    From: Tomasz Wójtowicz <S...@S...COM>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Uziemienie, zerowanie i układy instalacji elektrycznych
    Date: Fri, 24 Jun 2011 09:50:41 +0200

    W dniu 2011-06-24 09:14, janusz_kk1 pisze:

    > A które warianty są niezgodne z normami? bo ja mam wyspę TT w TN-C.
    > Oczywiście mogę w prosty sposób zrobić TN-S ale prądy wyrównawcze będą
    > 'zrzerać' uziemienie i wg mnie nie jest to dobrym rozwiązaniem.

    Obecnie niezgodne jest TN-C w instalacjach domowych. Niby niezgodne jest
    TI, ale cały czas w sklepach można kupić gniazdka bez bolca
    uziemiającego i to nie tylko takie do wtyczek płaskich, ale również
    okrągłe, akceptujące wtyczki, które zwykle mają styk uziemiający.

    Natomiast co do dyskusji TN czy TT, to proponuję poniższy tekst:

    http://www.edwardmusial.info/pliki/alt_tn_tt.pdf