    From: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>
    Subject: Re: Szybki komputer czy taki istnieje?
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Sender: hell@heaven
    Date: Tue, 30 Apr 2013 14:52:23 +0200

    Dnia Tue, 30 Apr 2013 05:04:20 -0700 (PDT), s...@g...com napisał(a):

    > Pamietam kiedyś na studiach laborki z fizyki... daaawno temu.
    > Miały się zakończyć po godzienie.
    > Niestety albo ja byłem za szybki albo komp za wolny. I wyniki zapisane w kompie
    poszły w cholere. Moja grupa wyszła jako ostatnia
    > Wszyscy się wtedy śmiali że jeszcze długo nie będzie takie komputera żeby był
    równie szybki jak ja.

    > Mineło 15 lat...
    >
    > A ja nadal się w@@##$%#$#%$#@-iam bo mimo X-rdzeni X-GB ramu itd ja nadal czekam.
    > Może ktoś powiedzieć dlaczego?
    > Mój komuter mimo że pobiera coraz wiecej energi (mój pierwszy zasilacz to było 150
    watów!!!!) a ja nadal nie czuje żeby jakoś szybciej chodził.

    > kompa używam do office,internetu i proste programy graficzne

    Kiedys nie miales:
    - rozdzialki HD + full color
    - ladnego i szczegolowego graficznie GUI z animacjami, przezroczystosciami,
    cieniami etc. - liczone wszystko w real timie
    - programow o skomplikowanych obliczeniowo algorytmach (chocby przegladarka)
    - systemu operacyjnego, ktory ma uruchomionych w tle kilkadziesiat uslug
    - antywirusa
    - jednoczesnie odpalonych wielu aplikacji desktopowych

    Do tego dochodzi coraz wiekszy narzut wspolczesnych jezykow programowania
    dopakowanych bogatymi bibliotekami, nierzadko wszystko dziala na dodatkowych
    warstwach maszyn wirtualnych (.NET, Java). Same jezyki sa coraz bardziej
    abstrakcyjne i coraz bardziej oddalaja sie od hardwaru przez co ich kompilat
    jest coraz wiekszy w imie upraszczania procesu programowania (a te
    uproszczenia sa nieznedne, gdyz programy sa coraz obszerniejsze
    funkcjonalnie i musza byc pisane w taki sposob i w takich srodowiskach, by
    ludzki umysl byl w stanie je ogarniac - nikt juz dzis nie pisze calych
    programow w assemblerze, bo sie zwyczajnie nie da).

    Czy to Ci nieco wyjasnia charakter problemu?

    A szybkie komputery istnieja, tylko trzaba na nie wydac x3 wiecej kasy ;-)

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K