  • 31. Data: 2020-06-04 16:44:36
    Temat: Re: Teoria a praktyka - Płyta Indukcja
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Waldek,

    Thursday, June 4, 2020, 3:37:47 PM, you wrote:

    > No te "magnetyczne" gary - cebule nie przypalisz do rosołku ;)

    Palnik gazowy - taki ręczny, za kilkanaście PLN - się w domu
    przydaje...

    > czasami wydają denerwujace odgłosy - albo kuchnia albo garnek
    > - wymień wiecej
    > Dla mnie troche bez sensu odcinać się od alternatywnego
    > żródła energii - ale tu nie mam wiele do gadania :/

    Mam kuchenkę turystyczną na wypadek awarii. Jak również latarki i
    lampy gazowe.

    [...]

    > Są - też kłopotliwe w czyszczeniu a dodatkowo na ciemnym szkle wszystko
    > widac - każdą kropkę i drobinę kurzu ;)

    Doskonale czyści się wilgotnym ręcznikiem papierowym. Nie mokrym ale
    wilgotnym.

    > Dodatkowo te co widziałem już używane wszystkie miały ofajdane pokrętła
    > - bo te są na płycie i pryska po nich np. tłuszcz

    Ja widzę w handlu tylko dotykowe.

    > Nowe płyty gaz maja stosowne zab. nie zapalisz - gaz nie płynie
    > płomień zgasnie też gaz odcina - więc jest opcja sklerotyczna
    > prędzej może się przytrafić pryskająca emalia z wygotowanego garnka ;)

    Zabezpieczenia z czasem się zużywają i wymagają coraz większego
    płomienia, żeby nie wygaszały palnika :(

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 32. Data: 2020-06-04 17:32:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Waldek" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2020-06-04 o 11:45, J.F. pisze:

    >Wiem ale mocy zabraknie (może losowo) święta lub inny okres w domu
    np. najazd gości i trzeba na raz .... i wtedy klops

    Nie o to chodzi - jakby spoldzielnia doprowadzila z pionu grubszy
    drut,
    plus licznik i bezpiecznik, to by mocy starczylo.

    >Wiem że to max. obwód dedykowany - więc juz nic poza tym dodatkowo
    >Z tego co doczytałem po różnych stronach ŻADNA płyta z tych
    >"popularnych" nawet przy zasilaniu z 2 faz nie osiąga nominalnych
    >6-7kW
    >poboru mocy tylko sterownik "przemiata" poszczególne pola
    >co objawia sie "cykaniem" - potwierdził ostatnio zięć jak mu kazałem
    >3 gary postawić i właczyć pola na full (płyta 6,6kW - 2 fazy)

    Ja tam nie wiem, ale jakies "sterowniki" sa chyba dwa osobne, skoro
    maja osobne zasilania.

    A przemiatanie ... bylaby to spora komplikacja, gdyby dwa sterowniki
    przemiataly trzy "gary".

    Przy jednej plycie ja opis rozumialem tak, ze sa dwa falowniki i kazdy
    obsluguje po dwa "palniki".
    Ale moze teraz sa lepsze/ciekawsze.

    >Producenci np. Amika życzą sobie 2,5mm2 dla 2 faz i 40mm2 dla 1 fazy
    >(znalazłem taka tabliczke przyłacza w sieci)

    No i daj te 2.5mm2, w koncu niewiele grubszy, a spisz spokojnie.

    >Ja przyłacza nie będe robił, ale gdybym trafił na "beztroskiego"
    >instalatora elektryka, to wole wiedziec co i jak
    >żeby fuszerki nie odwalił

    Ja tylko zwracam uwage, z tego kabla 5 zyl, musialbys uzyc dwie na
    fazę i dwie na neutralny.

    A to klopot z kolorami, i moze z normą - jesli P-E ma miec taki sam
    przekroj.

    Moze po prostu zacznij od pisma do spoldzielni jak oni widza
    podlaczenie 3 faz - bedziesz mial miesiac spokoju :-)
    Potem elektryk jakis niech sie wypowie jak to doprowadzic - i drugi
    miesiac spokoju :-)

    J.

  • 33. Data: 2020-06-04 17:42:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ..

    >Doskonale czyści się wilgotnym ręcznikiem papierowym. Nie mokrym ale
    >wilgotnym.

    >Ja widzę w handlu tylko dotykowe.

    chyba jeszcze sa stare
    https://www.euro.com.pl/plyty-do-zabudowy/-plyta-gaz
    owa-hilw64325sb-beko.bhtml

    A nowe ... faktycznie
    https://solgaz.eu/plyty-gazowe-bez-plomieni/

    no to ciekawe:
    -bez pradu to sobie nawet przy swieczce nic nie ugotujesz,
    -a jak prad wylacza w czasie gotowania ? Zamknie sie ?

    >Zabezpieczenia z czasem się zużywają i wymagają coraz większego
    >płomienia, żeby nie wygaszały palnika :(

    Albo po prostu przestanie dzialac, i trzy palniki dobre :-(

    J.

  • 34. Data: 2020-06-04 18:21:13
    Od: jacek <j...@w...pl>

    W dniu 2020-06-04 o 14:10, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Mateusz Viste"  napisał w wiadomości grup

    > Poniewaz moja dziala ... to nie wiem jak nowe zrobione :-)
    >
    > A jak to zasilane ? Termopara, czy jak prad wylacza, to nawet kuchenki
    > nie wlaczysz ?
    >
    > J.

    Tak termopara i cewka podtrzymująca pokrętło od gazu.
    Gdy zgasisz płomień po pewnym czasie (kilka sekund) słychać "pyk" i
    przestaje lecieć gaz.
    Nie rozbierałem ale w north:
    https://north.pl/promo/czujnik-temperatury-do-plyty-
    gazowej-amica--1030548-,357-Q6-CL2S-6LD.html
    Jest też opisany jako termopara...

    --
    pzdr, j.r.

  • 35. Data: 2020-06-04 23:06:26
    Od: Izaura <d...@d...net>

    On 2020-06-04 09:27, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Hello Izaura,
    >
    > Thursday, June 4, 2020, 1:28:18 AM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > *PLONK!* warning #1

    //nastempny siem na zartach nie zna...?

  • 36. Data: 2020-06-04 23:33:51
    Od: Izaura <d...@d...net>

    On 2020-06-04 11:45, J.F. wrote:
    > Przy 3f nie ma tego problemu, bo prad w neutralnym nie przekracza pradu
    > w fazowym.

    Jednakowoz, zdazajom siem cuda i w neutralnym prond bywa wienkszy o
    SQRT(3)...

    https://www.se.com/ca/en/download/document/0104ED950
    1/

    //zwlaszcza przy obcionzeniach o duzym THD.

  • 37. Data: 2020-06-05 00:14:46
    Od: Waldek <m...@a...nie.dam>

    > Moze po prostu zacznij od pisma do spoldzielni jak oni widza podlaczenie
    > 3 faz - bedziesz mial miesiac spokoju :-)

    Kobieta była w spółdzielni, ponoć nie robią problemu
    trzeba jakies druczki wypełnić, oni to podbijaja z wysyłaja do zakładu
    energetycznego, a ten "podobno" nie odmawia.

    > Potem elektryk jakis niech sie wypowie jak to doprowadzic - i drugi
    > miesiac spokoju :-)

    Elektryk już był, bo ja zniechęcałem jak mogłem, ale ... cóż ;)
    Z doprowadzeniem nie ma dużego problemu nawet nie trzeba kuć
    wystarczy wciągnąć dodatkowe 2 przewody
    - nie jestem pewny 4 albo 6 mm2
    Stare piony które szły z mieszkania do piwnicy (liczniki były w
    piwnicach) zostały skasowane - nowe idą "ciągiem" klatką schodową gdzie
    obecnie są liczniki i wchodzą do mieszkań.
    Z klatki do mieszkań są wciągnięte w rurkach na zewnątrz aż do tablicy.
    Tablica jest schowana w "kanale w pionie" w którym szły wcześniej kable
    od wszystkich mieszkających wyżej aż do piwnic.

    Takie różne przeróbki - jak w to w starych blokach (ok 40 lat)
    Tzw. "Junkersy" też kilka lat temu skasowano - powstała lokalna
    kotłownia chyba 1 na 4 klatki - ok 40 mieszkań.
    Pion z c.w pociągneli kanałem spalinowym skąd wchodzi do mieszkania
    w kuchni pod zlewem i tam do istniejącej instalacji

    Pozdro

  • 38. Data: 2020-06-05 00:27:06
    Od: Waldek <m...@a...nie.dam>

    > Ja widzę w handlu tylko dotykowe.

    Ale mowa była o płycie gazowej a nie indukcyjnej

    Jedyna płyta gazowa jaką widziałem w necie bez "pokręteł"
    a z sensorami dotykowymi to firmy Solgaz
    - nie ta "gaz pod szkłem" (nie przekonuje mnie takie rozwiązanie)
    tylko zwykła tafla z palnikami na zewnątrz

    Pozdro

  • 39. Data: 2020-06-05 00:37:05
    Od: Waldek <m...@a...nie.dam>

    W dniu 2020-06-04 o 17:42, J.F. pisze:

> [...]
    > -bez pradu to sobie nawet przy swieczce nic nie ugotujesz,
    > -a jak prad wylacza w czasie gotowania ? Zamknie sie ?

    Do tych płyt są zasilacze awaryjne z aku żelowanym podobny jak w UPS
    oczywiście za wszystko się ekstra buli ;)

    > Albo po prostu przestanie dzialac, i trzy palniki dobre :-(

    Prawie wszystko się zużywa i/lub psuje ... z czasem
    ponoć tylko diamenty są wieczne :D

    Co do "gaz pod szkłem"
    Ja widzę zbyt dużo wad tego rozwiązania
    - choćby spora bezwładność cieplna oraz gorąca tafla podobnie jak w
    płytach grzejnych oporowych - co chlapnie to się przypali :/

    Pozdro

  • 40. Data: 2020-06-05 01:11:18
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Izaura,

    Thursday, June 4, 2020, 11:06:26 PM, you wrote:

    >>> wienkszom
    > //nastempny siem na zartach nie zna...?

    *PLONK!*

    Nie sil się na odpowiedź - i tak jej nie zobaczę nawet.

    --
    Best regards,
    RoMan