  • Data: 2018-10-28 19:13:34
    Temat: Re: UI zasilacza warsztatowego
    Od: q...@t...no1 (Queequeg) szukaj wiadomości tego autora

    Piotr Dmochowski <i...@p...onet.pl> wrote:

    > Można liczyć na jakieś wskazówki co jest nie tak z tym zasilaczem,
    > ewentualnie na Twoje rozwiązanie (głównie część analogowa, bo jak widać
    > co do sterowania to każdy ma własne przekonania).

    Moje rozwiązanie nie jest jeszcze gotowe ani przetestowane :)

    Na szybko, to:

    - zakresy regulacji PR-ków są dużo za duże, pozmieniałem wartości
    - nie podoba mi się, że R3 jest podpięty do masy (IMO powinien być
    podpięty za R12, tak jak nóżka 3 układu U6)
    - nie podoba mi się, że wentylatory zasilane są z tego samego napięcia
    +12V, co wzmacniacze operacyjne
    - brak kondensatora między zasilaniem LM723 i jego masą (dorzuciłem jeden
    kondensator za diodą D4 do GND i drugi do -5 V)
    - nie widzę sensu podłączenia 7805 za 7812
    - u siebie zrobię dwa czujniki temperatury (jeden na radiatorze, drugi na
    transformatorze)
    - ponieważ ja chcę wyciągnąć z tego przy niskim napięciu 16 A (liczę
    wszystko na 20 A), zmieniłem R12, R18 i R19 -- u mnie mają po 20 W,
    a R12 zdublowałem (jest 2x 0R1 20 W)