  • 21. Data: 2012-02-14 16:14:36
    Temat: Re: Tylko świnia nie zmienia poglądów.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 14 Feb 2012 16:29:24 +0100, Górski Adam napisał(a):
    > A czy jak ktoś "odłoży łyżkę" przed 65 rokiem ( obecnie ) to dostanie
    > cokolwiek ?
    > Ile ludzi ginie co roku na drogach i nigdy nie odbiera emerytury ?

    On nie, ale dzieci czy zona byc moze tak.

    > Co się dzieje ze składkami wpłaconymi przez nich ?
    > Czy potrzeba tylu pracowników w ZUS ?

    Widac trzeba, choc oczywiscie zalezy do czego.
    Jakbym nie musial miec zaswiadczenia o niezaleganiu ze skladkami, to by
    chyba ze trzech ubylo ...
    W ogolnosci koszta wlasne zus chyba nie sa duze - w przeliczeniu na
    klienta.

    J.

  • 22. Data: 2012-02-14 17:34:40
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 14.02.2012 13:54, J.F. wrote:

    > Zwolnimy do 30 przez dwa miesiace, a potem beda blagac zeby im okien nie
    > wybijac, bo benzyna musi byc po 10 zl, zeby odpowiednia ilosc podatkow
    > wplynela :-)

    Ale wiecie co - mam pomysł: Proponuje zrobić takie ustrojstwo (tylko
    jak?) żeby robiło zdjęcie jak ktoś rzuca śmiecia (z samochodu, pieszy -
    wsio ryba) i niech walą za to nawet 3tyś. kary - a co. Sam w życiu nie
    wyrzuciłem nic gdzieindziej niż do kosza i mam przynajmniej satysfakcję,
    że w tym gnoju co co roku się w rowach pokazuje nie ma ani jednego
    papierka mojego. Zarobek może być niezły, bo tego są TONY.

    Mirek.

  • 23. Data: 2012-02-14 19:17:07
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    > W ogolnosci koszta wlasne zus chyba nie sa duze - w przeliczeniu na
    > klienta.

    W Nowym Sączu są trzy potężne biurowce ZUS. Jeden jest wielkości sporego
    hotelu na ul. Sienkiewicza i w nim oprócz biur ZUS znajduje się także
    pracownicza placówka wypoczynkowa- hotel dla pracowników w którym doba
    hotelowa od osoby z pełnym wyżywieniem kosztuje około 10zł.
    Dwa pozostałe biurowce na uliczy Węgierskiej to jeden starszy kupiony jako
    dwupiętrowy budynek w którym dawniej była TPSA, do którego ZUS dobudował
    najpierw dodatkowe piętro a po kilku latach obok wystawili nastęny 4
    pietrowy budynek wypasiony w marmury. Tu masz zdjęcia nowego oraz w tle
    starego budynku na
    Węgierskiej.http://www.sadeczanin.info/content/uploa
    d/default/Aktualnosci12/ZUS_nowy_sacz.jpg
    oraz widoczne obok siebie stary i nowy
    http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTHCb2MmFTWo
    CTv_Vva7JhAPKyoNIBfUTTmh8w-qs6nmD9zhCZlsEiKg3UWsQ

    Prowadząc działalność w Austrii dostaje się co roku gotowe kwartalne
    wyliczone i wypełnione przez Krankenkasse druczki z wyliczoną kwotą składki
    które płaci się gdziekolwiek na poczcie w banku. Opłata za taki jeden
    druczek - przelew 1,50euro. Krankenkasse dowiadywała się o dochodach sama od
    Finanzamtu i sami wszystko ustalali i liczyli. Pierwsza rejestracja w
    Krankenkasse to otrzymanie pakietu druków do okulisty i dentysty. Nikt nie
    słyszy o jakiś koszykach świadczeń, kolejkach, braku miejsc na dany rok.

    Marek

  • 24. Data: 2012-02-14 19:33:13
    Temat: Re: Tylko ?winia nie zmienia pogl?d?w.
    Od: Adam <b...@a...pl>

    W dniu 2012-02-14 20:17, 4CX250 pisze:

> [...]
    > Dwa pozosta?e biurowce na uliczy W?gierskiej to jeden starszy kupiony jako
    > dwupi?trowy budynek w kt?rym dawniej by?a TPSA, do kt?rego ZUS dobudowa?
    > najpierw dodatkowe pi?tro a po kilku latach obok wystawili nast?ny 4
    > pietrowy budynek wypasiony w marmury. Tu masz zdj?cia nowego oraz w tle
    > starego budynku na
    > W?gierskiej.http://www.sadeczanin.info/content/uploa
    d/default/Aktualnosci12/ZUS_nowy_sacz.jpg
    > oraz widoczne obok siebie stary i nowy
    > http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTHCb2MmFTWo
    CTv_Vva7JhAPKyoNIBfUTTmh8w-qs6nmD9zhCZlsEiKg3UWsQ

    Chyba wszędzie budynki ZUS są bardzo okazałe i wykończone za duże
    pieniądze. Za czyje to się chyba domyślać nie trzeba - za nasze. Skoro
    więc ZUS buduje sobie takie luksusy i ładuje w to kasę to znaczy że ma
    nadwyżki. Ja się pytam dlaczego to nie idzie na emerytury. Ponoć
    pieniędzy nie ma. To jest zwykłe marnotrawstwo i ktoś powinien za to
    siedzieć.

    --
    Adam

  • 25. Data: 2012-02-14 23:33:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 14 Feb 2012 20:33:13 +0100, Adam napisał(a):
    > Chyba wszędzie budynki ZUS są bardzo okazałe i wykończone za duże
    > pieniądze.

    no, we Wroclawiu sa trzy budynki, jeden poniemiecki, drugi chyba gdzies z
    koncowki komuny, trzeci nowy.

> [...]
    > nadwyżki. Ja się pytam dlaczego to nie idzie na emerytury. Ponoć
    > pieniędzy nie ma. To jest zwykłe marnotrawstwo i ktoś powinien za to

    co sie martwisz - to sa aktywa, ZUS sie zlikwiduje, a budynki mozna
    sprzedac i dac nam, jak juz na emeryturze bedziemy :-)

    J.

  • 26. Data: 2012-02-15 02:10:06
    Od: Padre <P...@n...net>

> [...]
    >
    > Ile ludzi ginie co roku na drogach i nigdy nie odbiera emerytury ?
    > Co się dzieje ze składkami wpłaconymi przez nich ?

    Czy to tak trudno zrozumieć, że wpłacone przez nich składki są wypłacane
    tym którzy mają to szczęście żyć nawet do 30 lat ponad średnią? Albo tym
    którzy z racji nabytych już uprawnień będą pobierali emeryturę np.
    policyjną przez 40 lat.Albo rolnikom którzy jeszcze do dziś mogą płacić
    grosze na KRUS. A przyjrzałeś się też dokładnie jaka część składki "NA
    ZUS" stanowi składka emerytalna a ile pozostałe składniki typu składka
    chorobowa, rentowa czy fundusz pracy? Składki zdrowotnej tez sobie każdy
    nie odbiera w świadczeniach i bogu dzięki bo są dla tego pieniądze na
    przeszczepy serca i inne tego typu kuracje ratujące życie. Pewnie jakąś
    tam część twojej składki idzie na moją rentę, zapewne dostałem już od
    ZUSu więcej pieniędzy niż wpłaciłem kiedy pracowałem a mam w planie
    jeszcze długo żyć, być może na koszt państwa, ale ręczę Ci że nie chciał
    byś się ze mną zamienić.

  • 27. Data: 2012-02-15 02:32:09
    Od: Padre <P...@n...net>

> [...]
    > że w tym gnoju co co roku się w rowach pokazuje nie ma ani jednego
    > papierka mojego. Zarobek może być niezły, bo tego są TONY.

    Zawsze uważałem, że powinno drastycznie podnieść się kary za wykroczenia
    drogowe popełniane z premedytacją, tam gdzie jest pewnym, że kierujący
    nie zgapił się tylko świadomie łamie prawo. Moim zdaniem mandat za
    zatrzymanie auta na światłach awaryjnych w miejscu zabronionym tym
    bardziej na ulicy o dużym natężeniu ruchu w celu zakupu fajek w kiosku
    powinno być karane mandatem kilkukrotnie wyższym niż za przekroczenie
    prędkości nawet o 30km/h. Tak samo rozmawianie przez telefon w czasie
    jazdy (rozmawianie - a nie kilkusekundowe odebranie połączenia żeby
    powiedzieć "jadę, zaraz oddzwonię") czy skręcanie z niewłaściwego pasa
    przez cwaniaczków nie lubiących stania w korku.

    Co do śmieci mam identyczne zdanie, ostatnie pół kilometra do domu jadę
    szutrową dróżką przez las odchodzącą bezpośrednio od głównej drogi,
    wielu weekendowych kierowców myśli że to droga donikąd i wjeżdża 50-100
    metrów w las w celu posilenia się kanapkami, postawienia klocka i
    opróżnienia samochodowych popielniczek. Przy okazji zabierają jeszcze z
    domu worek śmieci żeby się w kuchni nie zasmrodził zanim wrócą z
    weekendu i rzucają go do lasu razem z papierem od kanapek i puszkami po
    napojach.
    Swego czasu pokazywali w telewizji jak w którymś z krajów europejskich
    funkcjonuje "śmieciowa" policja która metodami kryminalistycznymi ustala
    właściciela takich worków ze śmieciami i potem taki czyścioszek płaci
    200 euro grzywny i na osłodę sąd dolicza mu koszty śledztwa takie że
    wolał by raczej zeżreć te śmieci razem z workiem niż wyrzucić je do lasu.

  • 28. Data: 2012-02-15 07:48:34
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > co sie martwisz - to sa aktywa, ZUS sie zlikwiduje, a budynki mozna
    > sprzedac i dac nam, jak juz na emeryturze bedziemy :-)

    :)

    Marek

  • 29. Data: 2012-02-15 08:11:25
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Padre" <P...@n...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > euro grzywny i na osłodę sąd dolicza mu koszty śledztwa takie że wolał by
    > raczej zeżreć te śmieci razem z workiem niż wyrzucić je do lasu.

    To samo mam i ja. Droga szutrowa wzdłuż lasu. Buraki zaczęli przywozić
    śmiecim telewizory.
    Jednak to co zobaczyłem kiedyś to przerosło moje oczekiwania.
    Kiedyś przywieziono kontener i postanowiono to wszystko posprzątać. Wiecie
    co się stało?
    W nocy jakiś burak zawalił cały kontener oponami samochodowymi że aż się nie
    mieścłiły i spadały z niego.
    Po tym incydencie chyba coś ktoś zrobił bo śmieci już się nie pojawiają, tzn
    bywa że ktoś jadąc autem wrzuci reklamówkę ze śmieciami do rowu ale już dużo
    rzadziej się to zdarza. Nadal natomiast problemem są małolaty w burakowozach
    z okolicznych wiosek.
    Jadą do miasta, kupują w makdonaldzie na wynos i wieczorami po godzinie 21
    widuje się wzdłuż drogi zawsze kilka samochodów na rejestracjach KNS. Siedzi
    najczęściej kilku małolatów, czasem jakaś para, czasem nie wiadomo kto bo
    szyby zaparowane. Na drugi dzień zastajemy leżące na poboczu puszki i
    opakowania z chamburgerów.
    Kiedyś na mojej działce notorycznie ktoś rzucał puszki po napojach albo
    opakowania po papierosach. Zacząłem się domyślać że to jedna i ta sama osoba
    gdyż opakowania po fajkach zawsze były takie same i rzucane w tym samym
    miejsciu.
    Zamontowałem kamerę. Wyczaiłem buraka który dwa razy w tygodniu jeździł rano
    i sprzedawał obwoźnie pieczywo i jakąś inną spożywkę. Wtedy przypomniałem
    sobie że kiedyś będąc na urlopie zjebałem go bo stawał pod każdym domem
    robił raban trąbiąc takim specjalnym sygnalizatorem. Widać postanowił się
    mścić w taki sposób że go upomniałem. Zacząłem więc zbierać wszystkie
    rzucone przez niego opakowania i spokonie przez ponad miesiąc czasu
    uzbierałem tego worek. Pewnego dnia zatrzymałem go. Otworzył okno i zapytał
    czego chcę. Wtedy mu przez okno wcisnąłem na kolana ten worek ze śmieciami i
    zablefowałem że film nagrany z kamery oglądała już sąsiadka sędzina która
    też jest cięta na niego i że jak się będzie stawiał to sprawa trafi na
    policję.
    Od tego dnia gościa już w naszej okolicy wogóle nie widziano.

    Marek

  • 30. Data: 2012-02-15 08:17:28
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    >Składki zdrowotnej tez sobie każdy nie odbiera w świadczeniach i bogu
    >dzięki bo są dla tego pieniądze na przeszczepy serca i inne tego typu
    >kuracje ratujące życie.

    Właśnie czytałem że NFZ opłaci tylko 6 zabiegów a chorych jest 60. 54 niech
    zdycha albo się zapożyczy w banku na leczenie.
    Tymczasem jakiś budowa stadionu który ma słuszyć uciechom motłochu i kiboli
    ukazuje smutną prawdę ża jakiś bucek zatrudnił się charytatywnie w funkcji
    prezesa zarabia marne 1,5mln zł na miesiąc i jeszcze mu się premia 0,5mln zł
    należy mimo że zjebał sprawę.

> [...]
    > w planie jeszcze długo żyć, być może na koszt państwa, ale ręczę Ci że nie

    Od tego powinny być dobrowolne ubezpieczenia. Twoja renta to pikuś w
    porównaniu do wydatków ZUSu na samo funkcjonowanie.

    Marek