  • 61. Data: 2011-12-19 10:39:43
    Temat: Re: Uwaga pirat, a prawo do filmowania
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    news:g70e27cdeg95.1oq3wk73j159k.dlg@40tude.net...

    > Ja tam mysle ze zgode uzyskuja, moze nawet pieniadze placa ("bedziesz pan
    > mial na mandat"), albo ... podstawiaja wlasnych aktorow.

    napewno nie.

    Filmują w miejscu publicznym, wiec mają prawo. Zasłaniają wizerunek,
    dzwięk - więc mogą.

    A wczesniej wspomniał ktoś o "tle". Wtedy publikacja nie wymaga ukrywania
    wizerunku.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

    Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł

  • 62. Data: 2011-12-19 10:45:04
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid> napisał w wiadomości

    > Cóż, jeśli mi się zdarzy, że mnie sfilmują - to powiem Panu policjantowi,
    > że filmowanie jakiegokolwiek fragmentu mojej własności lub mojego
    > wizerunku kosztuje 30 000 netto za minutę, jak chcą, to niech filmują,
    > tylko niech powiedzą, komu mam za to fakturę wystawić.

    Pomyśl przez chwile, jeśli to nie jest zbyt trudne.

    Gdybyś mógł zrobić coś takiego, to czy osoby popularne, zdecydowanie
    ważniejsze, bardziej bogate od Ciebie są narażone na ciągłe 'ataki'
    paparazzich.
    Myślisz, ze nie wpadli by na to, zeby chceć za to pieniędzy*?

    W miejscu publicznym może Cie filmowac każdy, a anonimizowanie już całkiem
    wyklucza wszelkie Twoje roszczenia.
    Po co w ogole cała ta dyskusja... w każdym normalnym przypadku, ktoś dostaje
    mandat i tyle. Przyjmuje, dziękuje albo nie i odjeżdza. Plują sie tylko Ci,
    co mają najwięcej bzdur do powiedzenia...

    (*) pomijając tzw ustawki.

  • 63. Data: 2011-12-19 10:49:37
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Kuba,

    Monday, December 19, 2011, 10:45:04 AM, you wrote:

    > Pomyśl przez chwile, jeśli to nie jest zbyt trudne.

    Odróżniasz osoby publiczne od szarych obywateli? Bo prawo to
    rozróżnia.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 64. Data: 2011-12-19 11:00:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kuba (aka cita)" napisał w

    >napewno nie.
    >Filmują w miejscu publicznym, wiec mają prawo. Zasłaniają wizerunek,
    >dzwięk - więc mogą.

    Wiec moga. Ale tez delikwent nie moze protestowac, skoro zaslaniaja
    :-)

    >A wczesniej wspomniał ktoś o "tle". Wtedy publikacja nie wymaga
    >ukrywania wizerunku.

    Trudno tu nazwac tlem :-)

    J.

  • 65. Data: 2011-12-19 11:03:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "BQB" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >lub mojego wizerunku kosztuje 30 000 netto za minutę, jak chcą, to
    >niech filmują, tylko niech powiedzą, komu mam za to fakturę wystawić.

    A policjanci powiedza ze mandatu nie dadza, tylko skieruja sprawe do
    sadu, wraz z wnioskiem o upublicznienie.
    Za darmo, ba - moze nawet na twoj koszt :-)

    J.

  • 66. Data: 2011-12-19 11:08:37
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 18.12.2011 14:52, TM pisze:
    > Witam,
    >
    > Bardzo często policjanci reagujący na wykroczenie drogowe w programie "Uwaga
    > Pirat" twierdzą, że TVN filmuje zgodnie z prawem. Ciekawy jestem czy są

    Mają rację.

    > takie normy prawne, które pozwalają na takie filmowanie? Jeśli czyniłaby to

    Normą prawną jest to, że nie żyjemy w kraju totalitarnym więc co nie
    jest zabronione - jest dozwolone.

    Znajdziesz przepis zakazujący filmowania?

  • 67. Data: 2011-12-19 11:09:25
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 18.12.2011 15:54, to pisze:
    > begin DoQ

    > A co to ma do rzeczy? Procedury, których ma się trzymać policja są dość
    > jasne i nie wydaje mi się, żeby dopuszczalnym elementem kary było
    > filmowanie i pokazywanie w "tvn turbo".

    Ale policja nie ma nic wspólnego z ekipą filmową. Oni działają niezależnie.

    Równie dobrze mógłby tamtędy przechodzić kamerzysta lokalnej amatorskiej
    telewizji i też sobie nagrywać.

  • 68. Data: 2011-12-19 11:13:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-12-19 11:08, Andrzej Lawa pisze:

    > Normą prawną jest to, że nie żyjemy w kraju totalitarnym więc co nie
    > jest zabronione - jest dozwolone.

    Czasem jest właśnie na odwrót - w państwie totalitarnym powyższa zasada
    obowiązuje również władzę. W państwie nietotalitarnym władza robi *tylko
    to*, na co dokładnie zezwala prawo.

    > Znajdziesz przepis zakazujący filmowania?

    Znajdziesz przepis, pozwalający robić z kontroli drogowej reality show?

    --
    Liwiusz

  • 69. Data: 2011-12-19 11:14:19
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-12-19 11:09, Andrzej Lawa pisze:

    > Ale policja nie ma nic wspólnego z ekipą filmową. Oni działają niezależnie.

    Ciekawe. Niestety nieprawdziwe.

    > Równie dobrze mógłby tamtędy przechodzić kamerzysta lokalnej amatorskiej
    > telewizji i też sobie nagrywać.

    I włazić do radiowozu???

    --
    Liwiusz

  • 70. Data: 2011-12-19 11:18:00
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    > Trudno tu nazwac tlem :-)

    bo to dwie różne rzeczy.

    To co pokazuje program to nie tło - dlatego zasłaniają wizerunek.

    Jeśli jednak gdzie z tyłu, będzie przechodził przypadkowy przechodzień to
    już jego twarzy (znaczy sie przechodnia) zasłaniać nie muszą. To jest tło.

    ps. a ten w roli głównej protestować se może i nic z tego nie wynika, tylko
    większego debila z siebie robi (i często przez takie głupie gadki daje
    większe możliwości rozpoznania siebie bo stylu wypowiedzi, zbyt często
    używanych słówkach itd..