  • 111. Data: 2018-10-24 07:19:48
    Temat: Re: Tani telefon z NFC
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > "Liwiusz" pqmdqi$2qe$...@n...news.atman.pl

    > Ważniejsze lub równie/tak_samo ważne?
    >
    > IMO albo ważne, albo nie -- co za różnica, jak mono ważne?

    Skoro nie rozumiesz aluzji wyrażonej w wyrażeniu last but not least, to
    co ci można wytłumaczyć więcej? Tak uprawiasz grafomanię na grupach, a
    okazuje się, że czegoś więcej niż prostego słowa to już nie rozumiesz.
    Taki z ciebie pisarz, jak z koziej dupy trąbka :)

    > Albo trzeba brać pod uwagę, albo nie trzeba.

    No nie, jak czytasz ulotkę o działaniach niepożądanych leku, to bierzesz
    pod uwagę to, co jest 1 na 10, a to, co jest 1 na 1000000 często się już
    pomija.

    --
    Liwiusz

  • 112. Data: 2018-10-24 07:50:07
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 23/10/2018 10:28 PM, J.F. wrote:
    > Użytkownik "2late"  napisał w wiadomości grup
    e/karty-platnicze/naklejka-zblizeniowa-visa-paywave

    > Nie.
    > Ale skoro Visa/producenci kart to robia, to i sprzedaje sie masowo.
    >
    > Citi wciskal, ale jak wprowadzil miesieczna oplate, to sie pozegnalem,
    > jakos bez zalu :-)

    Tak z ciekawosci pytam bo tylko obilo mi sie o uszy cos o tych naklejkach
    ale jakos nigdy zaden bank mi nie oferowal.

  • 113. Data: 2018-10-24 12:19:14
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 23 Oct 2018 12:56:46 +0100, w <p...@o...org>, 2late
    <d...@w...pl> napisał(-a):

    > A przy odcisku palca to juz wcale nie jest zauwazalne.

    Trwa to moment, pod warunkiem że nie masz rękawiczek lub spoconych palców :)
    Ale dłużej trwa otwarcie futerału.

  • 114. Data: 2018-10-24 12:19:52
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 23 Oct 2018 22:05:41 +0100, w <p...@o...org>, 2late
    <d...@w...pl> napisał(-a):

    e/karty-platnicze/naklejka-zblizeniowa-visa-paywave

    > Dzieki.
    > I to kazdy bank ma takie w ofercie?

    Czy każdy nie wiem. Ale na pewno bardzo dużo.
    Tylko trzeba się upomnieć.

  • 115. Data: 2018-10-27 21:41:50
    Od: j...@i...pl

    On Wed, 24 Oct 2018 12:19:14 +0200, "r...@k...pl"
    <r...@k...pl> wrote:

    >Ale dłużej trwa otwarcie futerału.

    Nie każdy nosi telefon w futerale.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 116. Data: 2018-10-27 22:29:20
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 27/10/2018 08:41 PM, j...@i...pl wrote:

    > Nie każdy nosi telefon w futerale.

    Dokladnie :)
    Futeral jakos mi sie z trumna kojarzy.

  • 117. Data: 2018-10-28 02:02:16
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Liwiusz" pqovdn$e22$...@n...news.atman.pl

    > Skoro nie rozumiesz aluzji wyrażonej w wyrażeniu last but not least, to

    Rozumiem. Albo i nie rozumiem?... To coś na kształt
    niedawnej wypowiedzi pani vpremier -- 'wszystko OK'.

    Dziękuję za troskę, wszystko ok. Była drobna stłuczka

    Mieszanka niemieckiego z angielskim -- 'all correct' zapisane jako 'OK'.

    Niemcy lubią ;) umieszczanie na końcu wypowiedzi tego, co najważniejsze.
    (zakładają być może, że odbiorca ignoruje środkową część wypowiedzi)

    > co ci można wytłumaczyć więcej? Tak uprawiasz grafomanię na grupach, a okazuje się,
    że czegoś więcej niż prostego słowa to już nie
    > rozumiesz.

    Po prostu tutaj/tam to 'nie mniej' nie pasuje, dlatego zapytałem,
    czy masz na myśli 'niemniej' w sensie 'jednak'. Zapytałem bez
    cienia złośliwości czy kąśliwości.

    > Taki z ciebie pisarz, jak z koziej dupy trąbka :)

    > No nie, jak czytasz ulotkę o działaniach niepożądanych leku, to bierzesz pod uwagę
    to, co jest 1 na 10, a to, co jest 1 na 1000000
    > często się już pomija.

    IMO jasno wyraziłem się w poście, na który odpowiadasz.
    Dosłowne 'nie mniej' znaczy tyle, co -- 'równo' lub 'więcej'.
    Od czego więcej -- a czemu (komu/czemu, nie dlaczego) równo?...

    "Liwiusz" pqffnb$p71$...@n...news.atman.pl

    > Niosąc zakupy może mi się nie chcieć nieść portfela.
    > Poza tym w czym problem nieść zakupy, jak się wyskoczyło bez portfela.

    Sarkazm 'last but not least' nie pasuje do reszty (zwłaszcza do
    powagi ;) i staranności ;) -- że tak to ujmę) Twej wypowiedzi.

    -=-

    BTW 'Dziękuję za troskę, wszystko ok. Była drobna
    stłuczka' -- złośłiwość nakazuje dopisanie:

    - da się wyklepać; po przetarciu łokciem/mankietem będzie jak nowy!

    -=-

    Jak można karać mandatem człowieka, który musiał utrzymać
    ciasny szyk i nie miał żadnej szansy uniknięcia tego wypadku?!

    IMO winnym jest kierowca BMW:

    - nie utrzymał hamulcami tego, co otrzymał od Audi
    (miałem kilka podobnych sytuacji -- nie obiłem swego przodu poprzednikiem)
    - nie zwolnił przed przejściem
    (a to on właśnie decydował o szybkości)

    Ja ,,od czasu do czasu'' ;) łapię (coraz rzadziej -- z powodu kręgosłupa)
    ludzi w podobnych sytuacjach, ale zwykle ;) tylko w celach ,,naukowych'',
    gdy nie tylko przejście/skrzyżowanie jest puste, lecz także nie dochodzi
    do kolizji -- a jedynie do zasygnalizowania niebezpieczeństwa.

    Zwykle tak (lub podobnie) łapię albo narwańców siedzących mi na zderzaku,
    albo policjantów. :)

    Kiedyś starłem się z TIRem, którego niemal przewróciłem na zakręcie. :)
    (ogólnie jednak lubię kierowców TIRów)

    Podobnie ;) bawiłem się, gdy miałem pod sobą motocykl, lub nawet rower.

    -=-

    Wracając do Twego 'nie mniej' -- po prostu zapytałem.
    I wyjaśniłem (IMO dostatecznie dobrze) dlaczego zapytałem.

    -=-

    Skoro nie potrafisz odpowiedzieć na podstawowe pytanie
    (od czego nauka jest większa a czemu jest równa) IMO
    nie pisałeś świadomie... ;)

    -=-

    ,,Stopniowanie wagi'' w Twej wypowiedzi ma się tu nijak do zapisu
    w ulotce, gdyż w ulotce mamy do czynienia ze statystyką. Równie
    istotna jest śmierć ,,u jednego na milion'' jak i ,,u jednego
    na dziesięciu'' -- z punktu widzenia umierającego to taka
    (a nawet -- ta) sama śmierć. :)

    Weźmy odważniki:

    - 1 kg
    - 2 kg
    - 4 kg

    Znaczenie każdego z tych odważników jest inne;
    można bez trudu nawet uporządkować te wagi. :)

    Teraz weźmy ulotkę:

    - śmierć jednego człowieka na stu
    - śmierć jednego człowieka na dwa tysiące
    - śmierć jednego człowieka na cztery miliony

    Co za różnica -- umrę jako jeden z miliona czy jeden ze stu? :)
    Grabarz widzi różnicę, ale umierający -- raczej nie.
    A to właśnie ,,umierający'' zwykle czyta ulotkę...

    -=-

    Co do grafomanii... Ja bym napisał jakoś tak:

    - powód 1
    - powód 2
    - powód 3

    i nie wdawałbym się w szczegóły/dylematy/detale ;)
    typu -- niekompletne ;) porządkowanie wagi...

    -=-

    Piłsudski (w pewnym filmie) powiedział:

    - po pierwsze dlatego
    - po drugie dlatego
    - po trzecie, a raczej przede wszystkim dlatego...

    Tu (w wypowiedzi Piłsudskiego) stopniowanie wagi ma sens.
    Dość często najpierw ,,przygotowujemy'' odbiorcę -- zanim
    powiemy to, co jest istotne... Niejako usypiamy czujność
    rozmówcy, który bez tego usypiania podświadomie by zamknął
    się (wyłączył odbiór) przed odebraniem niezbyt miłej wiadomości...

    -=-

    Podobny efekt można uzyskać dzięki zeru:

    - po pierwsze dlatego
    - po drugie dlatego
    - po zerowe dlatego

    -=-

    Pani vpremier IMO należy wybaczyć (artykuły AGD) gdyż była
    w szoku, ale czy warto wybaczyć policjantowi, który ukarał
    kierowcę Audi?...

    )\._.,--....,'``.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_' /,
    _.. \ _\ (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . . ;,,. ; . ,.. ; ;. .
    ..;\|/.......................................

  • 118. Data: 2018-10-28 04:13:19
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > - po pierwsze dlatego
    > - po drugie dlatego

    Jest anegdota o Napoleonie, który przejeżdżając przez jakieś miasto
    spytał się, dlaczego nie strzelają z armat na jego cześć. Po pierwsze -
    mówi burmistrz - nie mamy armat. Po drugie... - Dość, pierwszy powód mi
    wystarczy, miał powiedzieć Napoleon.

    --
    Liwiusz

  • 119. Data: 2018-10-29 21:37:34
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Liwiusz" pr39gg$rfq$...@n...news.atman.pl

    > spytał się,

    > mówi burmistrz

    Burmistrz nie został ukarany za gadatliwość?... Przecież
    Napoleon 'spytał się', czyli siebie, nie burmistrza...

    -=-

    Napoleon stracił armaty na Berezynie? ;)

  • 120. Data: 2018-10-30 06:34:44
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > "Liwiusz" pr39gg$rfq$...@n...news.atman.pl

    > Burmistrz nie został ukarany za gadatliwość?... Przecież
    > Napoleon 'spytał się', czyli siebie, nie burmistrza...

    https://sjp.pwn.pl/poradnia/haslo/sie-nie-zawsze-zwr
    otne;203.html

    --
    Liwiusz