  • 11. Data: 2009-11-13 10:42:20
    Temat: Re: Uszkodzone zdjecia na dysku twardym
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    > Pewien labman poinformował mnie o tym, że skopiowanie TIFFka zmienia
    > jego zawartość.

    uzasadnił jakoś to jakoś?
    bo to bzdura jest
    P.

  • 12. Data: 2009-11-13 18:35:02
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Pan Piskorz" hdjd6c$232$...@i...gazeta.pl

    > uzasadnił jakoś to jakoś?
    > bo to bzdura jest

    Bzdurą jest to, że tak powiedział? Czy bzdurą jest to, co powiedział?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 13. Data: 2009-11-13 20:11:16
    Od: Czarek <c...@w...onet.pl>

    XX YY pisze:

    > gdyby ram byl jakos uszkodzony to computer zwyczajnie czesto by sie
    > zawiedzal , wystepowalyby tego typu objawy i podobne w innych
    > okolicznosciach.
    > Komp pokazywalby uszkodzone zdjecia rozne , a nie zawsze te same.
    >
    > Przyczyna czegos takiego nie jest uszkodzony RAM.

    Ja się spotkałem z czymś takim i powodem był jednak uszkodzony RAM.
    Działo się to na Ubuntu siostry. Problem objawiał się przy automatycznym
    sprawdzaniu systemu plików co (chyba) 20 montowań. Był komunikat o
    błędzie, teraz nie pamietam jaki i trzeba było ręcznie fsck zapuszczać.
    Siostra używa do przeglądania zdjęć digikam, zdjecia się psuły. Nie
    wiem, czy psuły się w czasie kopiowania, czy w skutek tego uszkodzenia
    były jakieś błędne zapisy na dysk, ale to się działo. Już miałem
    wymieniać płytę, procek i RAM, ale pomyślałem sobie, że zacznę od kupna
    pamięci, bo najłatwiej podmienić. Sadziłem, że to raczej płyta, chciałem
    przy okazji zmodernizować całość. No i okazało się, że objawy ustąpiły.
    Co ciekawe memtest86 puszczony na całą noc nic nie wykazywał.
    W każdym razie wystarczy zapis do nie tego sektora i może na zdjęcie trafić.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 14. Data: 2009-11-13 22:10:55
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Czarek" hdkf59$jai$...@n...news.neostrada.pl

    > Ja się spotkałem z czymś takim i powodem był jednak uszkodzony RAM.

    > Co ciekawe memtest86 puszczony na całą noc nic nie wykazywał.

    Skąd wiesz, że to RAM, skoro memtest86 puszczony na całą noc nic nie wykazywał?

    Ja ugotowałem jeden dysk 3.5" -- sypał błędami.

    Poza tym raz na jakiś czas pojawiał się błąd tam, gdzie nic nie było
    pisane -- na partycjach, które nie były podmontowane.

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 15. Data: 2009-11-14 06:35:45
    Od: Czarek <c...@w...onet.pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > "Czarek" hdkf59$jai$...@n...news.neostrada.pl

    > Skąd wiesz, że to RAM, skoro memtest86 puszczony na całą noc nic nie
    > wykazywał?

    Po zmianie na nowy RAM (większy) objawy ustąpiły definitywnie. Miałem
    dylemat, czy nie wymienić płyty, no i przy okazji procka i pamięci, bo
    to nie wyglądało na RAM. Jednak wystarczyło dać nowa pamięć. Oprócz
    uszkadzania plików, nie przechodził fsck co ileś montowań, więc łatwo
    oceniłem skuteczność naprawy. Dysk oczywiście podmieniałem i nic nie
    dało. Już więcej niż pół roku jest OK. No i ciekawostka, nie było
    problemów z FreeBSD!!! No ale to nie dla siostry system.
    Także wniosek jeśli test nic nie wykazuje, zacząć wymianę od RAMu.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 16. Data: 2009-11-14 14:18:28
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Czarek" hdljo7$4th$...@n...news.neostrada.pl

> [...]
    > Także wniosek jeśli test nic nie wykazuje, zacząć wymianę od RAMu.

    Cudów nie ma. Ja bym zapuścił test na dłużej. Jeśli memtest nie
    wykazuje błędów, to znaczy że RAM jest sprawny. IMO należało
    zapuścić na tak długo, aż by się błędy posypały.

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 17. Data: 2009-11-14 17:51:51
    Od: Czarek <c...@w...onet.pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Cudów nie ma. Ja bym zapuścił test na dłużej. Jeśli memtest nie
    > wykazuje błędów, to znaczy że RAM jest sprawny. IMO należało
    > zapuścić na tak długo, aż by się błędy posypały.

    Puszczałem nie raz, na mniej więcej noc, albo i dłużej. To był taki
    patologiczny przypadek. Zresztą puszczając test nie wiedziałem co jest
    uszkodzone, gdybym wiedział nie tracił bym czasu na testowanie;)
    Tak czy siak już tylko podmiana mogła rozstrzygnąć. Mam jeszcze taką
    teorię, że system może źle odczytywał wielkosć pamięci, i pisał poza
    dozwolonymi adresami. W takim przypadku test mógł sobie lepiej radzić.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 18. Data: 2009-11-14 18:05:48
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Czarek" hdmrbs$lbk$...@n...news.neostrada.pl

> [...]
    > że system może źle odczytywał wielkosć pamięci, i pisał
    > poza dozwolonymi adresami. W takim przypadku test mógł

    Memtesty są tak pisane, aby wykrywały nawet te błędy, które normalnie
    nie muszą być zauważalne. Ja tak miałem -- memtest pokazywał uszkodzenia,
    a pamięć pracowała poprawnie. Miałem nawet ochotę na wyłączenie tej części
    pamięci fizycznej, która pokazywana była jako uszkodzona, aby nie tracić slotu.

    U mnie błędy pamięci dawały się we znaki w szczególnych sytuacjach i zawsze
    takie błędy były wykazywane przez memtesty tuż po uruchomieniu.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 19. Data: 2009-11-18 22:53:32
    Od: "Gil" <g...@N...gazeta.pl>

    dziobu <x...@x...xx> napisał(a):
    e soft nie wie lepiej co chcesz zrobić. Windowsowy eksplorer
    > nie pyta czy chcesz plik nadpisać. A nadpisuje.

    Napisałem do Irfana o problemi i odpowiedział mi jak należało sie spodziewać:

    "If IrfanView opens a file, it open in READ ONLY mode => NO WAY to
    destroy it, forget this idea.
    Better fix your system."

  • 20. Data: 2009-11-24 00:09:08
    Od: T...@s...in.the.world

    Witam,
    Wlasnie pojawil sie ten problem.
    Dysk z PC po padnieciu kompa wlozony w obudowe USB i nastepnie
    przekopiowany do Maka.
    Pojawily sie te pasy w JPGach.
    Dziwna sprawa.
    TA