  • 11. Data: 2010-08-02 19:32:36
    Temat: Re: Tuner AM z "Audio-Video Hi-Fi"
    Od: Artur Stachura <k...@p...onet.eu>

    On Sun, 01 Aug 2010 21:02:12 +0200, Atlantis <m...@w...pl> wrote:

    > To i tak bardzo pomocna informacja - wspomniany projekt będzie pewnie
    > gdzieś w okolicach roczników 86-89. To nieco zawęża obszar poszukiwań.
    > ;) I tak będę musiał się z tym wstrzymać, bo w sierpniu wszystkie lepiej
    > zaopatrzone biblioteki akademickie w Krakowie są pozamykane. BJ
    > otwierają dopiero w połowie miesiąca.
    > Jednak gdy już tam zajrzę rzucę okiem na wspomniane roczniki, zrobię
    > zdjęcia/ksera.

    Tuner AM jest w 5/87.
    Gdybyś nie mógł wytrzymać do września... daj znać :-)

    --
    Artur Stachura

  • 12. Data: 2010-08-02 20:05:34
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    In news:slrni5e7ae.414.koot@localhost.localdomain,
    Artur Stachura <k...@p...onet.eu> nabazgrał:
    (ciap)

    > Tuner AM jest w 5/87.
    > Gdybyś nie mógł wytrzymać do września... daj znać :-)

    Własnie miałem napisać, znalazłem spis treści z 1984-1988 w numerze 6/90.

    --
    Włodek

  • 13. Data: 2010-08-03 05:46:22
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2010-08-02 21:32, Artur Stachura pisze:

    > Tuner AM jest w 5/87.
    > Gdybyś nie mógł wytrzymać do września... daj znać :-)

    Hmm... Dysponujesz jakimś skanem? ;)
    Jeśli tak, byłbym bardzo wdzięczny. Najwcześniej czytelnia zostanie
    otwarta w połowie tego miesiąca.

  • 14. Data: 2010-08-03 16:20:21
    Od: Artur Stachura <k...@p...onet.eu>

    On Tue, 03 Aug 2010 07:46:22 +0200, Atlantis <m...@w...pl> wrote:

    > Hmm... Dysponujesz jakimś skanem? ;)
    > Jeśli tak, byłbym bardzo wdzięczny. Najwcześniej czytelnia zostanie
    > otwarta w połowie tego miesiąca.

    Nie chcesz oryginału? Jutro mogę wysłać. Mnie raczej się nie przyda...

    --
    Artur Stachura

  • 15. Data: 2010-08-06 16:07:47
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2010-08-02 16:47, entroper pisze:

    > Może chodziło o przystawkę Radmor-a 5421/5422?

    Nie, to był kompletny projekt dosyć zaawansowanego tunera. Już
    zapoznałem się z tym artykułem dzięki uprzejmości jednego z czytelników
    tej grupy - nie musiałem czekać do otwarcia czytelni. Bardzo dziękuję. ;)
    Całość składa się m.in. z UL1203, UL1042 (dodatkowa przemiana dla KF),
    UL1980, sporej ilości tranzystorów oraz filtrów 7x7. Niestety brak
    rysunku płytki od strony ścieżek co mocno utrudnia jej wykonanie metodą
    foto lub termotransferu.

    BTW zastanawiam się dlaczego tak rzadko widywało się w książkach i
    prasie dla radioamatorów projekty odbiorników superheterodynowych. Poza
    wspomnianym tunerem natknąłem się na dwa z przełomu lat sześćdziesiątych
    i siedemdziesiątych (MT i Radioamator), na tranzystorach germanowych.
    Temat odbiorników AM wałkowano przecież na wszystkie możliwe sposoby -
    detektorowe, o bezpośrednim wzmocnieniu, reakcyjne, refleksowe itp.
    Tylko superheterodynowych jakoś nie ruszano. W przypadku odbiorników FM
    projektów superheterodyn wykorzystujących filtry ceramiczne i krajowe
    scalaki było całe mnóstwo. Przecież złożenie czegoś podobnego na fale
    długie i średnie nie byłoby bardziej skomplikowane...

  • 16. Data: 2010-08-06 16:22:37
    Od: "Krzysztof Tabaczyński" <k...@w...pl>

> [...]
    > scalaki było całe mnóstwo. Przecież złożenie czegoś podobnego na fale
    > długie i średnie nie byłoby bardziej skomplikowane...

    Rozumiem, że chodzi Ci o lata 80-te...
    Bo odbiorników AM i FM, mono i stereo o niższej i średniej jakości było
    w sklepach dość dużo. Brakowało tunerów o jakości HI-FI.

    Była wydana mała książka o odbiornikach amatorskich na typowe zakresy.

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

  • 17. Data: 2010-08-06 19:36:48
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2010-08-06 18:22, Krzysztof Tabaczyński pisze:

    > Rozumiem, że chodzi Ci o lata 80-te...

    Nie tylko. Rozciągnąłbym ten okres na lata siedemdziesiąte,
    osiemdziesiąte i początek dziewięćdziesiątych.

    > Bo odbiorników AM i FM, mono i stereo o niższej i średniej jakości było
    > w sklepach dość dużo. Brakowało tunerów o jakości HI-FI.

    Jednak konstrukcje superheterodynowych odbiorników FM nie zawsze
    dotyczyły tunerów Hi-Fi. Słynny odbiornik z MT to raczej urządzenie
    średniej klasy. W "Radioelektronikach" pojawiło się kilka podobnych
    projektów. Jeden tuner z tego czasopisma miał poza tym konstrukcję
    modułową - czytelnik mógł wytrawić tylko kilka płytek, złożyć je razem i
    mieć zwykłe radio mono zamiast tunera stereo.

    Dziwi mnie to, że publikowano projekty odbiorników FM, które generalnie
    mogły konkurować ze sprzętem fabrycznym. Podobnych konstrukcji na AM nie
    widziałem zbyt wielu.

    > Była wydana mała książka o odbiornikach amatorskich na typowe zakresy.

    Pamiętasz może tytuł i/lub autora?

  • 18. Data: 2010-08-06 19:51:14
    Od: "Krzysztof Tabaczyński" <k...@w...pl>

> [...]
    >
    > Dziwi mnie to, że publikowano projekty odbiorników FM, które generalnie
    > mogły konkurować ze sprzętem fabrycznym. Podobnych konstrukcji na AM nie

    Sławomir Wolszczak "Amatorskie odbiorniki tranzystorowe"... chyba...

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

  • 19. Data: 2010-08-06 20:01:59
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 06 Aug 2010 18:07:47 +0200, Atlantis wrote:
> [...]
    >detektorowe, o bezpośrednim wzmocnieniu, reakcyjne, refleksowe itp.
    >Tylko superheterodynowych jakoś nie ruszano.

    Zbyt skomplikowane. I trudne do zestrojenia w prymitywnych amatorskich
    warunkach. I za drogie elementy.
    I koniec ten sam co dzisiaj - jak chcesz miec dobre radio, to sobie
    kup gotowe.

> [...]
    >scalaki było całe mnóstwo. Przecież złożenie czegoś podobnego na fale
    >długie i średnie nie byłoby bardziej skomplikowane...

    Ale to pozniejsze czasy - jak sie dostepna baza elementowa poszerzyla.
    I po co ? Zeby sluchac PR1 ? Czy WE?

    Bylo pare takich lat 80-tych, gdy sprzet markowy byl drogi.
    Niektorzy mogli sobie pomyslec ze taniej sobie zloza.

    J.

  • 20. Data: 2010-08-06 20:08:06
    Od: "Krzysztof Tabaczyński" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Tabaczyński" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Atlantis" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Sławomir Wolszczak "Amatorskie odbiorniki tranzystorowe"... chyba...

    Bym zapomniał...
    Sporo ciekawych konstrukcji publikowało "Amaterske radio pro konstruktery"
    i radzieckie "Radio".

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.