.pl/4020-nowość-Astronomiczne_filmy_p
    oklatkowe.html
    > Tekstu nie czytałem, bo wiem jak się robi timelapse (tak, serio,
    > wiem, choć
    > wygląda, jakbym nie wiedział).
    >
    > I oczywiście wyśmiewanie z filmów to jedno, a timelapse to
    > drugie. Tyle, że
    > pare lat temu nie do pomyślenia było robienie _filmów_
    > krajobrazowych (zabaw
    > w stylu chmurek z okna nie licze, bo coś takiego robiło się już z
    > A60+CHDK).

    Zaraz - bo nie rozumiem.

    A A60+CHDK nie zrobi takich filmow jak powyzej ?
    Nie upieram sie ze gwiazdy bedzie dobrze widac, ale czemu nie
    mialoby filmow krajobrazowych robic dobrze ?

    J.

  • 15. Data: 2011-06-13 18:06:43
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze J.F.:

    > A A60+CHDK nie zrobi takich filmow jak powyzej ?
    > Nie upieram sie ze gwiazdy bedzie dobrze widac, ale czemu nie
    > mialoby filmow krajobrazowych robic dobrze ?

    Zrobi, ale nikt się w coś takiego nie bawił. Były filmiki z rosnącym
    kwiatkiem i płynącymi chmurami i to wszystko.

    Takie lepsze filmy zaczęły powstawać dopiero na lustrach z dobrymi
    obiektywami.

  • 16. Data: 2011-06-13 19:16:01
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    W dniu 2011-06-13 20:06, Mateusz Ludwin pisze:
> [...]
    > kwiatkiem i płynącymi chmurami i to wszystko.
    >
    > Takie lepsze filmy zaczęły powstawać dopiero na lustrach z dobrymi

    Dobre, dobre...
    Rosnące kwiatki a dziś nowe, lepsze i w HD ;).
    Może z rok temu, może dawniej, był na grupie link do filmu poklatkowego
    wykonanego przez BBC. Te gwiezdne motywy to są przy tej produkcji jak
    wprawki. Tam to był jedne dzień na pomierzenie całej sceny. Następnie
    fragment pleneru został idealnie oddany w studio, gdzie za symulowano
    zmiany oświetlenia jakie występują w naturze. Scena przystosowana do
    techniki chroma key. Potem nagrania w plenerze. Później łączenie tego
    wszystkiego w postprodukcji i powstał kilku minutowy film ;) a może to
    był dwie minuty i kilka sekund ;).
    Szkoda że nie mogę tego znaleźć.
    Pierwsza lepsza natura z BBC
    http://www.bbc.co.uk/nature/collections/p0085nk0#p00
    6fcq8
    Jak na wszystko trzeba mieć po prostu pomysł.

    --
    Pozdrawiam,
    Bartko.

  • 17. Data: 2011-06-14 11:25:22
    Od: I.Tichy <i...@...tichy.pl>

    A efekt przesuwanego aparatu mozna uzyskac i bez szyny,
    odpowiednio kadrujac kazda z klatek.

  • 18. Data: 2011-06-14 17:43:01
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2011-06-14 13:25, I.Tichy pisze:
    > A efekt przesuwanego aparatu mozna uzyskac i bez szyny,
    > odpowiednio kadrujac kazda z klatek.

    Nie taki, jak w tych filmach.

    JD

  • 19. Data: 2011-06-16 12:13:20
    Od: I.Tichy <i...@...tichy.pl>

    JD <j...@g...com> napisał(a):

    >Nie taki, jak w tych filmach.

    Ale na tych filmach sa rozne. Obejrzales wszystkie?

  • 20. Data: 2011-06-16 14:33:23
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2011-06-16 14:13, I.Tichy pisze:

    > Ale na tych filmach sa rozne. Obejrzales wszystkie?

    Nie, są zbyt nudne, żeby w całości oglądać.

    JD