  • 1. Data: 2014-03-29 11:02:08
    Temat: Technicolor TC7200
    Od: mr misio <m...@g...pl>

    Dostalem od UPC zamiast modemu Motoroli ruter Technicolor TC7200.

    /dobra, pochwalilem sie, jakby bylo czym/

    Poniewaz wczesniej mialem swoj ruter wpiety w modem, wiec, zeby nie
    konfigurowac wszystkiego od nowa po prostu WAN mojego rutera wpialem w
    switch rutera od UPC...

    Nieswiadom tego, ze przy okazji sie zabezpieczylem...

    ...czy to normalna praktyka UPC ze ich modem jest...

    ...pozostawiony z domyslnym loginem i haslem?

    Po ostatnich "aferach" z podmienianiem DNS-ow w ruterach przez dziure w
    firmware /czy tam backdoor/ to takie domyslne haslo nie powinno miec
    prawa bytu.

    Nie wiem jeszcze, czy moge sie z zewnatrz zalogowac /z internetu/ ale
    skapa ilosc opcji w Technicolor TC7200 nie pokazuje, zeby byla jakas
    kontrola nad tym czy mozna zabronic dostepu administracyjnego w
    jakikolwiek sposob.

    Ktoś ma ichnie rutery tez pozostawione z domyslnym haslem?
    Taka maja "polityke"?

    http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

  • 2. Data: 2014-03-31 11:58:39
    Temat: Re: Technicolor TC7200
    Od: Poldek <p...@i...pl>

    mr misio wrote:
> [...]
    >
    > Poniewaz wczesniej mialem swoj ruter wpiety w modem, wiec, zeby nie
    > konfigurowac wszystkiego od nowa po prostu WAN mojego rutera wpialem w

    Nie wiem jaką mają politykę odnośnie domyślnego hasła.
    Jeżeli wpiąłeś się w port LAN Technicolora do portu WAN swojego routera
    i nic nie zmieniałeś w ustawieniach Technicolora, to najprawdopodobniej
    jesteś teraz za podwójnym NATem w numeracji prywatnej. Może to nie mieć
    żadnego znaczenia, ale może też któregoś dnia wyjść, że coś nie działa
    niewiadomo dlaczego i już nie będziesz pamiętał o tym podwójnym NATcie.
    Podsumowując - jeżeli to możliwe, to rozważ przełączenie Technicolora w
    tryb bridge. Będzie on wtedy pracował jak przezroczysty modem. A router
    masz swój.

  • 3. Data: 2014-03-31 19:45:21
    Od: mr misio <m...@g...pl>

    Użytkownik Poldek napisał:

> [...]
    > i nic nie zmieniałeś w ustawieniach Technicolora, to najprawdopodobniej
    > jesteś teraz za podwójnym NATem w numeracji prywatnej.

    Dokladnie tak jestem.

    > Może to nie mieć
    > żadnego znaczenia, ale może też któregoś dnia wyjść, że coś nie działa
    > niewiadomo dlaczego i już nie będziesz pamiętał o tym podwójnym NATcie.

    Co moze nie dzialac? Pytam, bo mnie to interesuje - czemu moze
    "szkodzic" podwojny NAT?

    > Podsumowując - jeżeli to możliwe, to rozważ przełączenie Technicolora w
    > tryb bridge.

    Rozwazam, ale to "cudo" nie ma takich mozliwosci :/

    > Będzie on wtedy pracował jak przezroczysty modem.

    Chcialbym :/

    > A router masz swój.

    I to jest to, co mam pewne :D

    http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

  • 4. Data: 2014-03-31 19:49:12
    Od: Tasiorsa <t...@p...fm>

    W dniu 2014-03-31 19:45, mr misio pisze:
    > Co moze nie dzialac? Pytam, bo mnie to interesuje - czemu moze
    > "szkodzic" podwojny NAT?
    Zeby korzystac z zewnetrznego IP zrob DMZ na swoj router. Inaczej nie
    bedziesz mogl przekierowywac portow na swoim routerze. Zasadniczo jak
    zrobisz DMZ to ci w niczym nie bedzie przeszkadzac chyba ze operator
    tnie TTL to wtedy na swoim routerze ustaw TTL+1 :)

    Krzysiek

  • 5. Data: 2014-03-31 19:52:18
    Od: mr misio <m...@g...pl>

    Użytkownik Tasiorsa napisał:
> [...]
    > zrobisz DMZ to ci w niczym nie bedzie przeszkadzac chyba ze operator
    > tnie TTL to wtedy na swoim routerze ustaw TTL+1 :)

    Oooo DMZ ma sens, to tak oczywiste, ze nie wpadlem na to :D

    http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

  • 6. Data: 2014-03-31 20:11:48
    Od: Poldek <p...@i...pl>

    mr misio wrote:

    > Co moze nie dzialac? Pytam, bo mnie to interesuje - czemu moze
    > "szkodzic" podwojny NAT?

    Np. na voipy, ftpy (szczególnie szyfrowane), vpny, więcej w tej chwili
    nie pamiętam, ale pewnie jeszcze coś się znajdzie.

  • 7. Data: 2014-03-31 20:19:55
    Od: mr misio <m...@g...pl>

    Użytkownik Poldek napisał:

    > Np. na voipy, ftpy (szczególnie szyfrowane), vpny, więcej w tej chwili
    > nie pamiętam, ale pewnie jeszcze coś się znajdzie.

    VPN-y dzialaja bez problemow, voipa nie mam, SSH mi cos zrywa, ale nie
    wiem, czy to nie przez zmiane serwera.

    Ale bede mial to na uwadze. Dzieki za podpowiedzi.

    http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

  • 8. Data: 2014-04-03 17:10:53
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2014-03-31 20:19, mr misio pisze:

    > VPN-y dzialaja bez problemow, voipa nie mam, SSH mi cos zrywa, ale nie
    > wiem, czy to nie przez zmiane serwera.

    VPN - w senscie serwer u Ciebie

    > Ale bede mial to na uwadze. Dzieki za podpowiedzi.

    Generalnie wszystkie serwerowe usługi - czyli gdy chcesz się ze swoim
    kompem połączyć w jakikolwiek sposób wymagające bezpośredniego
    połączenia - na konkretny IP i port.

  • 9. Data: 2014-04-03 19:57:01
    Od: mr misio <m...@g...pl>

    Użytkownik BQB napisał:

    > VPN - w senscie serwer u Ciebie

    W sensie ja sie lacze ze zdalna siecia. Mam OpenVPN u siebie, yyyy,
    klienta...

    > Generalnie wszystkie serwerowe usługi - czyli gdy chcesz się ze swoim
    > kompem połączyć w jakikolwiek sposób wymagające bezpośredniego
    > połączenia - na konkretny IP i port.

    Wlasciwie to tylko z mojego lacze sie gdzies dalej.

    http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg