  • 1. Data: 2013-12-19 22:16:32
    Temat: Tego jeszcze nie grali - Czy komputer potrafi uszkodzić monitor ?
    Od: z <...@...pl>

    Może to przypadek.
    Po podłączeniu (VGA) na godzinę monitora do innego komputera (padł dysk
    - potrzebny reinstal) monitor poszedł w niebieski kolor i przestał
    świecić. Diagnoza: padł zasilacz = 140 zł :-)
    Dzisiaj po naprawie podłączyłem do tego blaszaka (też po VGA) i znowu
    kolor niebieski a potem obraz przygasł płynnie do zera (2 razy próbowałem)
    Więcej prób nie będzie. Monitor jest na razie sprawny :-) Jutro sprawdzę
    na innym monitorze na którym działał kilka godzin i żadnych felerów nie
    stwierdzono poza padającym HDD.
    Widział ktoś takie cuda? :-) Mam na przyszłość uważać?

  • 2. Data: 2013-12-20 07:36:25
    Od: " ...:::WISKOLER:::..." <j...@b...rh>

    Na grupie pl.comp.pecet, osobnik mieniący się nazwą z naskrobał(a):

> [...]
    > stwierdzono poza padającym HDD.
    > Widział ktoś takie cuda? :-) Mam na przyszłość uważać?

    Sprawdź czy gniazda do których masz podłączone urządzenia są "zerowane".
    --
    ...::: WISKOLER :::...
    Misie powróciły do domu.

  • 3. Data: 2013-12-20 09:16:57
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-12-20 07:36, ...:::WISKOLER:::... pisze:
    > Sprawdź czy gniazda do których masz podłączone urządzenia są "zerowane".

    I tu jest pewnie problem :-)
    Ten "wrażliwy" monitor jest faktycznie bez zera. Zrobiłem to specjalnie
    bo migotał ekran po spotkaniu się z masą od kabla z kablówki.
    Kiedyś nawet szukałem separatora ale zwątpiłem. :-)

    Podłączałem w dokładnie taki sam sposób pewnie z 10 innych blaszaków i
    nic się do tej pory nie działo.

  • 4. Data: 2013-12-20 10:24:31
    Od: Einstein <e...@0...pl>

    W dniu 2013-12-20 09:16, z pisze:

> [...]
    > Kiedyś nawet szukałem separatora ale zwątpiłem. :-)
    >
    > Podłączałem w dokładnie taki sam sposób pewnie z 10 innych blaszaków i

    Aż do czasu...

  • 5. Data: 2013-12-20 11:42:30
    Od: " ...:::WISKOLER:::..." <j...@b...rh>

    Na grupie pl.comp.pecet, osobnik mieniący się nazwą z naskrobał(a):

    > Podłączałem w dokładnie taki sam sposób pewnie z 10 innych blaszaków i
    > nic się do tej pory nie działo.

    To zrób sobie własne "zero".
    Grubą linką miedzianą w izolacji połącz rurę od kaloryfera, albo jeszcze
    lepiej wodociągową (jeśli masz metalową instalację wodną) z bolcem w
    przedłużaczu, uprzednio odcinając fizycznie przewód żółtozielony we wtyczce
    tegoż przedłużacza.

    Natomiast jeśli masz u siebie instalację wykonaną wg nowych norm (czyli
    pięcio/trójprzewodową to możesz przewód ochronny (żółtozielony) w skrzynce
    połączeniowej zastąpić tym prowadzącym do wodąciągu. Ale lepiej by było
    gdyby zrobił to wykwalifikowany elektryk. Jeśli się pomylisz to za każdym
    włączeniem jakiegokolwiek obciążenia będzie ci "wyrzucał" wyłącznik
    różnicowoprądowy.
    --
    ...::: WISKOLER :::...
    Przemęczony pracą wywiadowczą Stirlitz miał koszmary senne. Śniło mu

  • 6. Data: 2013-12-20 12:02:54
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-12-20 11:42, ...:::WISKOLER:::... pisze:
> [...]
    > gdyby zrobił to wykwalifikowany elektryk. Jeśli się pomylisz to za każdym
    > włączeniem jakiegokolwiek obciążenia będzie ci "wyrzucał" wyłącznik

    Instalacja jest nowa 3 przewody. Byłem przy jej powstawaniu.
    Widziałem na własne oczy że trzeci bolec mam właśnie podpięty do rury
    wodociągowej.
    Pozbędę się tej kablówki bo i tak nie korzystam. :-)

  • 7. Data: 2013-12-20 19:47:33
    Od: nadir <n...@h...org>

    > To zrób sobie własne "zero".
    > Grubą linką miedzianą w izolacji połącz rurę od kaloryfera,

    Aleś mu doradził. :(

  • 8. Data: 2013-12-21 08:04:31
    Od: " ...:::WISKOLER:::..." <j...@b...rh>

    Na grupie pl.comp.pecet, osobnik mieniący się nazwą nadir naskrobał(a):

    > Aleś mu doradził. :(

    Co masz na myśli? Rozwiń, podyskutujemy...
    --
    ...::: WISKOLER :::...
    Stirlitz szedł ulicami Berlina w radzieckim mundurze. Obok przemknęli

  • 9. Data: 2013-12-21 08:37:43
    Od: "Roman" <r...@S...pl>

    Użytkownik " ...:::WISKOLER:::..." <j...@b...rh> napisał w wiadomości
> [...]
    > Stirlitz szedł ulicami Berlina w radzieckim mundurze. Obok przemknęli
    > SS-mani na motocyklach. "Rockersi" pomyślał Stirlitz.

    Dałeś dobrą radę by zatrudnił wykfalwikowanego elektryka. Z tym mieszaniem
    zerowania i uziemnienia to lepiej niech się nie bawi amodzielnie, nie dawaj
    nikomu takich rad bo możesz komuś zrobić krzywdę nie tylko materialną.
    Miałem podobny problem z kablówką z UPC, monitor zaczynał migotać, przyczyną
    była antena UPC podłączona do karty TV. Miałem kartę graficzną zintegrowaną
    z płyta główna i płta główna do wymiany. Jak zaczeło migotać przy nowej
    płycie, to wytypowałem że przyczyną jest antena, po jej odłączeniu wszystko
    zaczeło działać. Jest to skutkiem dzikiego grzebania w skrzykach UPC i
    podłańczania się na lewo.

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 10. Data: 2013-12-21 10:28:34
    Od: borsuk <b...@a...pl>

    W dniu 2013-12-21 08:37, Roman pisze:
    > Miałem podobny problem z kablówką z UPC, monitor
    > zaczynał migotać, przyczyną była antena UPC podłączona do karty TV.

    To typowy problem z kablówką, dajesz wtedy separator/blocker na kablu
    (koszt kilka zł na allegro), aby oddzielić galwanicznie obwody.