  • 21. Data: 2013-06-04 11:10:50
    Temat: Odp: Odp: Układy scalone i temparatura - jak bardzo trzeba podgrzać, żeby zepsuć?
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > No, np. kurczowe trzymanie się zabytków w stylu 8051. :-D
    >
    > Tak czy inaczej, mnie się dotychczas wydawało, że to raczej chciwość
    > jest motorem ludzkości. :-D
    Tylko niektórych jej nacji. Polaków to w większości nie dotyczy.
    Akurat te C8051F587 to ani zabytek, ani tani.
    Więc trafiłeś kulą w płot.
    Zaprasza się do dyskusji osoby, które oprócz spostrzeżenia 4 cyferek w
    nazwie,
    choć raz go użyją i wtedy padną wyroki.
    Więc ani ja, ani Ty nie nadajemy się do tej dyskusji.
    Różnica jest jednak taka, że ja zajrzałem do DS i za chwilę wrzucę program
    do niego.
    Nie podniecam się tym, że znajdę "znak szatana" w nazwie i nie uciekam do
    bieżącej produkcji.
    Mogę pisać i piszę na czymkolwiek i w czymkolwiek w przeciwieństwie do
    ludzi, którzy boją się pisać na 8-bitach.
    Takie myślenie jest uwstecznianiem.
    S.

  • 22. Data: 2013-06-04 11:55:50
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2013-06-04 11:10, Sylwester Łazar wrote:
    [...]
    > Tylko niektórych jej nacji. Polaków to w większości nie dotyczy.
    Owszem, wolą narzekać jak to jest źle, że za komuny było lepiej i że nam
    niemce, żydy i ruskie Polskę rozkradają. :-D

    > Akurat te C8051F587 to ani zabytek,
    To, że jest produkowany i chodzi np. na 50MHz nie oznacza, że nie jest
    zabytkiem. Jest, ponieważ architektura '51 jest zabytkowa i zwiększanie
    ilości MHz czy dodawania peryferiów niewiele tu pomoże.

    > ani tani.
    To chyba dosyć naturalne, że przedmioty zabytkowe są drogie. :-D

  • 23. Data: 2013-06-04 13:19:42
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > To, że jest produkowany i chodzi np. na 50MHz nie oznacza, że nie jest
    > zabytkiem. Jest, ponieważ architektura '51 jest zabytkowa i zwiększanie
    > ilości MHz czy dodawania peryferiów niewiele tu pomoże.
    W czym?
    Powiem inaczej.
    Najnowszy Hi-Tech-Super chip, nie będący zabytkiem,
    jest niczym dopóki nie zobaczysz jak wygląda Twój kod po skompilowaniu.
    Dopóki nie użyjesz autoinkrementacji indeksowej połączonej z mnożeniem
    macierzy
    w jednej instrukcji sprzętowej, w Twoim kodzie znajdą się miejsca,
    które można uznać za skansen programistyczny.
    Ale tacy ludzie, którzy podniecają się, że mają do dyspozycji sprzęt o
    nowszym numerku
    i to już ma świadczyć o ich przewadze,
    zaczynają popadać w rutynę. Stają się mało elastyczni i za 20 lat,
    będą bronić 32-bitowych Cortexów jako, że są sprawdzone i super,
    choć inne w jednej instrukcji sprzętowej zdekodują i odświeżą na OLEDzie
    pięć klatek filmu.
    O czym właśnie marzę.
    Pozdrawiam,
    S.

  • 24. Data: 2013-06-04 14:33:49
    Od: Mario <m...@...pl>

> [...]
    > będą bronić 32-bitowych Cortexów jako, że są sprawdzone i super,
    > choć inne w jednej instrukcji sprzętowej zdekodują i odświeżą na OLEDzie

    To znaczy, że będą mało elastyczni za 20 lat. Jak ktoś teraz siedzi
    uporczywie w '51 to znaczy, że już teraz jest mało elastyczny :)

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 25. Data: 2013-06-04 16:16:03
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > To znaczy, że będą mało elastyczni za 20 lat. Jak ktoś teraz siedzi
    > uporczywie w '51 to znaczy, że już teraz jest mało elastyczny :)

> [...]
    To jest prawda.
    "Jak ktoś teraz siedzi uporczywie w '51"
    Tak samo jak ktoś siedzi uporczywie w x,y lub z.
    Cieszę się, że obaj nie siedzimy uporczywie w '51
    To zupełnie coś innego jak siedzenie uporczywie w 8051 i x i y i z i ....
    równolegle.

    Posłuchaj!
    Po dwóch Katyniach zostaliśmy tacy jacy zostaliśmy.
    Ja, Ty i wielu innych. Każdy ma jakieś preferencje.
    Niewątpliwie daleko nam do przedwojennych standardów intelektualnych.
    Spotyka się takich ludzi, którzy mają jakąś podstawową wiedzę,
    myśląc, że zawojowali świat, bo w googlach znaleźli najnowszego procka.
    Ja nie uważam się za wszech wiedzącego.
    Napisałem, że potrzebuję mikrokontroler w obudowie LQFP32.
    Poszukałem mikrokontrolera z tym typem obudowy i zobaczyłem, co mogę
    zaprogramować z tego co jest.
    Gdyby znalazł jakiś Cortex, ARM czy inny nie mam z tym ŻADNEGO problemu.
    Jak widać nie ma, więc został wybrany C8051F587.
    W ciągu ostatnich lat zrobiłem wraz z żoną kilka projektów na:
    mikrokontrolerach MICROCHIPA 8 i 16-bitowych, 8051, FREESCALE, ARM.
    W czasie między tymi postami wymieniłem rolkę napędu paska alternatora w
    aucie,
    bo tak jest szybciej, niż holować auto do mechanika i teraz wróciłem do
    kompa.
    Dziś robię płytkę pod 32-bitowy 32MX695F512H i nie mogę się doczekać, aby
    puścić na nim
    24-bitową transmisję równoległą on-line przy 80MHz.

    Więc jeżeli ja nie jestem elastyczny, to pochwal się tym co Ty zrobiłeś
    dzisiaj,
    zamiast przez cały czas tupać nogą i hodować w swojej głowie wizję, że ktoś
    inny jest zacofany.

    --
    -- .
    pozdrawiam

  • 26. Data: 2013-06-04 17:59:25
    Od: Maciej Milinkiewicz <n...@e...pl>

    Dnia 2013-06-04, o godz. 14:33:49
    Mario <m...@...pl> napisał(a):

    > To znaczy, że będą mało elastyczni za 20 lat. Jak ktoś teraz siedzi
    > uporczywie w '51 to znaczy, że już teraz jest mało elastyczny :)

    Ja do dziś używam architektury 8086 (z paroma GHz), która jest starsza
    od 8051 i obchodzi w tym roku okrągłe 35 lat.

    --
    http://edudesk.pl - Komputery, sieci, naprawa, strony www, GIS. Toruń.

  • 27. Data: 2013-06-04 19:04:31
    Od: Mario <m...@...pl>

> [...]
    > równolegle.
    >
    > Posłuchaj!
    > Po dwóch Katyniach zostaliśmy tacy jacy zostaliśmy.

    Zapachniało helem Smoleńskim.

> [...]
    > Ja nie uważam się za wszech wiedzącego.
    > Napisałem, że potrzebuję mikrokontroler w obudowie LQFP32.

    Swoją drogą dziwne kryterium.

> [...]
    > W ciągu ostatnich lat zrobiłem wraz z żoną kilka projektów na:
    > mikrokontrolerach MICROCHIPA 8 i 16-bitowych, 8051, FREESCALE, ARM.

    Nie mam żony w tej branży więc moje portfolio w mikrokonrolerach może
    nie jest tak imponujące.

> [...]
    > 24-bitową transmisję równoległą on-line przy 80MHz.
    >
    > Więc jeżeli ja nie jestem elastyczny, to pochwal się tym co Ty zrobiłeś

    Skończyłem remont maszyn CNC. Zajął mi trzy dni. Gdybym był przeciętnym
    Polakiem mógłbym już w tym miesiącu nie pracować.

    > zamiast przez cały czas tupać nogą i hodować w swojej głowie wizję, że ktoś
    > inny jest zacofany.

    Ja tylko skomentowałem twój tekst o mało elastycznych zwolennikach
    Cortexów :)

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 28. Data: 2013-06-04 19:10:39
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-06-04 17:59, Maciej Milinkiewicz pisze:

    > Ja do dziś używam architektury 8086 (z paroma GHz), która jest starsza
    > od 8051 i obchodzi w tym roku okrągłe 35 lat.

    Używa to chyba każdy :) Jeśli masz na myśli współczesne procki zaliczane
    do linii 8086. Ale trudno mówić, że mają architekturę 86.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 29. Data: 2013-06-04 19:21:19
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Swoją drogą dziwne kryterium.
    Ale tylko dla nadprzeciętnych :-)
    > Skończyłem remont maszyn CNC. Zajął mi trzy dni. Gdybym był przeciętnym
    > Polakiem mógłbym już w tym miesiącu nie pracować.
    Oooo! Fajnie być Ubermensch'em!
    To dobry temat. Zajmuję się nim również tak od 15 lat mniej więcej.
    A co to była za maszyna? Remont wymagał wymiany podzespołów, czy może trzeba
    było
    napisać swój program?
    S.

  • 30. Data: 2013-06-04 19:47:00
    Od: Mario <m...@...pl>

> [...]
    > To dobry temat. Zajmuję się nim również tak od 15 lat mniej więcej.
    > A co to była za maszyna? Remont wymagał wymiany podzespołów, czy może trzeba

    E tam. Wymiana elementów. Coś jak wymiana napędu paska alternatora.

    --
    pozdrawiam
    MD