  • 31. Data: 2018-07-12 22:32:06
    Temat: Re: TOSHIBA MQ01UBB200 (Toshiba Canvio Connect 2TB)
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marcin Debowski" cDx1D.669035$n...@f...ams1

    > No gratuluje, ale przyznasz, mało kto powie, że identyczna, w sumie dość
    > specyficzna awaria 2ch dysków tego samego typu, po praktycznie takim
    > samym czasie, przechowywanych i uzytkowanych w takich samych warunkach
    > jak 6 innych dysków innych firm (tez 2.5"/2TB), to najpewniej zbieg
    > okoliczności?

    Ogólie -- nie kocham Toshiby.

    > Nb. okazałao się, że mam 3cie g. toshiby, też ten sam model.
    > Brakuje mu jeszcze ca 100h do ww. czasu.

    Pochwal się (powołując się na ten wątek) stanem tego
    dysku po awarii lub po kolejnych (licząc od tej pory)
    200 godzinach pracy. :)

    > Napisałem do toshiby z prośbą o komentarz. Nie byli łaskawi
    > odpowiedzieć.

    Zapewne są zapracowani, zajęci obsługą klientów, rozpatrywaniem
    różnych zgłoszeń... Po prostu nie mają czasu na czytanie listów
    od nas. ;)

    -=-

    Jak ja lubię ;) zachowanie tego typu: ,,mam klientów,
    pracuję...'' -- jakbym ja nie był klientem... Być noże
    Toshiba odpowie komuś nawijaniem makaronu na uszy -- Tobie
    tak nie może odpowiedzieć, więc albo musi wymienić dysk,
    dorzucając coś w ramach przeprosin, albo zignorować...

    Mając dług wobec kogoś, trzeba albo ów dług spłacić,
    albo tego kogoś (wierzyciela) zabić. :)

    -=-

    IMO rozsądnym kontrposunięciem jest omijanie produktów
    Toshiby. Ale mnie wciśnięto jeden dysk Toshiby razem
    z laptopem, a inny dysk Toshiby wciśnięto razem z obudową...

    )\._.,--....,'``.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_' /,
    _.. \ _\ (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . . ;,,. ; . ,.. ; ;. .
    ..;\|/.......................................

  • 32. Data: 2019-01-31 01:18:53
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-05-05, Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> wrote:
> [...]
    > Error 8313 occurred at disk power-on lifetime: 305 hours (12 days + 17 hours)
    > When the command that caused the error occurred, the device was active or idle.
    >
    > After command completion occurred, registers were:
    > ER ST SC SN CL CH DH
    > -- -- -- -- -- -- --
    > 40 51 08 d8 91 15 40 Error: UNC 8 sectors at LBA = 0x001591d8 = 1413592
    >
    > Wredność tej całej sytuacji polega na tym, że nie zwraca błędów przy
    > zapisie i napaćkałem cały dysk danych a potem probowałem go przeczytać i
    > dopiero wtedy wyszło. Co to za cholerstwo? Nigdy więcej badziewiastej

    Odgrzebuję, bo jest ciąg dalszy. Rozbebeszyłem ten dysk po czym
    przeleżał od maja kurząc się na pólce i czekając aż mi sie zechce
    pomacac go Victorią czy czymś innym niskopoziomowym. Nie chciało mi się,
    ale ostatnio w ramach modernizacji kupiłem sobie wartą ze 30zł chińską
    przejściówkę usb3->SATA. No i napatoczył się ten właśnie dysk jak
    szukałem jakiegoś 2.5" co by tę przejściówke sprawdzić.

    SMART Error Log Version: 1
    No Errors Logged

    Zapuściłem badblocka w trybie niedestukcyjnego zapisu, 7% jak dotąd
    przeleciał, zero problemów (wcześniej sypał się od razu). Wychodzi więc
    na to że Radek miał rację i nie nalezy, się kierowac kodami błędów.
    No bo przecież to g. nie odzyło nagle samo z siebie leżąc.

    Natomiast co jest ciekawe to to "No Errors Logged". Gdzie się podziało
    poprzednie kilka tysięcy błędów? Czy to oznacza, że Toshiba fałszuje
    odczyty smart?

    --
    Marcin

  • 33. Data: 2019-02-09 01:06:47
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-01-31, Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> wrote:

> [...]
    >
    > Natomiast co jest ciekawe to to "No Errors Logged". Gdzie się podziało
    > poprzednie kilka tysięcy błędów? Czy to oznacza, że Toshiba fałszuje

    Uzupełnie z reporterskiego obowiązku:

    1) ww. dysk przetestowany do końca i błędów nie zglasza.

    2) druga toshiba ten sam model, po otwarciu pudła okazała się mieć
    elektronikę zintegrowaną z usb. Wszystko na jednej płytce, więc nie da
    się z tym nic zrobić. Oczywiście sypie błedami. Co za gówniany produkt.

    Interesujące jest to, że ta pierwsza toshiba z dyskiem z regularnym
    złączem SATA ma datę produkcji AD 2016, a ta ze zintegrowanym usb 2015.
    Firmy raczej ida w kierunku integracji w tego typu produktach, więc coś
    mi wygląda, że problem był i jest milusińskim znany.

    --
    Marcin

  • 34. Data: 2019-02-11 10:32:14

    BTW dobra ta przejściówka? Polecasz?