  • 21. Data: 2017-01-25 11:55:29
    Temat: Re: Trudno wszystko przewidzieć
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 25 stycznia 2017 19:03:04 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:

    > Ale co bedzie, jak ci idiota wytnie numer przy sprawdzaniu ?
    > Odpowiedzialnosc ta sama ..

    Zilustruj to jakimś przykładem, bo nie wiem o czym piszesz.

    > http://www.infopraca.pl/praca/drwal-pilarz-holandia-
    start-pracy-poczatek-roku-2017/utrecht-holandia/1406
    0622

    > Ukonczenie technikum lesnego nie jest wymagane :-)
    > Ale byc moze w tym VCA cos o tym mowia.
    >
    > A certyfikat na pile zapewne nie wymaga 5 lat nauki :-)

    Jakiś tam egzamin trzeba będzie zdać. Znaczy pracodawca jednak się przejmuje czy
    pracownik się nada.

    > Znac nie znaczy przestrzegac, a szkolenie BHP jest i u nas wymagane.

    I co z tego że u nas jest wymagane? Ilu widziałeś pracowników na budowie w Polsce z
    uprzężami do pracy na wysokości?

  • 22. Data: 2017-01-25 12:07:40
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-01-25 o 11:40, Andrzej S pisze:

    > W instrukcji do mojej piły jest napisane mocno, ze zabrania się
    > pracy na drabinie. Zabrania się też pracy z unoszeniem piły
    > powyżej poziomu głowy.
    >
    > No ale cóż robić gdy trzeba ...

    Co to za zakazy, które wszyscy olewają bo są 'nieżyciowe'.
    Chyba są one tylko po to, by być 'dupochronami' dla producenta.

    We Francji wolno przechodzić przez jezdnię na czerwonym świetle, jak nic
    nie jedzie.
    Światła tylko informują kto ma pierwszeństwo.
    U nas trzeba czekać z przejściem na całkowicie pustej ulicy, bo jak nie
    to policja może dać mandat.

    Dziwna sprawa, dlaczego jajka z niespodzianką są zabronione w USA?
    Czy tam są inne dzieci niż w europie?
    Może tylko bardziej zawzięci prawnicy?

    WM

  • 23. Data: 2017-01-25 12:36:14
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 25 stycznia 2017 20:07:46 UTC+9 użytkownik WM napisał:

> [...]
    > Światła tylko informują kto ma pierwszeństwo.
    > U nas trzeba czekać z przejściem na całkowicie pustej ulicy, bo jak nie

    Francuzowi wystarczy powiedzieć: możesz przechodzić, ale musisz myśleć co robisz.
    Polakowi jak powiesz że musi myśleć to katastrofa murowana. Policjant musi za niego
    myśleć. Jak powiesz policjantowi "ale przecież ja myślę co robię" to się dowiesz że
    Ty tu nie jesteś od myślenia. Zasadnicza różnica w kulturowych podstawach zachowań
    społecznych.

    > Dziwna sprawa, dlaczego jajka z niespodzianką są zabronione w USA?

    Wcale nie dziwna. Nieuczciwa konkurencja, używająca wpływów politycznych w celu
    ustanowienia przepisów korzystnych dla siebie. To odbywa się na codzień, w każdej
    dziedzinie życia. To nie ma nic wspólnego z bezpieczeństwem dzieci albo zawziętością
    prawników.

  • 24. Data: 2017-01-25 13:48:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Zilustruj to jakimś przykładem, bo nie wiem o czym piszesz.

    Spawacza np zatrudniasz, ma doswiadczenie, certyfikaty, ale glupi nie
    jestes - test praktyczny mu robisz.

    A ten idiota przypadkiem czy celowo machnal palnikiem po przewodach i
    pozar teraz mamy.
    Albo udalo mu sie dziure wypalic w butli z acetylenem :-)

    start-pracy-poczatek-roku-2017/utrecht-holandia/1406
    0622

    Taki po dwudniowym kursie ?

    >Znaczy pracodawca jednak się przejmuje czy pracownik się nada.

    Albo przepisy w Holandii wymagaja :-)

    >I co z tego że u nas jest wymagane?

    W Shellu tez wymagane :-)

    >Ilu widziałeś pracowników na budowie w Polsce z uprzężami do pracy na
    >wysokości?

    Ale tez rzadko slysze o wypadku. Bardzo rzadko.
    A czasem np przy okazji zawalenia rusztowania - i uprzaz nie pomaga.

    Mamy jednak lepsze warunki pracy, czy inna technologie, bardziej
    bezpieczna.

    J.

  • 25. Data: 2017-01-25 14:04:56
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-01-25 o 12:36, Konrad Anikiel pisze:

> [...]
    dziedzinie życia. To nie ma nic wspólnego z bezpieczeństwem dzieci albo zawziętością

    Polakom w czasach zaborów i okupacji wydawano niesprawiedliwe zakazy.
    Wtedy sprawa była jasna, bo z założenia mieliśmy być obywatelami
    drugiej kategorii i na siłę kazano nam się z tym pogodzić.
    Dlatego chcąc utrzymać swoją tożsamość i zachować godność,
    musieliśmy nauczyć się omijać niesprawiedliwe zakazy.

    Obecnie jesteśmy w Unii i jesteśmy przeczuleni, fałszywie widząc próby
    uczynienia z nas obywateli unijnych drugiej kategorii.

    WM

  • 26. Data: 2017-01-25 14:40:29
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 25 stycznia 2017 22:04:57 UTC+9 użytkownik WM napisał:

> [...]
    >
    > Obecnie jesteśmy w Unii i jesteśmy przeczuleni, fałszywie widząc próby
    > uczynienia z nas obywateli unijnych drugiej kategorii.

    No przecież to my sami sobie nakładamy te zakazy. Kto nam kazał zlikwidować zielone
    strzałki w prawo na skrzyżowaniach? Poszła plota że Unia, pozdejmowaliśmy, potem
    okazało się że w Unii wszyscy mają, więc pozakładaliśmy elektryczne. A w takiej Korei
    skręcasz w prawo zawsze, nie ma żadnych strzałek. Oni nie potrzebują żadnych zakazów.

    Aktualny temat, czyli smog. Temat nie do rozwiązania bez armii kontrolerów
    zaglądających każdemu do pieca. Ludzie sami nie rozumieją że siebie trują.

    A czy lubią zakazy, czy nie lubią... Jak przyjeżdżam do Polski i widzę wariactwo na
    drogach, to czuję to wyraźnie: marchewkami nic nie wskórasz, tu pomogą tylko kije. A
    ilość ludzi niepłacących alimentów? To jest tolerowane w cywilizowanym narodzie!
    Historyczne zaszłości niewiele tu mają do rzeczy. Władza nie potrafi zbudować
    społeczeństwa obywatelskiego, ludzie sami się nie ogarną, realnie patrząc nic się nie
    zmieni. A obecnie zmienia się na gorsze. Polacy wybrali sobie władzę która otwarcie
    zapowiedziała że będzie ich brać za mordę i mocno trząść. I bierze. I trzęsie. A ich
    to cieszy.

  • 27. Data: 2017-01-25 14:49:59
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 25 stycznia 2017 21:48:35 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
    > Ale tez rzadko slysze o wypadku. Bardzo rzadko.

    Gdybyś musiał brać na siebie odpowiedzialność za potencjalne wypadki, to byś nie
    myślał kategoriami "rzadko słyszę", tylko "często widzę potencjalne zagrożenie". A
    tak, to rozmowa ze ślepym o kolorach.

  • 28. Data: 2017-01-25 15:44:54
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-01-25 o 14:40, Konrad Anikiel pisze:

> [...]
    zapowiedziała że będzie ich brać za mordę i mocno trząść. I bierze. I trzęsie. A ich

    Stara metoda stosowana niejednokrotnie w historii.
    Nastraszyć ludzi, umiejętnie podsycać zamęt, a przestraszeni sami będą
    błagać o zrobienie porządku i dokręcenie śruby.

    Powodów do niezadowolenia nie brakuje:
    Dzika prywatyzacja, bezkarne afery, wrogie przejęcia firm, urzędy
    skarbowe niszczące firmy, banki celowo wprowadzające w błąd klientów
    'drobnym drukiem', niszczenie tradycji, robienie z ofiar katów i z katów
    ofiary.

    WM

  • 29. Data: 2017-01-25 16:18:50
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 25 stycznia 2017 23:44:56 UTC+9 użytkownik WM napisał:

> [...]
    > Nastraszyć ludzi, umiejętnie podsycać zamęt, a przestraszeni sami będą
    > błagać o zrobienie porządku i dokręcenie śruby.

    No tak, ale wtedy już kogo innego będą błagać, więc jeśli to by miało być działanie
    zamierzone przez władzę, to na własną szkodę. Nie, to jest skutek ewidentnego
    zaniedbania (nieskończonej liczby zaniedbań), spowodowanego totalną i powszechną
    ignorancją. Polacy kierują się swoją ignoracją w wyborze ignoranckiej władzy, która
    potem promuje ignorancję w społeczeństwie. Nad tym procesem nikt nie panuje w
    pozytywnym sensie, można tylko wynajdywać podziały i je wykorzystywać do doraźnych
    celów politycznych. Nikt jeszcze dotychczas nie znalazł pomysłu jak tu zgarnąć
    kapitał polityczny na podziałach wśród pięćdziesięciu procent społeczeństwa które nie
    uczestniczą w procesie demokracji, ale jestem przekonany że i do nich jakiś
    cwaniaczek się kiedyś dobierze. W sumie to serwisy społecznościowe już spełniają rolę
    czegoś w rodzaju partii politycznych działających na znacznie szerszym obszarze niż
    wybory do parlamentu, prezydenckie, samorządowe itd, jednocześnie dając tym ludziom
    przestrzeń w której wyrażają swoje poglądy polityczne i podlegają wpływom poglądów
    innych użytkowników. Więc proces trwa...

  • 30. Data: 2017-01-25 16:51:31
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2017-01-24 o 20:02, J.F. pisze:

    > No w zasadzie masz racje. Tylko kiedy ten idiotyzm ma wyjsc - czy
    > raczej nie bedzie tak, ze przeszkolenie BHP, podpis, szkolenie do
    > zleconej roboty ... i idiotyzm ma duze szanse sie nie objawic ?

    Wiem z doświadczenia, że idiotyzm objawia się zazwyczaj szybko.

    pozdro