    From: 2late <d...@w...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: USB 2.0 - jaki dysk zewnętrzny bez zewnętrznego zasilania?
    Date: Sun, 9 Jan 2022 18:27:22 +0000

    On 09/01/2022 06:21 PM, heby wrote:

    > Przeznaczeniem. Za czym idzie żywotność.
    >
    > Używanie karty SD w celu, innym niż pojedyncze zapisy zdjęć, może (i
    > zazwyczaj tak jest) kończyć się uszkodzeniem. Karty SD nie miewają tak
    > dobrych algorytmów wear-leveling co *dyski* SSD i nie potrzebujące ich
    > wcale dyski mechaniczne.
    >
    > Odpal dowolny system operacyjny z karty SD. Niektóre wymiekną po kilku
    > godzinach pracy, inne będą działać długo, często to loteria.
    >
    > Jeśli więc będziesz tam trzymał zdjecia - spoko. Ale jeśli zainstalujesz
    > tam linuxa, będziesz używał do kompilacji, jako nagrywarkę monitoringu itd
> [...]

    Mam 5 roznych raspberry pi ktoree chodza 24/7 i nigdy mi zadna karta nie
    padla ale ja mam w ogole szczescie do dyskow. Chyba tylko jeden i jedna
    karta pamieci mi padla.
    Nie wiedzialem tez, ze autorowi watku chodzi o dysk SSD. Myslalem ze jak
    USB 2 to jakis przenosny storage.

    https://badzi0r.wordpress.com/