    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: USB 2.0 - jaki dysk zewnętrzny bez zewnętrznego zasilania?
    Date: Sun, 9 Jan 2022 19:56:24 +0100

    On 09/01/2022 19:27, 2late wrote:
    > Mam 5 roznych raspberry pi ktoree chodza 24/7 i nigdy mi zadna karta nie
    > padla

    Nowe karty nie padają tak szybko.

    Ale wyrzuciłem już kilka, pracujacych w Pi. Zazwyczaj przechodziły w
    tryb read-only, przy okazji robią kaszankę z filesystemu.

    Isnieją na rynku karty z wear-leveling, nadajace się do Pi, ale to nie
    są wszystkie i nie ma ich jak rozpoznać, producenci się tym nie chwalą
    na opakowaniach.

    > Nie wiedzialem tez, ze autorowi watku chodzi o dysk SSD. Myslalem ze jak
    > USB 2 to jakis przenosny storage.

    Bez względu czy chodziło o dysk mechaniczny, czy SSD, bedzie on lepszy
    niż SD w *niektórych* zastosowaniach. A w zastosowaniu taniości, to w
    ogóle mechniczny jest nie do pobicia, ciągle.

    Obecnie obudowy na dyski SSD są ok i sam używam dysku M.2 w obudowie
    baseusa USB3 do bootowania Linuxa, na którym mam podręczne narzędzia.
    Działa komfortowo, szybko i jest mały gabarytem.

    Te same eksperymenty z kartą SD skończyły się zajechaniem w kilka
    tygodni dwóch sztuk róznych producentów. No i prędkość z innej bajki,
    zapisu szczególnie.

    Karta SD ustępuje dyskowi SSD w wielu kategoriach, ale czy mają
    znaczenie dla watkotwórcy, nie wiem.